Spelrum
Giraffen53
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
44
Inloggade100
Mobilspel
Pågående19 874

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-04-10 20:33
Antal inlägg: 2032

Dana, som vanligt ett fint och verserat inlägg fyllt av medmänsklighet.
Har du inte flyttat ännu?

micro1132009-04-10 20:33
Antal inlägg: 17542

Dana
Jag hoppas att du är ironisk.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-04-10 20:33

Dessutom räknas du ju som skattesmitare om du sticker till Dubai, vill du verkligen vara en brottsling, dana?

Dana Point - Ej medlem längre2009-04-10 20:35
Antal inlägg: 84

Vad beträffar Annika Ösberg så hade hon ju det bra i amerikanskt fängelse betalat med amerikanska dollars. Där kunde hon gott ha stannat tills döddagar.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-04-10 20:36

Nu vet jag att du är ironisk, dana...

Dana Point - Ej medlem längre2009-04-10 20:36

Så vitt jag vet är det inte brottsligt att flytta från Sverige. Kommunismen har ju inte slagit rot ännu. Fas då jag tänker efetr så ska jag nog beställa biljetter redan nästa vecka.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-04-10 20:37

Tack för det.

Dana Point - Ej medlem längre2009-04-10 20:38

Ni andar kommunister gör klokt i att stänga gränserna. Låt inte en jävel fly landet! Det kan ju handla om en potentiell skattebetalare!

micro1132009-04-10 20:39
Antal inlägg: 17542

Dana
Jag skall framföra det till regeringen :)

Dana Point - Ej medlem längre2009-04-10 20:41

Nä men allvarligt talat! Jag har aldrig bott i ett land fyllt en sån massa pellejönsar som i Sverige. Naiva, medömkande blötdjur som utan att blinka offrar sina sura sakttekronor för att få hem ett knarkande vark från USA.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-04-10 20:42

Förstår inte riktigt vad du skrev sist, dana..
Vark? Sakttekronor?

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-10 20:46
Antal inlägg: 6214

dana, till försvar för svenska folket så måste det ju påpekas att herr statsminister gick ut i tv och berättade att han haft hemliga(!) överläggningar med Schwarzenegger eftersom ärendet var så känsligt. Det var inte mycket svensson kunde göra åt det. Det hela sköttes delikat likt gisslanförhandling. Sedan när det var över så drog man iofs på och slängde in både ett privat jetflygplan och officiellt uttalande i tv, så där liksom för att markera för Kalifornien-bona att det där med diplomati kör vi bara med så länge vi har något vi vill få! ;)

sakteekronor är de sista slantarna, som sakte rinner mellan fingrarna ond rabit.

angie_hell2009-04-10 20:57
Antal inlägg: 494

Jag undrar vad som hänt med hennes son? Vem tog hand om honom och finns han i Sverige eller USA? Någon som läst något om det?

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-10 21:05

om hon inte har flera söner så... hon fick en son som femtonåring. Han dog i en bilolycka 1985

angie_hell2009-04-10 21:10
Antal inlägg: 494

oj, vad sorgligt. Han måste ju varit runt 15 år eller nåt sånt.

Risotto - Ej medlem längre2009-04-10 21:16
Antal inlägg: 3069

dude, du kan inte separera vissa delar av USA, även om det är en förbundsrepublik med separata delstatslagar så är det ändå en och samma nation alla delstaterna tillsammans. Ditt exempel med Maine resp. Sverige är som att jämföra Sthlm och Norrland.
Om inte vapenlagarna var helt uppåt väggarna i USA så skulle inte folk bli mördade i parti och minut eller tror du att folk ändå skulle slå ihjäl varandra med påk? risken är kanske överhängande.
Jag menar vad jag säger med att USA är ett efterblivet skitland och det är bara de (ni) som kan göra något åt det själva.

