Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-07-31 13:03 | |
![]() | @Gunilla Var? Visa mig ett inlägg där någon kristen hotar med något. | |
| burrsan | 2013-07-31 13:03 | |
![]() | Gunilla: pm du ligger i havet och är på att drunkna så kastar jag i en livboj. Men du är fri att använda den eller drunkna. Jesus erbjuder räddning, men han tvingar inte dig utan du är fri att välja. | |
| Rultatultan | 2013-07-31 13:05 | |
![]() | Eller rättaresagt: visa mig flera från olika skribenter. Du påstår att "flera" hotar. | |
| stuvelsberg | 2013-07-31 13:15 | |
![]() | Han erbjuder först och främst helvetet, hot,förtryck etc. därefter kommer syndernas förlåtelse.Gränslöst god,skulle väl knappast tro det.Varför skapa allt elände från början??? Denna orimliga varelse kallad gud är skapad av människor, precis allt tyder på det, nåväl, tro så det knakar,det blir inte mer sant för det, där är grunden för ett krav på sekulärt samhälle, hela världen lider i religionens tecken, och kom inte dragandes med den skit som finns utan relation till gud för det ursäktar givetvis inte gud ansvar.Dessutom, lägg därtill det onödiga lidandet som är ännu svårare att förklara, vad vill han med det??? | |
| Rultatultan | 2013-07-31 13:27 | |
![]() | @stuvelsberg Du skrev: "Han erbjuder först och främst helvetet, hot,förtryck etc. därefter kommer syndernas förlåtelse." Källa tack? Visa var i bibeln Jesus erbjuder helvetet, hot och förtryck först och därefter syndernas förlåtelse. | |
| stuvelsberg | 2013-07-31 13:45 | |
![]() | Han har skapat det, och bibeln kryllar av hot och elände.Vill du på fullt allvar hävda att så inte är fallet? Allt som står på ett flertal ställetn om hot och elände för den som inte delar tron. En troende får inte ens släppa in en icke troende i sitt hem för då är man medbrottsling!!!!!!!!!!!! !! Det är i sanning en klen tro som måste hota folk till lydnad. Varför inte bara, som ni kallar det, komma med erbjudandet? | |
| stuvelsberg | 2013-07-31 13:52 | |
![]() | Den som tycker sig finna trygghet och mening med livet , och framförallt döden skulle jag tro, bra, det ska vi unna folk,problemfritt, det är konsekvenserna som vi talat om så många ggr nu som är dilemmat. Sen kan vi sitta här och diskutera grunden för en tro resp. icke tro till döddagar, och under tiden förtrycks,mördas,fängslas ,stenas folk i religionens namn och inte sällan kristendomens, det är icke acceptabelt. Vi hinner inte hänga upp oss på olika tolkningar, först disk. om gud finns eller ej, och sen dessutom vem som gör rätt tolkning?? Inte sunt, oförnuftigt, ologiskt och irrationellt, under tiden dör folk etc. | |
| Rultatultan | 2013-07-31 14:07 | |
![]() | @stuvelsberg Jag upprepar: Visa var i bibeln Jesus erbjuder helvetet, hot och förtryck först och därefter syndernas förlåtelse. Kan du inte backa upp det uttalandet spelar det ingen roll vad du skriver - det blir meningslöst. Var säger, uttrycker eller på annat sätt visar Jesus i bibeln att han erbjuder det du påstår? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-31 14:36 | |
![]() | Gunilla ,du kan knappast se något som ett hot som du inte tror på | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-31 14:38 | |
![]() | det är som att säga skosrstenen kommer ramla ner på dig Gunilla men huset har inte ens en skorsten,så vad är du rädd för ? | |
| Gunilla _ | 2013-07-31 14:39 | |
