Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 534

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Larvbrud - Ej medlem längre2011-01-04 14:06
Antal inlägg: 4050

En annan kompis blev erbjuden pengar i utbyte mot att skicka sin avföring till en kille.

Skillnaden mellan att handla med exkrement och med sexuella tjänster antar jag är att det inte ännu funnits någon illegal skitfabrik där folk hålls fångna på dass. Man behöver inte väga rättigheten att köpa och sälja bajs mot en massa offer.

Nu börjar jag tycka att det är dags att någon kommer med lite fakta som backar upp att prostituerade får det bättre/sämre och att trafficking minskar/ökar om man ändrar sexköpslagen.
Fast, orka googla prostitution...

Yonderboy - Ej medlem längre2011-01-04 14:09
Antal inlägg: 1661

Prostitution! Den debatten kommer nog inte dö för bra eller dåliga argument. Personer som ser kroppen som en vara och inte ser att det finns några institutionella hinder med förtryck, förnedring och utlämnade tycker inte att man kan ta några generella iaktagelser om fenomenet eftersom alla är individer.

De som är mot det anser att det kommer leda till ökad kriminalitet, ökat lidande, tvingande för ekonomiskt utblottade att sälja fittan osv.

Motståndarna känner varandras argument men berörs inte av dem.

lillselle2011-01-04 14:42
Antal inlägg: 247

varför köpa sex när man får det gratis!?

Yamma2011-01-04 14:53
Antal inlägg: 2285

Lillselle, det var taskigt sagt.

jojo6662011-01-05 13:23
Antal inlägg: 17

måste bara tillägga.. det finns många sexköpare som inte köper sex. dvs dom köper horans tid, men har inte sex. finns så jäkla många ensamma personer som bara vill ha lite närhet, prata lite, ligga sked..

ramsay - Ej medlem längre2011-01-05 13:34
Antal inlägg: 9204

jag skulle tycka att det var mkt obehagligare att leverera än sex?

Larvbrud - Ej medlem längre2011-01-05 13:46

Usch. Som att vara en slaskhink, en terapeut utan utbildning. Faktiskt ett äckligt utnyttjande. Torskar= energitjuvar.

apbur2011-01-05 13:56
Antal inlägg: 9699

Rätten att bestämma över sin egen kropp brukar väl snarare användas av abortförespråkare. I den här frågan känns det argumentet lite onödigt och överflödigt.
Det handlar ju knappast om rätten att få bestämma över sin kropp utan att man ska ha möjlighet att sälja en viss tjänst trots att vissa anser att tjänsten borde vara gratis. Det finns ju massvis som borde vara gratis. Som barnpassning. Sånt brukar man ju sköta inom bekantskapskretsen eller familjen. Hålla på tjäna pengar på att ta hand om barn som är en så naturlig del av vårt liv.

Det där med att sälja kroppsdelar kan ju liknas lite med att man inte får sälja andra människor trots att de själva går med på det. På samma sätt får man inte sälja sig själv. På sin höjd förnybara resurser såsom håret.

ttiittii - Ej medlem längre2011-01-05 14:05
Antal inlägg: 37631

vi har inte rätt att göra vad vi vill med våra kroppar du kan få ett LVM på dej om du utsätter dig själv för risker,2 stycken har fått lvm på sej den senast månaden bara i våran "by"båda två på sex månader,då har dom förvärkat sin rätt att bestämma själv

Larvbrud - Ej medlem längre2011-01-05 14:21

"I den här frågan känns det argumentet lite onödigt och överflödigt."

-exakt. Lika bra argument som "skulle du vilja att din syster sålde sex?"

Fast det verkar ju inte starkt nog att propagera för att sälja just denna tjänst utan vissa måste hela tiden hänvisa till diffusa rättigheter.

Lustanne2011-01-05 14:42
Antal inlägg: 14

Jag säljer sex.

Brukar oftast inte ge mig in i debatter då de helt enkelt är alltför svartvita - alla som prostituerar sig är offer, påstår de ngt annat mår de helt enkelt för dåligt för att se det, alternativt - allt är frid och fröjd och alla inblandade är vuxna osv..

Det gläder mig att se att inte alla här inne är lika svartvita i sitt tänkande. (Trots att många är det)

Ämnet och diskussionen är alldeles för stort för att ta i ett inlägg men vill ändå ge en liten insyn i hur det är för mig.

Jag säljer en tjänst, och vad som ingår i den tjänsten är upp till mig.
---Det är alltså jag som bestämmer, inte kunden. Vill han ha något annat får han vända sig till någon annan. Jag jobbar bara de dagar jag har lust eftersom jag aldrig skulle kunna ha sex mot min egen vilja. Eftersom jag tar 2000kr/h behöver jag inte jobba så ofta för att få ihop tillräckligt med pengar. Jag njuter av sexet, det är inte ovanligt att det går för mig. Det värsta är när det går för snabbt för killen, då hinner jag inte få mitt.