Intellektuellt eller inte så är det sanningen att det mördas fler människor i USA som helhet och i procent än i Sverige på samma villkor. Att det inte skulle ha att göra med de vapenlagar som finns i stora delar av USA ser jag som knappast troligt och naivt att tro på, intellektuellt eller inte......är du själv intellektuell?

Risotto - Ej medlem längre2009-04-10 21:16
Antal inlägg: 3069

dude, du kan inte separera vissa delar av USA, även om det är en förbundsrepublik med separata delstatslagar så är det ändå en och samma nation alla delstaterna tillsammans. Ditt exempel med Maine resp. Sverige är som att jämföra Sthlm och Norrland.
Om inte vapenlagarna var helt uppåt väggarna i USA så skulle inte folk bli mördade i parti och minut eller tror du att folk ändå skulle slå ihjäl varandra med påk? risken är kanske överhängande.
Jag menar vad jag säger med att USA är ett efterblivet skitland och det är bara de (ni) som kan göra något åt det själva.

Intellektuellt eller inte så är det sanningen att det mördas fler människor i USA som helhet och i procent än i Sverige på samma villkor. Att det inte skulle ha att göra med de vapenlagar som finns i stora delar av USA ser jag som knappast troligt och naivt att tro på, intellektuellt eller inte......är du själv intellektuell?

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-10 21:30

Norrland och övriga sverige har så vitt jag vet samma vapenlagar, även om vissa jägare inte tycks tro det risotto! ;) Det hör till kategorin okunnighet att tro att en federation innebär att alla delstater har samma lagar och förordningar, ens samma politiska inriktning.

Du får tycka vad du vill om usa. Jag är inte amerikan Risotto om du trodde det så om du försöker få mig att ta det personligt så misslyckas du. Däremot kan jag notera att "efterblivet skitland" är ett uttalande i samma kategori som när du exemplifierade tjuvaktighet genom att tala om tattarjävlar. Din humanistiska sida tar jag lätt på när du uttalar dig så fördomsfullt eller pinsamt okunnigt.

Maine och Kalifornien har inte samma vapenlagar. Det är en förbundsrepublik, men det betyder inte att du kan köpa ett vapen i delstat A och tro att du kan transportera det och använda det på samma premisser som i övriga delstater. Den främsta skillnaden mellan usa och EU är idagsläget att medlemsstaterna i EU betecknas som suveräna stater och att EU inte tar ut någon skatt direkt av medborgarna.

Risotto, jag tror på ett sammanhang mellan vapen och antal mord. Men det är mer komplicerat än bara vapen=mord. Det kan man t.ex. se utifrån att Maine hör till en av de vapentätaste staterna, men med lägst mordfrekvens i usa.

Jag är för strikta vapenlagar, jag tycker att folk är grundlurade om de tror att de blir tryggare med vapen.

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-10 21:37

Vapen orsakar störst skada där det är mycket folk. Hög andel vapen i stugorna i norrland innebär inte högre andel mord. Samma sak gäller i usa. Vapen utgör främst ett problem i urbaniserade områden, och usa har gott om stora städer. Därav förbudet mot vapen i många städer, som Washington DC (som trots detta har västvärldens högsta mordfrekvens tragiskt nog).

Vapenlagarna hör till en av de rejäla kulturkrockarna och avigsidorna med usa. Det är en mycket konstig diskussion, väsensskild från den i europa. Jag idiotförklarar inte folk för att de tänker annorlunda dock. Det är det absolut dummaste man kan göra om man vill försöka påverka dem och få dem att ändra uppfattning! ;)

stol2009-04-10 22:20
Antal inlägg: 1015

Duden
Håller du fortfarande på och tjötar och försvarar en mördares flytt till Sverige. Hon ska inte hit. Det kostar bara en massa pengar resan hit plus för varje år hon vistas i fängelse. Förövrigt lär det inte bli många år för hon kommer att säkert bli frigiven till de anhörigas förtret.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?