Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 867 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-10-13 21:35 | |
![]() | Inte ska du vara arg, Elle...Och absolut inte på dej själv, du som är så snäll och go! Jag skulle nog egentligen krypa tll kojs, men är piggelin som attan! Har egentligen ledig dag i morgon, men måste infinna mej på projektet iaf, eftersom det är sjuklingar...Jaja, ledig kan man väl va på hemmet, eller hur? | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-10-13 21:42 | |
![]() | Mehh, Elle! Nattkram Det där med jobb är lite konstigt, Benny. Först så "måste" man bara få ett jobb, när man väl fått ett är det bästa som finns att vara ledig.... | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-10-13 21:46 | |
![]() | Du är så klok du, Kaparn... Men ibland måste man ladda batterierna ju.. Annars är det stor risk för att man får "plattnäsa"=) Nä, Annika det skojar man inte om..Fy skäms!! | |
| Tess 08 | 2008-10-13 22:18 | |
![]() | Tack för pizzan Kaparen. Det var himla gott!!! Jag tyckte att såsen var himla välblandad.... var det du som rört ihop den? Jag har suttit och skrivit rapport på förmiddagen och sedan haft praktik mellan 13.30 och 21.30... Nyss hemkommen och trött så det förslår. Ska gå och sussa då jag resten av vardagarna de tre närmsta veckorna börjar 6.45... | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-10-13 22:47 | |
![]() | Njaäe.. jag har snott receptet från pizzerian nere på byn. Sov gott Benny o alla andra, själv börjar jag nuförtiden 6.40 varje dag. På den tiden jag arbetade i Bregottfabriken började jag 4.30... Ladda batterierna var det ja. natti natti! | |
| Tess 08 | 2008-10-13 22:54 | |
![]() | Varu kossa i ditt tidigare liv Kapis? ska också sussa på söta örat nu... PoK och nyp i stjärten på samtliga!! | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-10-14 10:14 | |
![]() | Go´morron på er. Solen skiner och jag mår som en prinsessa, iaf. fram tills jag ska lämna in bilen för kamremsbyte.....eller rättare sagt när jag hämtar den då lär det svida minsann! | |
| Erikous - Ej medlem längre | 2008-10-14 13:14 | |
![]() | Har just sprungit cirka 7 km i ett lopp i skolan, suuuck.. Ska nog äta något nu :P Ses | |
| snorklan | 2008-10-14 13:22 | |
![]() | Halloj! Vad har ni för er i tråden idag då? | |
| Erikous - Ej medlem längre | 2008-10-14 13:25 | |
![]() | Jaa, jag är glad över att jag just la en rullning :P | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-10-14 14:04 | |
![]() | på tal om att springa....Så sprang jag till bussen idag och flåsade som en tjur då jag steg på bussen! Kondisen är inte som den borde vara :( | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-10-14 14:28 | |
![]() | Njaäe, må vara att jag kan vara kodum ibland, tess :) Men kossa fick andra vara i Bregottfabriken. Så här var det väl snarare för mej: Jag är fattig bonddräng, men jag lever ändå. Dagar går och kommer, medan jag knogar på. Harvar, sår och plöjer, mockar, gräver och bär. Går bak mina oxar, hojtar visslar och svär. Jag är fattig bonddräng, och jag tuggar mitt snus. Och när lörda'n kommer, vill jag ta mig ett rus. Sen, när jag blitt livad vill jag tampas och slåss. Vila hos en flicka vill jag också, förstås. Sen, så kommer sönda'n, och då vill våran präst, att jag ska i kyrkan, men då sover jag mest. Prästen kan väl sova hela måndagen men, för en fattig bonddräng, börjar knoget igen. Så går hela veckan, alla dagar och år. Jag går med min lie, och jag plöjer och sår. Jag kör mina oxar och jag hässjar mitt hö. Harvar, gnor och trälar, och till sist ska jag dö. Står där, fattig bonddräng invid Himmelens port. Lite rädd och ledsen för de synder jag gjort. Man ska inte supa, hålls med flickor och slåss. Herren, Gud i Himlen, är väl missnöjd förstås. Men, då säger Herren: Fattig bonddräng, kom hit. Jag har sett din strävan och ditt eviga slit. Därför, fattig bonddräng, är Du välkommen här. Därför, fattig bonddräng, skall Du vara mig när. Åh, jag, fattig bonddräng står så still inför Gud. Och sen klär han på mig den mest snövita skrud. Nu Du, säger Herren, är ditt arbete slut. Nu Du, fattig bonddräng, nu får Du vila ut. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-10-14 14:47 | |
