Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 865 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-01-16 20:46 | |
![]() | "Du är ute och cyklar i dina resonemang, le-lou. " icke. för varje länk du skickar kan jag skicka tusen och plus x antal avhandlingar som säger motsatsen. | |
| slånbär | 2011-01-16 20:49 | |
![]() | Apbur-vad tror du att kor äter egentligen, och får,höns grisar? Enbart hö? Även om så vore fallet så måste du ju odla det någonstans och ska vi alla äta vegetabilisk föda då kommer den odlingsytan behövas till människornas föda och inte till djur som är överflödiga. Vilket kommer leda till att dom i så fall säkerligen skulle mer eller mindre utrotas till slut. Nu är ju detta tack och lov ingenting som vi behöver oroa oss för utan en rent hypotetisk fråga eftersom vi inte kommer sluta äta kött ändå. | |
| apbur | 2011-01-16 20:56 | |
![]() | Haha, hänga med i dina tokiga fantasier? Ja, det är lite svårt. Du menar alltså att djuren i havet och djuren på savannen klarar sig så bra tack vare att vi människor äter kor och grisar? Du tror på fullaste allvar att jorden kommer tas över av boskapsdjur om vi blir vegetarianer? Det är inte en hypotes, det är en vansinnig människas fantasier. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-01-16 21:04 | |
![]() | Le-lou Du pratar mycket om vad som är naturligt. Exakt vad i djurfabrikerna är naturligt? Att jämföra människor med lejon är bara löjligt. Dom följer sina instinkter, inget annat. | |
| apbur | 2011-01-16 21:11 | |
![]() | "icke. för varje länk du skickar kan jag skicka tusen och plus x antal avhandlingar som säger motsatsen." Åh, vi som hade blivit så positivt överraskade av att bara få en. | |
| Sojuz - Ej medlem längre | 2011-01-16 21:11 | |
![]() | slånbär: äter man mindre kött föder man upp färre boskap. Det säger väl sig självt? | |
| slånbär | 2011-01-16 21:12 | |
![]() | Apbur-Nä för en gång skull håller jag med dig -att resonera med en sjuk människa är ju verkligen ingen ide. | |
| magnusito | 2011-01-16 21:12 | |
![]() | Som om djuren på något sätt utgjorde ett hot eller ett bekymmer för mänskligheten. Om det förhåller sig tvärtom när det gäller djurens ja hela jordklotets belägenhet kan du ju bara fundera över ett par sekunder... Le lou tror att det krävs avhandlingar för att kunna få uttala sig. Som om forskning någonsin varit objektiv eller sanningen själv. | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-01-16 21:22 | |
![]() | "Le lou tror att det krävs avhandlingar för att kunna få uttala sig. Som om forskning någonsin varit objektiv eller sanningen själv." magnusito har många poäng i repliken ovan, men... le-lou 2011-01-16 20:46 Jag skrev --->"Du är ute och cyklar i dina resonemang, le-lou. " le-lou svarade ----> "icke. för varje länk du skickar kan jag skicka tusen och plus x antal avhandlingar som säger motsatsen. " ...det vore ändå intressant med en hänvisning. Behövs inga mängder. Räcker med en. Länka bara till din allra bästa källa så lovar jag att läsa. | |
| le-lou | 2011-01-16 21:48 | |
![]() | "Att jämföra människor med lejon är bara löjligt. Dom följer sina instinkter, inget annat." det skulle vi också göra om vi levde på savannen :) Men pichipichi - har vi inte gått igenom allt detta sååååå många gånger förr? du tar ju inte till dig nåt ändå så det känns ju lite meningslöst? para dig med magnusito så kanske ni kan få pichitobebisar el nåt o starta klubb jadda jadda big big barabombom | |
| le-lou | 2011-01-16 21:50 | |
![]() | nej förlåt. åt nyss potatismos, blir skruvad av det avgår denna viktiga diskussion, lillsyrran har rätt jag har fel | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-01-16 22:15 | |
![]() | Challe_B Vet du. Jag har sagt det bra länge nu, le-lou ÄLSKAR veggisar. Det är liksom bara så, och hon kommer inte ifrån det hur hon än försöker att värja sig med näbbar och klor. Så känn dig hedrad, Challe_B. :D | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-01-17 01:39 | |
![]() | En vegan lever i genomsnitt 7 år längre än blandkostätarna för övrigt. | |
| le-lou | 2011-01-17 02:28 | |
![]() | vaccinerar sig veganer? | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-01-17 02:46 | |
![]() | Bara innan dom åker till Indien | |
| Sangria | 2011-01-17 07:56 | |
![]() | challe-har du något belägg för ditt påstående om att vegar lever längre än andra? En vego som röker och bor på Hornsgatan ( i Stockholm)löper förmodligen större risk för sjukdomar och förtidig död än en ickerökande köttätare som bor på landet. Det finns ju mycket som spelar in när det gäller livslängd. | |
| magnusito | 2011-01-17 10:16 | |
![]() | Hänvisa inte till en massa meningslösa studier. frågan är väl om inställningen man har till livet självt. | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-01-17 10:27 | |
![]() | "Hänvisa inte till en massa meningslösa studier. frågan är väl om inställningen man har till livet självt." Så sant. - Fast, jag vill fortfarande ha den där länken le-lou. Men den kanske helt enkelt inte finns? | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-01-17 10:47 | |
![]() | le-lou 2011-01-17 02:28 "vaccinerar sig veganer?" Och dina egna influensavacciner exempelvis? | |
| Sangria | 2011-01-17 10:59 | |
![]() | Magnusito-då ska man nog inte heller komma med en massa påståenden om man inte har studier som dom bygger på. | |