Spelrum
Giraffen42
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade69
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Leopardhonan2010-10-17 20:47
Antal inlägg: 556

dimensioner.dinstudi...ty _28.html

Leopardhonan2010-10-17 21:03

Att tillägga, jag tror absolut inte att det är orber vad gäller vissa videos m.m. Men den här sidan förklarar vad många tror på, även jag i viss utsträckning.

Ett annat tips som inte handlar om andar utom om utomjordisk aktivitet är filmen "the fourth kind", kan vara påhitt, men kan också vara sanning. Vem vet..

Leopardhonan2010-10-17 21:04

Nu ska jag titta vidare på De fördömdas tempel, sen ska jag prata med spöket under min soffa och alien som finns i min garderob.

le-lou2010-10-17 21:08
Antal inlägg: 17500

Leopardhonan - gör mig en tjänst och titta på den sista länken jag postade. Där har du ett välkänt medium i USA - nåt liknande den idolstatus Terry E har här i Europa. Titta bara och tänk över saken lite. Är det inte lite läge att vara iaf en smula kritisk till medium?

dinodog2010-10-17 21:10
Antal inlägg: 4973

Människan har i alla tider sysslat med det andliga/övernaturliga.

Indianerna t.ex. trodde inte på någon gud.Det trodde på andar. De ansåg att allt hade en själ.

Sen finns det ju schamaner, en schaman utför religiösa riter. Man tror att schamanen besitter övernaturliga krafter. att de skulle kunna kunna tala med andar.

Om häxan trodde man att hon också hade övernaturliga och magiska krafter. Man har jagat häxor långt tillbaka i tiden. Men den verkliga häxjakten började på 1400 talet och höll på ända fram till i början av 1800-talet. Med olika intensitet under århundraderna.

Voodoo finns också fast är väl mera en form av religion. Men ordet voodoo betyder faktiskt ande.

Finns så mycket att läsa om det här med det "övernaturliga".

Gemensamt är nog att det finns de som tror och de som inte tror. Så har det vart i alla tider.
Ännu har ingen lyckats att bevisa att det finns någonting efter döden
Men ingen har heller lyckats att bevisa att det inte finns något efter döden. Och så lär det väl förbli det är inte meningen att vi ska veta vad som händer, om det nu händer något bör jag väl tillägga.

Men för min alldeles högst personliga del, har jag svårt att tro att när livet är slut så är det bara svart.

le-lou2010-10-17 21:20

Orber är ljusfenomen som ibland uppträder på fotografier eller film.

Orber är stora oskärpecirklar som uppkommer då partiklar (damm, vattendroppar, insekter etc) hamnar kraftigt ur fokus. För att framträda måste de vara mer upplysta än bakgrunden, vilket är ett vanligt resultat av att använda blixt i mörka utrymmen.

Tron på att orber är någon form av andar är vanlig.

jag var och tittade på hennes hemsida. Hon postar bilder på tulpaner som hon säger är barnansikte. De här orberna är då andar. . och ja, jag vet inte vad jag ska säga mer.. :(. Jag blir nästan ledsen av detta.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 21:25
Antal inlägg: 1103

Norrsken är nog jordens aura - sist jag såg ett norrskenet vad det tydligt att Kim Källström inte kommer att bli petad ur landslaget, och vi kommer ta oss till EM

tranzelover2010-10-17 21:25
Antal inlägg: 9

jag skulle en höst för första gången träffa ett ex pappa o hans fru.
frun var väldigt andlig av sig och hade massa ''konstiga'' program på datorn som kunde se om och varför individer (både människor o djur), var sjuk eller så..
hon provade på mig, det var somsagt första gången vi träffades, och hon såg direkt att jag hade någon slags oro i magen och hade ont.
och det hade jag också, för bara nån vecka innan hade ja gjort abort, o de kunde hon se, genom de där programmet, va de nu va:S

ja har en kusin, var mycket hos dom när ja va yngre, o ja minns att han alltid vaknade på nätterna, han kissa i sängen, han grät o kunde inte sova me lampan släckt.
hälsade på dom för något år sen (nu är han 19), och han berätta för mig att han aldrig får sova, täcket dras av, han blir dragen i benen, grejer rasar o trappsteg på vinden, han hör röster o massa skumt..
bara dagarna innan ja va där så hade han en natt blivit så rädd av nånting som drog i han, att han slog fingret i sängen så de bröts:S..
dan efter var första dan på jobbet o han kunde ju såklart inte komma..
han vill fortfarande inte tro på detta, han pratar inte me folk om de, eftersom han ej vill klassas som sjuk på något sätt.. men han har upplevt detta varje natt sen den dan han föddes i princip..
så hans mamma har blivit väldigt insatt i detta, o enligt medium är han väldigt mottaglig, det behöver inte vara att nån i hans närhet gått bort som vill säga något.. utan detta är onda andar, dom kanske är arga för att dom inkräktar i andens hus? ja vad vet ja..han är iaf livrädd varje natt, och vågar i proincip inte sova hemma, men dom är även efter han om han sover borta också:S..