---De kunder jag träffat har alla varit "normala" svennar (förutom att de köper sex då) Sen är det klart att jag känner ju dem inte på ngt djupare plan. Har träffat både äldre och yngre män gissar på att de varit mellan 23 och 65 år gamla. (själv är jag 36år)Alla utan en har varit fräscha, har fick ta en dusch innan det blev något. Jag har som krav att vi alltid talas vid över telefon innan det blir aktuellt med en träff och där gallrar jag ganska hårt. De som presenterar sig med "Hej, vill du knulla?" får inte till något med mig. En riktig sociopat hade säkert kunnat lura mig, men jag har under de tre år jag sålt sex ännu inte träffat någon man som behandlat mig dåligt eller skrämt mig. Eller en skrämde mig faktiskt, även om han aldrig gjorde något. Självklart träffade jag honom inte igen.

Jag tor att det faktum att jag var 30+ när jag började har bidragit till att det fungerar bra för mig att sälja sex. Jag har ett god självkänsla och har inga problem med att stå upp för mig själv. Kanske är det också så att jag inte attraherar samma kunder som en (kanske) osäker 20-åring. Jag är också välutbildad har läst x antal poäng på univ/högsk och kämpar för tillfället med mina studier på ett av de mest populära programmen på universitetet.

Det mest negativa för mig är stigmat, att antingen ses som " en smutsig hora" eller "en stackars skadad människa" vilket gör att jag valt att inte vara öppen med vad jag gör. Det är inte kul att leva dubbelliv.

Det blev ett långt inlägg, och det får räcka för stunden.

Har ni frågor försöker jag gärna svara.

Larvbrud - Ej medlem längre2011-01-05 14:47

En fråga: Är det inte guldläge nu för dig och andra som är 30+ att det inte finns så mycket konkurrens? Om en ändring av sexköpslagen medförde att det kom hit massor av unga och gamla prostituerade för att söka lyckan, skulle du tycka det var värt det om du inte kunde gallra lika noga och tjäna lika bra?

Även om just du kunde säkra dina kunder som förut misstänker jag att ökad konkurrens kunde bli jobbigt för andra självständiga 30+ som är vana att kunna välja kunder med omsorg.

Lustanne2011-01-05 14:55

Om jag skulle komma till en punkt där jag inte skulle kunna gallra, alltså tvingas till kunder jag inte ville ha så skulle jag sluta. För mig skulle det vara att våldföra mig mot mig själv.

Jag träffar ingen jag inte vill.

Sen vet jag faktiskt inte riktigt var jag står i frågan om legalisering just nu, och då inte för att jag är rädd för ökad konkurrens.

apbur2011-01-05 14:58
Antal inlägg: 9699

Jag tror fler hade haft lättare att betrakta prostitution som ett jobb om inte de prostituerade själva envist ville hävda att de njuter av sexet och som bevis påstår att de kommer. För mig känns det helt oväsentligt och mer provocerande än bekräftande.
Inget illa menat mot just dig, Lustanne. Jag kan samtidigt förstå varför du känner ett behov av att tala om det.

Jag skulle inte respektera en slaktare mer för att han hävdar att han uppskattar och njuter av sitt jobb som ett försvar för sina handlingar. Det vettigaste försvaret är väl att det genererar pengar och att man blir glad när man kan betala hyran och lite till. Om man nu ska behöva försvara det alls.

Måns_E2011-01-05 15:07
Antal inlägg: 12028

Det beror väl lite vad man har för syn på sitt arbete? Själv skulle jag ha svårt att jobba med något som jag inte trivdes med och som kändes ostimulerande och inte gav mig personligen något tillbaka.

Vad man trivs med, är stimulerande och/eller njutningsfullt är ju väldigt individuellt.

ramsay - Ej medlem längre2011-01-05 15:08

"Jag tror fler hade haft lättare att betrakta prostitution som ett jobb om inte de prostituerade själva envist ville hävda att de njuter av sexet och som bevis påstår att de kommer. För mig känns det helt oväsentligt och mer provocerande än bekräftande."

det håller jag med om till 100%. jag stör mig också en hel del på det greppet. känns som lite torsk frieri eller torsken själv som höhö resonerar. totalt irrelevant!

Lustanne2011-01-05 15:08

Hade jag varit ekonomiskt oberoende hade jag antagligen inte sålt sex.

Och jag ser inte på prostitution som ett vanligt jobb. Det passar inte vem som helst att sälja sex. Om en legalisering skulle innebära att prostitution likställdes med ett vanligt arbete som man kunde bli hänvisad till av arbetsförmedlingen hade jag definitivt varit emot en legalisering.

Apbur - Varför känner jag ett behov av att tala om att jag njuter av sexet?

Larvbrud - Ej medlem längre2011-01-05 15:08

Tack för svaret :)

Undrar lite hur era nätverk fungerar. Finns det möjlighet att svartlista kunder och finns det kunder som svartlistar sexsäljare?
Är det inte problematiskt i så fall om ni som säljer är mer offentliga (inom nätverken) och kunderna anonyma och kanske tom skriver lögner etc på nätet?

ramsay - Ej medlem längre2011-01-05 15:11

lustanne- inte heller jag invänder just mot att du tog upp det, bra inlägg btw. men jag tycker att fokus ligger så kt på njutningen. som om det skulle vara på det det hängde om handlingen/tjänsten skulle vara legitim eller inte.

ramsay - Ej medlem längre2011-01-05 15:13

ingen har väl blivit hänvisad till en porrfilmsinspelning via ams? jag tror knappast att det skulle bli ett problem med amstanter som satt och hetsade...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?