Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
janne121212 | 2015-05-23 09:31 | |
![]() | Men Nora hur tänker du se till så att klyftorna minskar, när allt fler människor står utanför arbetsmarknaden. Vem ska stå för bidragen som ska lyfta de "fattiga" upp till din nivå. Det är ju det som varken du eller S kan förklara, ni kan bara komma med skräckpropaganda hur alliansen raserade vår välfärd och ökade klyftorna. Jag tror precis som du att stora klyftor är inte bra, och det har vi inte i Sverige idag. Men svara mig på hur vi ska göra för att klyftorna ska försvinna? Tror du det räcker med att höja skatten några tusen igen (vi har redan ett av världens högsta skattetryck) och därmed minska motivationen att jobba. Sänka ROT- och RUT-avdragen så att fler börjar jobba svart med minskade inkomster till statskassan som följd? S sågar av den gren vi alla sitter på, och du verkar tycka det är bra. | |
janne121212 | 2015-05-23 09:58 | |
![]() | Det här verkar i alla fall inte vara lösningen, så alla sossar tycker inte lika illa om klyftorna. Predika solidaritet går väl an, men när det kommer till kritan är dom girigare än många andra. www.expressen.se/nyh...-t opparna/ | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-23 09:59 | |
![]() | janne. Jag har inte alltid har varit Socialdemokrat men jag har mer och mer förstått hur bra politik S har och som inkluderar flest människor i Sverige. (Jag kan också visa på detaljer i S-politiken som kan göras bättre. Men det kan man göra med alla partiers politik. ) Receptet för att S ska lyckas genomföra sin politik är att flera röstar på S så att de får majoritet i riksdagen och därmed möjlighet att genomföra sina ideer. | |
janne121212 | 2015-05-23 10:03 | |
![]() | Och Stefan svamlar som vanligt och säger inte många vettiga ord. Försöker bara dra ut på frågan och upprepa samma sak så att journalisterna äntligen ska lämna honom ifred. Löfven måste vara rena gudagåvan till hungriga journalister, och jag har en känsla av att SL känner sig mer och mer obekväm när någon ber honom ställa upp för en intervju. Hans första tanke måste ju vara: -Vad i hela friden vill dom nu och hur ska jag slingra mig ur detta. | |
janne121212 | 2015-05-23 10:08 | |
![]() | Men varken du eller S säger något om hur vi ska minska klyftorna, ni bara anklagar alliansen för att ha ökat dom. Dom kommer inte lyckas genomföra sin politik eftersom dom faktiskt inte har nån, och gud förbjude att dom med nuvarande sätt att resonera får egen majoritet i riksdagen. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-23 10:08 | |
![]() | janne. Hur tänker du nu? Du gillar ju att marknaden styr? Ska de ge bort lägenheten? De fuskar väl inte? | |
janne121212 | 2015-05-23 10:19 | |
![]() | Jag gillar inte oskäliga vinster, men har inget större problem med det annat än att det är dom "fattigas" förespråkare som skor sig. Luktar lite unket när man snackar högt och ljudligt om solidaritet, men lever ett liv som är miltals ifrån dom som dom säger sig representera. | |
janne121212 | 2015-05-23 10:22 | |
![]() | Men nu är det ju inte mina partivänner, så därför bör väl frågan gå till dig. Vad tycker du? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-23 10:27 | |
![]() | janne. När du hör S så slår alla logiska funktioner av, eller? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-23 10:37 | |
![]() | janne. Du skriver "Jag gillar inte oskäliga vinster, men har inget större problem med det annat än att det är dom "fattigas" förespråkare som skor sig." Du menar alltså att oskäliga vinster ska bara de rika ägna sig åt. I sånt fall röstar du på rätt parti. Grattis. | |
Måns_E | 2015-05-23 11:04 | |
![]() | Nu så finns det inget som säger att inte premisserna ökade klyftor och att flest får det bättre kan samexistera. Jag är övertygad över att fler har det bättre idag på grund av de skattesänkningar som gjordes av alliansregeringen på lönearbete, än om vi under dessa år hade haft en rödgrön regering som hade lunkat sig fram och förvisso gjort tandvård billigare men också fortsatt att förtidspensionera unga vuxna för att frisera statistiken och där den svarta arbetsmarknaden hade vuxit än mer. | |
ingson | 2015-05-23 17:37 | |
![]() | janne och nora Vad menas med "oskäliga vinster" Är det när man får väldigt mycket betalt för sin ringa arbets- eller kapitalinsats. Typ lotterier eller lyckade aktieklippare eller väldigt högbetalada företagsledare eller idrottsmän? | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2015-05-23 19:20 | |
![]() | Vanligtvis avses vinster som görs av människor som man inte gillar. | |
Västerpotten - Ej medlem längre | 2015-05-24 09:53 | |
![]() | nyheter24.se/nyheter...rs oker-fly Denna man är det bästa socialdemokraterna har. Duktig på att föra fram sina åsikter och på att hålla sina löften..... | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-24 10:19 | |
![]() | Roligt och mänskligt. För dig verkar sånt här trams vara viktigare än innehållet i politiken. | |
janne121212 | 2015-05-24 10:24 | |
![]() | Knappast roligt, men absolut mänskligt. Säger väl rätt mycket om hur rädd SL är för massmedia och hur otränad han är. Men det kan inte hjälpas, ju fler grodor som flyger ur munnen på honom, desto mer minskar förtroendet trots allt. Man vill ju inte ha en driftkucku till statsminister. Det känns som att vi har fått det nu. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-24 10:33 | |
![]() | journalisten tycker att det tar bort fokus från ämnet. Det hjälper han onekligen att göra. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-24 10:35 | |
![]() | till med att göra | |
Bisonbox | 2015-05-24 11:43 | |
![]() | Måns_E Det finns hur mycket siffror som helst som visar att Sverige inte blivit rikare under alliansens år bara omfördelat pengarna till alliansens väljare. Hade det gjort Sverige rikare eller att fler kommit i arbete så hade det kanske varit acceptabelt. Tycker det är lite obegåvat att förvänta sig att S på kort tid skulle vända skeppet, bättre skola, lägre arbetslöshet, utanförskap, etc. Man har ännu inte haft en egen budget att utgå ifrån och dessutom övertagit ett stort underskott. Använd era huvuden ni kan bättre än bara tarvliga personangrepp. | |
ingson | 2015-05-24 15:48 | |
![]() | Bisonbox I en partiledardebatt stod Fridolin och viftade med en kolbit. Statliga Vattenfall äger ett antal utländska kolkraftverk i ffa Tyskland. De har större utsläpp än hela Sverige. Men det skulle minsann Fridolin sätta stopp för! Och vad har hänt? Jag tycker det är bedrövligt av Fridolin. Nå, är detta ett tarvligt personangrepp? | |