Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla _ | 2013-07-31 20:04 | |
![]() | Porla; det förvånar mig inte ett dugg. Autister är i regel sakliga människor. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-31 20:14 | |
![]() | Gunilla- ja. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-31 20:37 | |
![]() | nästan hela ska kolla den bättre sen | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-31 20:39 | |
![]() | en helt seriös fråga till dom kristna. tror ni att gud har skapat liv även på andra planeter? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-31 20:44 | |
![]() | chupa,jag har aldrig tänkt på det vad jag mins,men det tror jag inte | |
| Gunilla _ | 2013-07-31 20:48 | |
![]() | Btw Rultatultan; ""Rultatultan; om gud skapade allt så skapade han även satan - och hur tänkte han DÅ? Fri konkurrens? Behov av lite motstånd? Bor det en liten sadist i vår herre?"" - jag fick inget svar på dina tankar om det..? | |
| mz_lzrd | 2013-07-31 20:51 | |
![]() | Att många med autism är ateister beror självklart på att många med autism har svårt att abstrahera och tenderar att tänka väldigt konkret. Men att man är ateist betyder självklart inte att man är autistisk. Ateism är inte heller ett diagnoskriterium för autism. Man hittar säkert också färre som tror på hemsökta hus och andar och spöken bland personer med autism än hos befolkningen i övrigt. Detta är dock inget bevis för att hus hemsöks av andar och spöken. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-31 20:58 | |
![]() | nä han skapade inte satan,satan var god från början | |
| Gunilla _ | 2013-07-31 21:00 | |
![]() | ttiittii; så han var en vanlig människa? | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-31 21:00 | |
![]() | satan var väl en ängel med storhetsvansinne? (enligt sägnerna) då måste väl gud ha skapat honom? eller är änglar inte skapade av gud? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-07-31 21:02 | |
![]() | Satan var en ängel från börjansom kom ihop sig med Gud. En fallen ängel. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-31 21:03 | |
![]() | satan var ängel från början Jesaja 14:12 ror jag | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-31 21:03 | |
![]() | ställer frågan igen då jag skulle vilja ha svar från fler kristna. tack för ditt svar ttiittii. tror ni att gud har skapat liv även på andra planeter? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-07-31 21:17 | |
![]() | Intressant artikel det lämnades till. Undrar om man kan anta att de som är bokstavstroende då mer sannolikt har drag av Aspergers än de som kan tolka bibeln mer bildligt och i en "nutida anda". Det kanske gäller fanatiker oavsett religion? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-07-31 21:17 | |
![]() | Länkades till. | |
| Rultatultan | 2013-07-31 21:35 | |
![]() | @Gunilla Du skrev: "Btw Rultatultan; ""Rultatultan; om gud skapade allt så skapade han även satan - och hur tänkte han DÅ? Fri konkurrens? Behov av lite motstånd? Bor det en liten sadist i vår herre?"" - jag fick inget svar på dina tankar om det..?" Oops! Missade den frågan. Ne, tror inte att Gud är varken sadist eller masochist ;) Satan är inte skapad. Han var från början en av Guds änglar som senare avföll av eget val. Jag har ställt frågan tidigare i tråden: visste Gud vad som skulle bli av hans skapade ängel? Själv vet jag inte. Men ibland tänker jag som så (apropå ditt inpass om Gud kanske ville ha lite motstånd), att Satan (inte nödvändigt som entitet, utan som symbol för all smärta, lidande och alla otrevligheter man kan tänka sig), fungerar som en slags...katalysator i enskilda personers andliga liv. Men jag vet inte...det är bara tankar. | |
| Rultatultan | 2013-07-31 21:41 | |
![]() | @chupa Jag vet inte...tror inte bibeln säger så mycket om det. I Genesis står iofs det att Gud skapade himlarna (plural) och jorden (singularis). Men jag kan inte dra mig till minnes någonstans i bibeln där det talas för eller emot liv på andra planeter. Helt otroligt är det ju inte att det finns liv någon annan stans. Kanske sitter det en hop med dönickar i ett annat solsystem i en annan galax och slänger ord fram och tillbaka på ett forum. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-31 21:44 | |
![]() | Mönje. Jag tycker följande meningar skulle kunna vara en förklaring till varför den här tråden på nåt sätt står still. :) :) "För den som tänker strikt logiskt och systematiskt, blir mycket i religionen obegripligt. Den som har en benägenhet att tolka allting bokstavligt, förstår knappast religiöst språk, som ofta är metaforiskt. Den som har svårt att hantera sociala relationer och avläsa andras känslor, har rimligen extra svårt att hantera relationen till osynliga personer och andra övernaturliga väsen. " | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-07-31 21:48 | |
![]() | Ja, Porla. Förstår hur du menar, tror jag. Det finns inget mellanting för en del. Det kan bli en evighetstråd där folk aldrig kan förstå varandras ståndpunkter. Fast skalan är glidande. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-31 21:50 | |
![]() | rultan... kan du ens dra dig till minnes att det står något alls om andra planeter i skapelseberättelsen? Lustigt nog verkade gud glömma det. kanske för att han skapade "solen, månen och stjärnorna" lite överkurs faktiskt då solen är en stjärna. men det står inget om andra planeter. | |