Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 567 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-06-21 11:22 | |
![]() | Jag skyller på tryckfelsnisse när det gäller felstavningar... :P | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-07-08 12:14 | |
![]() | Jaha, så blev det Malmö... Friends arena ansågs för dyr och stor. Suck! Och blä. | |
| Skblole | 2012-07-08 14:36 | |
![]() | Känns lite B att visa upp Malmö för Europa. Som boende i Lund besöker jag Malmö någon gång i veckan och det är ju en småtrevlig stad i sina bästa stunder men ingenting i närheten av Stockholm när det kommer till besöksvärde. Köpenhamn är ju inte heller något ögongodis direkt om det är det man har i åtanke. Malmö Arena är väldigt bra men när alternativet var att hålla den inför 50,000 så hade man ju tyckt att det vore lite häftigt. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-07-08 14:45 | |
![]() | Ja, de hade tänkts för 35 000 åskådare i Friends arena. Nu föll det pga priset och att "Mångkulturella" Malmö ska visas upp. www.svt.se/kultur/eu...ls -i-malmo Det hade varit häftigt och så hade jag kunnat åka dit plättlätt. Nu vete 17 om jag ens ska åka... | |
| Anden_88 - Ej medlem längre | 2012-07-08 14:56 | |
![]() | Malmö, en av Europas farligaste städer med en enorm segregation med flertalet kriminella gäng, religiösa och etniska motsättningar. Och då en fruktansvärt hög brottslighet och otrygghet i jämförelse med vilken annan medelsvensk stad som helst. Vid flertalet tillfällen har andra länder tidigare avrått sina invånare att besöka just Malmö för att staden helt enkelt bedömts för farlig att besöka. Så, jag tvivlar på att denna cirkusen är över. Vi lär få in massa synpunkter från andra länder om detta stadsvalet. Personligen tycker jag det är bra att ha ESC där, bättre koncentrera all skit i ett hörn än att sprida ut den över hela golvet ;) | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-07-08 15:07 | |
![]() | Jaa, alla har ju rätt att uttrycka sin åsikt... När det gäller måttet på farligheter för besökare och deltagare så håller jag inte med dig. När det gäller sådant är nog årets värdland svårslaget. Jag tror knappast någon kommer att protestera vad gäller farlighetsgraden i alla fall - snarare av bekvämlighetsgraden för oss som bor runt Stockholm. | |
| Skblole | 2012-07-08 15:14 | |
![]() | Haha, de enda ställena som är lite småfarliga är vissa förorter som ligger rätt off. Håller du dig bara i rätt delar av Malmö är det helt ofarligt. Visst har Malmö en lite väl hög kvot av douchebags men farligt är det inte. | |
| Anden_88 - Ej medlem längre | 2012-07-08 15:26 | |
![]() | Klart man inte tycker att sina närområden är särskilt farliga oavsett var man bor då man känner dom, och vet var man ska hålla sig, då det allt som oftast inte händer några större grejer där alls. Så man får helt enkelt kika på det rent objektivt och statistiskt, så talar siffrorna sitt tydliga språk. Chansen att något otrevligt inträffar är liten, men relativt sett hög i Malmö. Dessutom är alla grupper utsatta i en sån stad som Malmö, i Baku var det mer homogent så visste man var hoten fanns då dom var ganska likriktade. Visst fanns det vissa protester mot att ha det där också, men jag tror nog det kommer storma mer kring Malmö, och det är bara positivt ur ett större perspektiv. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-07-08 21:32 | |
![]() | Jag tror du har fel angående varför folk eventuellt skulle protestera som sagt var... Som alltid är det plånboken som styr, Friends blev för dyrt. Sen kan Hamilton snacka om familjefest bäst hon vill, det klingar falskt. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-07-08 21:36 | |
![]() | tycker att det är tråkigt att vi inte visar upp pärlan i musslan, stockholm. men men, blir förvånad varje dag hur bra yrkesmänniskor kan göra sina saker. hoppas att jag blir det med eufestivalen. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-07-08 22:07 | |
![]() | Ja, vi får strejka så att vi får visa upp vår lilla pärla! ;) | |
| Dyslekso | 2012-07-08 22:16 | |
![]() | Skrattet fastnar halvvägs upp i halsen när det möter munspyan på väg ner. Nä det är väl lite överdrivet, men vad ska de visa upp av Malmö i pauserna mellan låtarna, undrar man. Björn Ranelid klättrande som King Kong uppför Turning Torso - ok det är _en_ paus. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-07-08 23:28 | |
![]() | Fattar inte varför de inte kan använda mer pengar till ESC, jag menar hur ofta vinner vi egentligen... Borde finnas att ta av till det här tycker jag. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-09 00:25 | |
![]() | Källa på att andra länder har avrått sina invånare att besöka Malmö? | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-07-09 08:26 | |
![]() | Klart det inte finns källa på det, det är ju bara trams. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-09 09:00 | |
![]() | Inbördeskrigets Malmö, liksom. Ska själv ta mig ner till denna härjade krigszon ett par gånger under hösten. Hoppas jag överlever. | |
| Beccizz | 2012-07-09 11:23 | |
![]() | rätt låt vann!! | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-07-11 20:45 | |
![]() | Ja, visst blev det så! :) | |