![]() | Spinner vidare på kaparn...vi kunde gift oss;) Hambostinta i kort-kort Till Hälsingland hon for, där hambovänner bor en liten stinta i kort-kort. I Hårgadansens ring hon virvlade omkring kulturen den titta bort, bort. I all sin dar vad är det här för nåt? En kort-kort i vår hamboring vi fått. Men lilla stintan, ja, hon visste nåt: Att domarn han gilla kort-kort. Där VM-hambon går, man aldrig stilla står poängen betyder mycket. Man måste chansen ta om dansen skall gå bra, då klipper man bort ett stycke'. Och därför halva Delsbodressen kvar hon hemma i sin byrålåda har. Från Horga dansar hon mot Bollnäs bort, som hambostina i kort-kort. Allt flera ser i smyg, det fattas lite tyg på lillstintan, hon med drängen. Kulturen glömmer bort att kjolen är för kort för nu är man mitt i svängen. För visst är tösabiten väldans grann och dansar gör hon med bravur minsann. I Hälsingland hon dansar vägen bort som hambostinta i kort-kort. I Bollnäs hon får till partner en dräng. I Arbrå de två tar extra poäng. För domarn ser en vidunderlig sväng, som görs av nån som visar knäna. Till toner från en fela som kan hambo spela folk strömmar ner från bergen. Karlarna dom ler när dom på stintan ser och tanterna håller färgen. Och TV sänder extra världen kring, en kort-kort stinta i en hamboring. Den svenska hambon något nytt har fått, en hambostinta i kort-kort. När det blir kväll och målet man når. Där uti Järvsö domaren står. Tittar i papperen, sliter sitt hår och tänker blott på hon med knäna. I hambo Hälsingland, vem segrade, vem vann? Jo, lillstintan, hon med kort-kort. Och hambons vänner sa: Det här var inte bra och domarn han skulle bort, bort. Men innan domarn stack iväg han sa: Förstår ni inte att det är jättebra. Turisterna ju nånting nytt har fått. den svenska hambon i kort-kort. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-10-14 15:07 | |
![]() | Kan vi väl fortfarande, vita? ;) | |
| Tess 08 | 2008-10-14 16:36 | |
![]() | Nehej, du Kapis... inte kossa heller... Trodde det var "på flykt undan Bregottfabriken" eller nåt... Nu äre dags att hämta ett barn på dagis... Har varit på praktik och sedan pillat i databurken en sväng. Tjingeling på er! | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-10-14 17:01 | |
![]() | Okej, då är det min tur att sjunga då: Här kommer Pippi långstrump, tjolahopp, tjolahej tjolahoppsansa... Här kommer Pippi långstrump, här kommer faktiskt jag...... | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-10-14 18:13 | |
![]() | Ska man va tvungen att sjunga för att få va med i familia i fortsättningen så kräver jag urträde. *sjunger sämre än sämst* | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-10-14 18:18 | |
![]() | Du hör väl hur jag låter: * kraxar och sjunger falskare än falskt* Men jag är glad ändå och gnolar tills någon säger till! Annars är det bra med dej Lime? | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-10-14 18:18 | |
![]() | Jag glömde ju Jonas Gardells fina ord: Sjunger alternativt, heter det ju...:) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-10-14 18:20 | |
![]() | Inte sura nu Lime....hörde du inte benny när hon sjöng *L* och förresten så behöver man inte det, det går så bra så med en liten dikt eller nåt......;p | |