Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-28 09:14 | |
![]() | Ställer mig helt bakom ingsons inlägg 8.22, även om jag inte förstår den sista meningen ;) Hätsk debatt är en sak, personangrepp en annan. Att t ex kalla folk för skithög är sällan produktivt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 09:53 | |
![]() | jag har svarat på om vad jag tycker om Homosexuella och det är ingen skilnad på människor | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 11:02 | |
![]() | det käns som det är otroligt viktigt för icke kristna att ha en "bild "av kristna människor som är otroligt skev,tx alla Kristna är som Fossmo eller alla Kristna vill att Bögar ska dö,och när det inte fungerar så nu som det gjorde förr i tiden så blir dom arga | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-28 11:24 | |
![]() | Så är det nog för vissa icke troende, ja. Själv är jag inte så brydd om andras personliga tro, bara förbehåller mig rätten att vara skeptisk mot ologiska föreställningar; oavsett etikett. | |
| siwu | 2013-05-28 11:54 | |
![]() | Jesus talade även om att vi inte ska göra oss till, ljuga mm sådana där småsynder ni vet. Jag önskar pastorer la ner mer energi på att predika det än att fördömma homosexuella. Har velat sagt det till några gubbar men är för feg. Syndakatalogen finns inte, alltså är det lika illa att tala illa om fyllot i bänken längst ner som att ha sex tjej tjej. | |
| siwu | 2013-05-28 11:56 | |
![]() | Med göra oss till mena jag tex, inte stå o rabbla böner eller annat för att visa hur duktiga vi är. Nej, rent o ärligt ska det va | |
| kajix | 2013-05-28 12:50 | |
![]() | Det är ok att synda. Joh 8:7 ”Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen på henne.” | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 12:57 | |
![]() | när man tagit sitt ställningstagande och blivit förlåten den ev skit man gjort innan ,då är själva meningen att man ska försöka leva så nära Jesus som möjligt eller hålla sig till Budorden.självklart ska man vara skeptisk till en tro !att köpa grisen i säcken är ingen bra ide,det är ganska dumt att inte vara nogran innan man bestämmer sig. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 13:04 | |
![]() | mikro,ett och annat har även fastnat i mig,ingen skulle föda upp hundar om det inte vore för pengar,och skulle uppfödare tänka på vad som är bäst för rasen så skulle inte så många raser vara sönder avlade har trots allt haft hund i hela mitt liv,många hundar kan inte ens andas längre och var någonstans är det bäst för rasen?starta en hundavelstråd den som orkar | |
| strulmaska | 2013-05-28 14:18 | |
![]() | Att kunna be om förlåtelse verkar en del inte minst troende uttnyttja till bristningsgränse och vänta till sii yttersta,smart..eller? | |
| micro113 | 2013-05-28 15:09 | |
![]() | ttiittii Du behöver inte upprepa dig för att bekräfta att du vet lite om hundavel men har många fördomar. Jag tyckte det framgick redan i mitt tidigare inlägg att jag förstod det. Det var det här jag bad dig besvara: micro113 2013-05-28 08:46 Antal inlägg: 9383 ttiittii Du är alltså förespråkare av rasbiologisk forskning och strategi? För det där är ju i princip det argument som användes första halvan av 1900-talet när man tog sig rätten att sterilisera människor/grupper som ansåg hade dåliga anlag och därför inte skulle föra dem vidare. Dessutom - inom hundavel handlar det om att bevara rasens egenskaper. Bara så du vet när du hänvisar till den. Personligen vill jag hävda att det där var något av det dummaste jag sett på länge dock. | |
| micro113 | 2013-05-28 15:10 | |
![]() | strulmaska Vilket bara visar att de missförstått själva innebörden och funktionen med att be om och att få förlåtelse... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 15:14 | |
![]() | micro jag har ingen susning om rasbiologisk forskning och strategi lovar dig att du har större kunskap om det en mig,viste inte ens att det fins något som heter så,och har inget intresse av att veta något om det heller.När det gäller hundar så har du fortfarande fel | |
| micro113 | 2013-05-28 15:23 | |
![]() | Grundprincipen i rasbiologi har du själv angett i ditt inlägg: ------------------------- ------------------------- ------------------------- ---- ttiittii 2013-05-28 08:40 Antal inlägg: 22674 kajix,vi ska inte döda homosexuela nej värkligen inte,människor är som hundar när det gäller avel,avlar man på två föräldrar med bra anlag så blir det bra anlag på nästa generation,och jag är övertygad om att kajix tog det som ett skämt ------------------------- ------------------------- ------------------------- ---- Följderna - hur det tillämpas har utvecklat i mitt tidigare inlägg: micro113 2013-05-28 08:46 Antal inlägg: 9383 ttiittii Du är alltså förespråkare av rasbiologisk forskning och strategi? För det där är ju i princip det argument som användes första halvan av 1900-talet när man tog sig rätten att sterilisera människor/grupper som ansåg hade dåliga anlag och därför inte skulle föra dem vidare. [...] ------------------------- ------------------------- ------------------------- ---- Frågan är alltså fortfarande obesvarad --- och att försöka avleda från den genom att blotta dina bristande kunskaper om hundavel blir bara patetiskt. | |
| strulmaska | 2013-05-28 15:56 | |
![]() | Problemet är att bibeln inte innehåller nån substans vilket framstår somm allt tydligare för vart år som går.Men att svälja att det kanske är finito efter dödens inträde är svårare för en del än för andra. | |
| Claysune | 2013-05-28 16:57 | |
![]() | Till Kajix.. Hej. har alltid en del frågor som alla inte har lätt att förstå, denn fråga har jag sett förut om jag minns rätt. De skriftlärde o fariseerna kom överens om att snärja Jesus för att senare anklaga honom. et slags lurendrejeri.. Därför kunde Jesus göra och säga som han sa: "Den som är utan synd må kasta första stenen--" | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-05-28 17:38 | |
![]() | vi tolkar andliga ting med Andens hjälp. Den oandlige tar inte emot vad Guds ande säger, det är en dårskap för honom, och han kan inte förstå det, eftersom det måste bedömas på ett andligt sätt. Den som är andlig däremot kan bedöma allt, men själv kan han inte bedömas av någon ” (1 kor 2: 11...) Vår egen ande förvandlas genom Guds Ande så att vi blir andliga. Det beror på att den andliga människan har tagit emot Guds Ande. Det handlar inte om att vara god eller ond efter etiska normer för det kan alla vara. Det är dumt att fokusera på så svåra frågor om man vill veta mer, framför allt, först och främst Guds existens, måste man ju komma tillrätta med FÖRST. Därefter kommer du med Guds hjälp att förstå allt det andliga. Alla spädbarn får mjölk i början, för att senare övergå till att äta mer hårdtuggat. Om du verkligen är intresserad av att få svar på alla frågor som du ställer här, så ta reda på om Gud existerar. Det gör du genom att gå in i ditt rum, knäpp händerna och be till Gud med ärligt uppsåt i ditt hjärta, då ska Han svara dig. | |
| kajix | 2013-05-28 17:38 | |
![]() | alltså man kan strunta i lagarna eftersom jesus godkänt detta. bögarna kan vara lugna. förresten. johannes som skrivit johannes evangelium. var han med vid det här snärjelsemötet? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-28 18:06 | |
![]() | Hur kan man ha ärligt uppsåt i sitt hjärta om man inte först får några som helst svar som ev dämpar ens skepsis? | |
| Claysune | 2013-05-28 18:47 | |
![]() | Hej nulltj. Vad är det som du vill ha svar på vid detta tillfälle? | |