Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 712 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kadgar | 2010-04-06 13:41 | |
![]() | Vill bara slå ner några argument som inte fungerar här: 1:Enda skälet till att nikotin är klassat värre än heroin beror på hur många som använder det.... 2:Ni som talar om sjukvård osv. ni borde tacka och buga för varje rökare...för alla är vi medvetna om den sjuka skatten på cigaretter i Sverige, som gör att det bara klirrar i statskassan...Rökare har betalt sin cancerbehandling många gånger om i de flesta fall... | |
| akilleshäl - Ej medlem längre | 2010-04-06 13:46 | |
![]() | 1. Helt fel! 2. Och vilken glädje har rökaren när han får sin cancer? | |
| LisaLong | 2010-04-06 13:49 | |
![]() | akilleshäl....skillnaden ligger väl i att man blir inte "dum i skallen" av nikotin, samt att man inte blir kriminell av nikotin | |
| LisaLong | 2010-04-06 13:50 | |
![]() | akilleshäl.....cancer ligger även i generna. Min pappa rökte inte ett bloss i hela sitt liv, han dog i lungcancer innan han fyllde 80. Min farfar rökte 2 pkt om dan UTAN filter han dog av "ålderdom" över 90 år gammal | |
| LisaLong | 2010-04-06 13:53 | |
![]() | Kadgar tur att det finns nån som är som du:) Min man resonerar som du och han är ickerökare:) Tänkte också på han som sa att tågen blir försenade för att folk ska röka innan dom kliver på...inte "f-n" visste jag att tågen ens väntar på folk?? Dom ska väl åka när dom ska åka hehehhe | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-04-06 13:53 | |
![]() | Citerar följande sida: www.glaxosmithkline....kn ing.aspx "Nikotinet påverkar hjärnans belöningssystem på liknande sätt som kokain, heroin och amfetamin. Vid en rangordning av beroendeframkallande så kallade psykoaktiva droger fann man att nikotin var mer beroendeframkallande än heroin, kokain, marijuana, alkohol och koffein." Att rökare skulle ha betalt för sina större sjukhusräkningar är naturligtvis nonsens. Däremot hjälper de till med att hålla pensionssystemet flytande genom att de dör i förtid ... | |
| Crayzy Frog - Ej medlem längre | 2010-04-06 13:53 | |
![]() | Tycker alltid att det har slagits mot oss rökare...vi rökare får som oftast hålla oss ifrån er icke rökare..man har tagit ifrån oss mycket såsom rökrum och att vi heller inte får sitta på krogen o röka heller inte på många andra platser,men traskar så snällt i väg utan att gnälla..så tycker att ni lika snällt kan lämna platser där vi får röka på och som stör er...Sluta gnäll !!!! att ni bara orkar...försök hitta på något roligare av er tid i stället för att gnälla | |
| LisaLong | 2010-04-06 13:57 | |
![]() | Electric eye...ja du har rätt i att det är mer beroendeframkallande, men jag har aldrig hört talas om att en rökare slagit ner folk för att få pengar till cigg, eller att kvinnor blir prostituerade för dom måste ha cigg. Och jo vi har nog fan bet vår ev sjukhusräkning 10 gånger om, 1 pkt cigg kostar 10 kr resten är skatt. Vad betalar idrottsmänniskorna??? | |
| caughtbock | 2010-04-06 13:58 | |
![]() | Den här diskussionen är så jävla långtråkig. Ja man är helt sanslöst korkad när man röker, inget snack om saken, men sen tror jag att rökare är fullt medvetna om detta själva. | |
| LisaLong | 2010-04-06 13:58 | |
![]() | Crazy Frog..håller med dig:) Det värsta va när jag var på kryssning och man skulle ut på däck och röka..VINTERTID desutom hehehheNej nu ska jag gå och ta en cigg hehehehe | |
| LisaLong | 2010-04-06 14:01 | |
![]() | caughtbock ja visst jag håller med på ett sätt....det var väldigt korkat att börja röka, men på den tiden när jag började röka fast det inga varningar etc som det finns idag. Sen tycker jag det är helt upp till var och en. En del är nykterister en del dricker, det är upp till dom. Och om den här diskussionen är så tråkig så finns det säkert andra trådar för dig av intresse:) | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-04-06 14:04 | |
![]() | LisaLong: de som röker är sjukare oftare, jobbar mindre och betalar generellt sett mindre i skatt (tobaksskatten oräknat). svt.se/2.22620/1.166..._m iljarder Nej, ni har inte betalat några sjukhusräkningar med tobaksskatten ... Att personrån eller prostitution inte begås till följd av röksug har den enkla förklaringen att tobaksvaror går att köpa helt lagligt till en relativt billig penning i närmsta affär. Och vad menar du att du bevisar med din historia om din pappa och farfar? Ett undantag slår inte undan benen på etablerad forskning. Röker man ökar sannolikheten för att man ska få en massa sjukdomar och problem och dö i förtid. Eller har du en annan åsikt? | |
| rosamolnet82 | 2010-04-06 14:07 | |
![]() | ja motionerar man inte dör man, köper man för mycket chip så dör man, röker man dör man, äter man inte rätt mat dör man.. Jösses, vem fan lever ett exemplariskt liv? Alla människor gör nåt mot sig själva som inte är bra. De är många många fler än rökare som bidrar med sjukhuskostnader. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-04-06 14:09 | |
![]() | Bra, då sätter vi åt dem också. | |
| caughtbock | 2010-04-06 14:09 | |
![]() | Men även om det inte fanns några varningar då är det ju korkat att fortsätta röka nu när man vet. | |
| Dyslekso | 2010-04-06 14:11 | |
![]() | Kadgar: 2:"Enligt Statens folkhälsoinstituts beräkning kostar rökningen samhället 30 miljarder per år för sjukvård, produktionsbortfall och sjukfrånvaro – eller 6,7 procent av de totala samhällsekonomiska kostnaderna för samtliga sjukdomar. Kostnaden baseras på data från 2001 men är uppräknad till 2009 års penningvärde [2]. " www.lakartidningen.s...le Id=14020 Jag tror knappast cigarettskatten drar in 30 miljarder per år, men har inte hittat några exakta siffror. Men säg att lite drygt 1 miljoner rökare köper ett paket om dagen, det blir högt räknat 400 miljoner paket om året. Säg att de betalar 20 kronor i skatt per paket så hamnar vi på 8 miljarder kronor. (Obs! De hade betalat moms på andra varor de köpt istället för cigarettpaket, så "nettoinbetalningen" vid cigarettköp blir därmed bara hälften så stor.) Men 30-8 = 22 miljarder i nettoförlust för samhället alltså. Ska man räkna på vad rökarna "sparar" åt oss är det snarare deras kortare livslängd och därmed minskade pensionsutbetalningar. Tänker inte göra det här dock. | |
| le-lou | 2010-04-06 14:13 | |
![]() | finns det någon som säger att det inte är farligt att röka? 44 sidor i denna tråd är ju rena kumbajagemenskapen och ger mig nytt hopp om mänskligheten. Vi kan alltså enas och vi kan komma överens, och vi visar det också! | |
| rosamolnet82 | 2010-04-06 14:14 | |
![]() | cb - wow?? tror du folk skulle röka om de vore så simpelt? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-04-06 14:15 | |
![]() | LisaLong säger att det inte är farligt eftersom hennes farfar rökte som en borstbindare och levde tills han var 90. | |
| rosamolnet82 | 2010-04-06 14:15 | |
![]() | "Bra, då sätter vi åt dem också." Sätta åt? är det de du är ute efter? | |