![]() | Rultatultan; helt ärligt ids jag inte kolla igenom drygt 6400 inlägg, men du som varit med sen trådens början har säkert lika bra koll som jag. Det hela är å andra sidan uppbyggt på att antingen tror du, blir frälst och får evigt liv (det påpekar ni hela tiden) - annars går det åt pipan. Gud hotar. Å tredje sidan så oroar jag mig inte det minsta och tar inte hoten (och borde givetvis inte använda det ordet, mitt misstag) på allvar; jag tror ju inte på det :) Ett par skribenters inlägg hittade jag dock; "Måns, du kommer att bli plågsamt varse en dag om vilken dårskap den sekulära ursprungsmyten med sitt big bang, följt av en kosmisk och biologisk evolution, var." "Och världen förgår med sina lockelser, men den som gör Guds vilja består för evigt." (Misstänker att det är ett bibliskt citat, icke desto mindre en påvisad riskfaktor för oss icketroende - det är vi som förgör jorden och hamnar i Hermagedon ;)) "Lugn nulltj, en dag skall allt nystas upp och rättvisa skipas. Nåde den människa som inte kastat sig in i arken (Jesus Kristus) innan dess. " (Förvisso samma skribent som första citatet.) "Det finns ingen fördömelse för dem som är i Kristus Jesus." (Men givetvis för alla oss andra.) | |
| Sote | 2013-07-31 14:47 | |
![]() | www.youtube.com/watc...N5 Ype29zuM apropå skillnader/likheter mellan djur o människor..... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-31 14:47 | |
![]() | Att hota är ingen bra ide varför ska/skulle kristna vilja hota någon,I dag är det extrapris på korv 19:90 kg, ingen tvingar dig att köpa korven och varför skulle någon stå utan för ica och säga NU Jävlar köper ni Korv för 19:90 ni dör om ni inte öper korven,funkar inte,Bättre då att säga den här korven kan man köpa om man vill,och vill man inte så låter man bli och köper isglass i stället | |
| dinodog | 2013-07-31 14:47 | |
![]() | Men jösses vilka liknelser med livbojar och skorstenar. Det är ju som så att, Jesus ger oss möjligheter eller hur! Om vi nu inte anamar den kristna tron så är det "underförstått" att det går åt pipsvängen för de som inte följer guds bud. Det nämns ju om skärselden och helvetet och han med hornen. Finns säkert någonstans i bibeln där det står vad som händer med avfällningar. Men sedan är det återigen beroende på vem som läser och hur hen TOLKAR det hen läser. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-31 14:49 | |
![]() | klok hund :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-31 14:52 | |
![]() | dino,det du tror på vad det nu en är så tror du på det för att det är bättre en Jesus,och saker som du ser som underförstått får du jobba på,inget är underförstått antingen är det eller inte,den väg man väljer väljer man för att man tror på den,mer en vad man tror på jesus | |
| stuvelsberg | 2013-07-31 15:03 | |
![]() | Problemet är att det krävs det ultimata självbedrägeriet för att tro på nåt som inte går att påvisa, ja inte ens ett spår i vår verklighet av nåt gudomligt, det är det förvisso ingen som påstår förutom en del oärliga charlataner, men det förklarar ju inget, snarare förvärrar, att det inte finns nåt spår alltså. Religionen saknar således substans och att då övertyga en kritiskt tänkande person som är förnuftig och rationell blir svårt. | |
| jellyflower | 2013-07-31 15:05 | |
![]() | Komiskt att de betakristna såhär i ett nafs har avskaffat Helvetet och domens dag då fåren skall skiljas från getterna. Jo, man hamnar i Helvetet om man inte är kristen. Om man råkade födas innan Jesus och levde ett rättskaffens liv kunde man i bästa fall få tillbringa evigheten i helvetets förgård. Där hamnar även de små barn som dött innan de hunnit bli döpta, det är därför det finns nöddop (som alla konfirmerade får förätta.). Sluta hitta på. Förr vågade folk inte annat än vara religiösa eftersom Gud annars skulle straffa dem. Och detta var kyrkan synnerligen noga med att påminna om. Skenheligheten hos dessa betakristna är helt häpnadsväckande. Eller kanske bara precis vad man kan vänta sig. | |
| dinodog | 2013-07-31 15:07 | |
![]() | Är nog lite trög men jag förstår inte vad du menar ttiittii. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-31 15:10 | |
![]() | betakristen är ett sjukt bra ord. speciellt som det inte verkar finnas några direkt alfakristna härinne... | |