Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 58 |
Mobilspel
Pågående | 20 214 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
SämstpåBeta | 2013-09-28 06:44 | |
![]() | Gr3en ger starka Resurrection vibbar! Rulltan jämförelser är ju lika förolämpande som att påstå att man verkligen tror på Jesus :)))! | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-28 08:56 | |
![]() | jag tror verkligen på Jesus och kommer alltid att tro på honom,eftersom han är min väg | |
Rultatultan | 2013-09-28 09:21 | |
![]() | @Spb Fast...inte BARA förolämpning...du skriver bra *nicka* @ttiittii Du skrev: "Jag tror verkligen på Jesus och kommer alltid att tro på honom.." Jag säger precis som du. Tron kommer alltid att finnas, det är jag övertygad om. Sedan vet jag hur oberäkneligt livet - och lilla jag själv - är och det är inte helt säkert att jag kommer att fortsätta att VANDRA med Jesus alltid. Jag vände under en period Gud ryggen helt - utan att för den skull tvivla på hans existens. Jag ville bara inte ha något att göra med honom längre just då. | |
SämstpåBeta | 2013-09-28 13:55 | |
![]() | Ni kan gå runt och tro hur mycket ni vill, all respekt för det, jag trodde helt klart på Påskharen när jag var liten och blev inte lika upphetsad när jag vid 6 års ålder upptäckte att det var morsan som gömde massa påskägg runtom i huset. Tro gärna, hur mycket ni vill. Gå bara inte runt mig och utgör för det ni säger är sanning, eller försöker bedyra för mitt barn att det ni säger är vägen, sanningen och livet. Andra religioner och vi ateister blir otroligt provocerade av sådana uttalanden. | |
siwu | 2013-09-28 14:42 | |
![]() | Namnet Jesus provocerar än idag :) kul, Jesus berör. Spb, om du skickar du barn till kyrkan blir hen troligtvis undervisad om kristen tro, annars fattar jag inte varför du ska bekymra dig. | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-09-28 16:24 | |
![]() | Namnet Jesus är nog inte så provocerande med tanke på hur många som faktiskt heter Jesus - än idag. Ta till exempel Jesus Alcala. Den andra bedragaren. Eller var han? Han lämnade ett delat Sverige efter sin dom, var han skyldig eller inte? ...Det kanske är nåt med namnet Jesus i alla fall. | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-28 17:12 | |
![]() | Det är inte Jesus namn som provocerar här i världen, utan påståendet att man sitter på sanningen. | |
Rultatultan | 2013-09-28 17:40 | |
![]() | "MAN" sitter inte på sanningen. "HAN" sitter på sanningen. Det säger han själv. Sedan får man själv bestämma om det är riktigt eller inte. | |
Primalskrik - Ej medlem längre | 2013-09-28 17:59 | |
![]() | =) | |
Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-09-30 19:23 | |
![]() | Bumpar tråden för att den lockar fram så mycket galenskap. | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-09-30 19:31 | |
![]() | Jesus kanske var en hen. | |
Rultatultan | 2013-09-30 20:27 | |
![]() | @mönjelilja Hen? Kanske beror på vad man menar med "hen". Jesus var enligt den information som finns att tillgå man fysiskt sett. | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-09-30 20:31 | |
![]() | Fick Jesus några barn? Levde han i celibat eller hade han ihop det med Maria Magdalena? Hoppas att jag inte kränker någon nu. Men det var väl ganska ovanligt på den tiden med ogifta män utan barn? | |
Rultatultan | 2013-09-30 20:34 | |
![]() | Eftersom Jesus var syndfri så var han antingen gift (eller vad det kan ha kallats på den tiden?) enligt den tidens alla konster och regler eller så levde han i celibat. Hur det ligger till med det vet jag inte. Bibeln talar inte så mycket om hans sexliv direkt...Har ingen koll på vad apokryferna säger. Nån som vet? Själv tänker jag att det vore härligt om han och MM var ett par. Lite romantik friskar alltid upp <3 | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-09-30 20:44 | |
![]() | Man kan ju hoppas att det blev lite kyssar ibland. Kärleksbudskap och allt... | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-01 12:10 | |
![]() | Skönt att den här typen av trådan fortfarande lever här. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-01 12:10 | |
![]() | trådar* | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-01 12:15 | |
![]() | Jag håller inte för otroligt att Jesus verkligen var homosexuell och att Gud älskar bögar. Det låter så kärleksfullt när de låg runt bordet och drack vin. Att han blev pappa är väl ytterst tveksamt. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-01 12:40 | |
![]() | "Faith is not knowledge." - Dan Barker (Jag kan inte hålla mig - nu kör vi igen!) | |
DB9 | 2013-10-01 16:15 | |
![]() | Jesus är en bra kille, faktiskt min bästa vän. | |