Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 908 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Tess 08 | 2011-04-12 12:32 | |
![]() | Tjejen ifråga tog med sambo och barn till utomlandset och då gifte de sig där :) INGEN visste förutom de som jobbar där de beställt ringarna :) Jag tycker det låter jätteroligt! De verkar ha haft en jättebra resa och vi fick alla veta när vi läste tidningen och såg bilden/annonsen där. Otroligt att de kunnat hålla tyst... Jag ska nog åka och vattna mammas postlåda nu innan jag hämtar tösabiten från skolan... Min stackars dotter som tyckte det var såååå synd om henne och ORÄTTVIST att hon inte fick gå på fritids lika mycket som andra.. (och naturligtvis missa ALLT det roliga som de gör). Hon går oftast 4 av 5 dagar på fritids :) och är med på mycket, men inte just de dagar jag hemtar henne direkt efter skolan... | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-12 12:49 | |
![]() | Tess - Jag skulle nog göra likadant om jag mot förmodan 1) Hittar någon som vill gifta sig med mig och 2) Får sådan hjärnsläpp att jag vill gifta mig. :P Jo men liiiiite synd om flickan är det väl? Hon missar ju så himla mycket på den timmen eller två som du envisas med att ta henne därifrån. ;) | |
Tess 08 | 2011-04-12 13:04 | |
![]() | Jomenvisst! Förre veckan skulle de minsann till GYMPASALEN och jag envisades med att hämta henne ändå.... | |
nystan1 | 2011-04-12 13:11 | |
![]() | Tjo! Hur har det gått med migränen Lady?? Och är det någon som har tips på hur man gör ett sängbyte smidigt för en 1,5-åring? Hon har bytt från spjälsäng till "riktig" säng, vilket ju innebär att hon kan tassa upp när hon vill. Natten till igår var vi vakna från halv ett till 4, och dagen idag startade halv fem pga detta. Hur har ni andra gjort?? | |
Tess 08 | 2011-04-12 13:15 | |
![]() | Oj, jag har nog inte gjort något alls... De har väl kanske kommit till vår säng någon extra gång (eftersom de KAN), men annars har de sovit rätt bra. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-12 13:20 | |
![]() | Tess - vilket trauma det måste vara för henne. *haha* Hej nystanet. <3 Jo tack, det är bra. Det gick över på bara ett dygn så jag är nöjd. Jag har inte heller gjort något särskilt. Efter nyhetens behag var han nöjd med att gå lägga sig i sitt rum och somna sött. Ge det lite tid? :) | |
nystan1 | 2011-04-12 13:21 | |
![]() | Hade hon bara kommit och lagt sig hos oss hade jag inte sagt något, men hon är så ovan att sova med oss (första gången var i förrgår) att det nästan inte går. Hon kan liksom inte komma till ro. | |
Skugga | 2011-04-12 13:21 | |
![]() | Nystan, varför byter du till en stor säng, om jag får fråga? | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-12 13:24 | |
![]() | Det låter ändå som något som kommer att bli bättre om ni bara har is i magen (och ork) att vänta ut det ett tag. Barn är oerhört bra på att vänja sig vid nya saker. Ett alternativ är att gå tillbaka med henne till sin säng och ligga bredvid henne där tills hon somnar. Då vänjer hon sig att sova i sin egen säng, oavsett om hon vaknar på natten eller inte. :) | |
Skugga | 2011-04-12 13:31 | |
![]() | Jag har varit rätt "hård" med min dotter, hon har aldrig fått sova i min säng och hon har somnat själv i sin säng från ca 1 års ålder, det tog rätt mycket jobb men det var värt det, hon somnar alltid själv efter godnattsaga och lite mys. Helgmornar kan hon komma till min säng och vi ligger och myser och läser lite, men skulle aldrig klara att ha henne sovande i min enkelsäng eller att behöva vara inne i hennes rum tills hon somnar. | |
nystan1 | 2011-04-12 13:32 | |
![]() | Skugga - vi hade inte alls tänkt byta än, men hon höll på att klättra ur spjälsängen. Kändes potentiellt livsfarligt! Lady, det är egentligen ingen katastrof, men jag tänkte att någon säkert hade nåt käckt tips att komma med :) Prövade att ligga bredvid henne och visst var hon nöjd då, men inte sjutton somnade hon. Jag gav upp efter en timme, när hon höll på att peta med i ögonen och näsan samt kittlade mig.. ;P Men det är nog som ni säger, att det ger sig. | |
Skugga | 2011-04-12 13:34 | |
![]() | Känner flera mammor som fortfarande inte kan få sina fyra-femåringar att somna utan att de ligger bredvid dem och de klagar järnet över det men enligt min åsikt har de ju själva satt sig i den sitsen. :) Tror inte alls det påverkar barnen negativt att de lär sig somna själva, tvärtom tror jag de blir tryggare, min tös somnar själv i vårt rum på övervåningen hemma hos mormor och morfar, helt ensam i det enda bebodda rummet på övervåningen, så jag skulle vilja påstå att hon är väldigt trygg. | |
nystan1 | 2011-04-12 13:35 | |
![]() | Hon har alltid somnat själv i sin egen säng förut, det var nu när hon kom på att hon kan gå upp själv som det sket sig. Och det är inte läggningen som är problemet, det har funkat jättebra, utan när hon vaknar till på natten. Det gjorde hon visserligen förut också, men då fanns det ju inget annat alternativ än att somna om, så vitt hon visste. Nu smyger hon upp och ställer sig och pillar på Henriks i-pod som alltid ligger på hans sängbord, och viskar "pappas.. jaaa, pappas!" :) | |
Skugga | 2011-04-12 13:37 | |
![]() | Jag skulle köra uttröttningsmetoden, Nystan; gå tillbaka med henne till hennes säng, inte prata eller leka eller något utan bara lågmält förklara att det är kväll och hon ska sova. "Godnatt, puss, sov gott" *gå ut och dra igen dörren* Kan krävas hundra gånger första kvällarna men till slut borde det ge sig. Annars får du fortsätta med spjälsängen men bona spjälorna riktigt glatta så hon inte kan klättra ur... ^^ | |
Skugga | 2011-04-12 13:38 | |
![]() | Nej, nu fastnade jag här igen, jag ska ju skriva intervjumallar... *utgår* | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-12 13:42 | |
![]() | Jag tror att det är nyhetens behag. Får hon bar vänja sig så kommer det att gå galant. :) | |
nystan1 | 2011-04-12 13:42 | |
![]() | Så här på dagen tycker jag att det är ett utmärkt förslag, men på natten orkade jag bara med trekvart. Till slut började hon gråta, och då gav jag med mig och tog henne till våran säng. Det tog ungefär en timme för henne att somna mellan oss, men det var faktiskt himla mysigt när man vaknade tillsammans. Första gången för mig :) Som sagt, det är egentligen inte alls jobbigt. Jag förstår att det är en stor förändring för henne och att det måste få ta lite tid. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-12 13:47 | |
![]() | Jag tror att det viktigaste är att du och pappan gör likadant, oavsett vilken metod ni väljer. :) | |
Lill-IT | 2011-04-12 14:21 | |
![]() | Hej alla! Träffade kompisens lilla nyfödda dotter igår<3 Så söt att man blir alldeles äggsjuk. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-12 14:30 | |
![]() | Hej Lill. <3 Haha, nyfödda har ofta den inverkan på kvinnor. :) | |