en halloween när vi va i en kompis hus som är över 100 år gammalt, huset är i 3 våningar o vi va i källaren, hade allt släckt o bara ljus tända för o få en riktigt halloween känsla. men vi blev skrämda för nåt så vi for ut ur huset och skulle springa hem till mig, när vi kommer ut på vägen är HELA huset tänt, varenda lampa..då gick hjärtat fort kan ja säga:P
och just i hennes hus har dörrar öppnats när man legat och försökt sova, radion satts igång, nån som hållt på med kastruller i köket på nedervåningen osv..

men hemma har ja aldrig märkt något här är det tryggt:)
även fast det tidigare på denna tomt fanns en fabrik som brann upp, o min farfar byggde de här huset som han bodde i me min farmor som dog i cancer. men nä, hon verkar låta oss vara, iaf mig:)

LisaLong2010-10-17 22:59
Antal inlägg: 2725

le-lou hur kan du ens jämföra terry med den i vdeon

LisaLong2010-10-17 23:01

le-lou nu är det ju inte ALLTID det är orber som fångas många gånger, oftast är det som du säger antingen damm, skit på linsen, ljusreflextioner men det finns även äkta orber

le-lou2010-10-17 23:08

va ?? vadå jämföra med terry . Damen i videon, hon är ju usas mest kända medium.

www.youtube.com/watc...re =related

LisaLong2010-10-17 23:08

www.youtube.com/watc...MG PZiHhh0A

LisaLong2010-10-17 23:11

le-lou vad jag menar är att även om bägge kallar sig medium är dom 2 skiljda människor. Det är som på alla ställen och jobb finns rötägg överallt

le-lou2010-10-17 23:21

ok. men damen i fråga jobbar på samma sätt som terry. Du verkar tro på de som påpekar att damen har fel - men inte när skeptiker postar liknande saker om terry. Varför?

_abc_2010-10-17 23:36
Antal inlägg: 2200

Vill jag leva i en värld där merparten av befolkningen delar samma vanföreställning och pga detta självklart framkallar sådana maktmänniskor som självutnämnt påstår att de är Guds mellanhand, dödas medium-medlare eller besläktad till profeten Muhammed och därför är kunglighet med makt dessutom? NEJ!
Vill du?

Bill Maher nämner några saker som sådan majoritet lett till i historien fram till vår tid och jag lade till några själv:
Påven, Muhammed, medium, systematisk påsättning av barn inom katolska kyrkan, självmordsbombare, siare, häxdoktorer, shamaner, spökjägare, etnisk rensning, kvinnoförtryck, hets mot homosexuella, hets mot judar, hets mot islam, inga kondomer i AIDS-drabbade länder, motstånd mot insemination, be till Gud när man går i krig, be till Allah när man går i krig, inkvisition, korståg, häxbränningar, hedersvåldtäkt, motstånd till slaveri osv.

Det är lite småsaker som är direkta bieffekter av när merparten delar samma vanföreställning.

Vill du ha en värld där det är de som INTE tror på dessa vanföreställningar och inte rättar sig in i leden pga detta som pekas ut som konstiga?

Varför är det viktigt att motarbeta detta? Läs exemplen en gång till.

De här människorna är oftast inte intresserade av att diskutera någonting kring sina påståenden. Det brukar låta "it's a faith issue".
Alla dessa delgrupper i exemplen jag nämnde anser att de har rätt och alla andra fel. Vilken arrogans.

Leopardhonan2010-10-18 00:00

jag vet mycket väl le-lou att orber kan vara damm, insekter och vatten då jag har en 3årig medieutbildning i kappsäcken tro det eller ej.. och kan vi sluta prata om medium nu snälla, det är en sak bland övriga jag nämnt i detta forum.

Jag tror att vissa ljusfenomen är andar helt enkelt..! Absolut inte alla, men vissa i vissa sammanhang.

VAd gäller den länken jag postade så har jag bara läst om orberna, inte kollat i övrigt, och det var den sidan jag länkade till som jag syftade på, inte något annat.

Leopardhonan2010-10-18 00:08

förresten lellan, förlåt mitt smeknamn, men orkar inte skriva bindestreck något mera ;-)

Skrev du inte nånstans att du började kolla upp coldreading när denna tråd satte igång?

Leopardhonan2010-10-18 00:19

"Ännu har ingen lyckats att bevisa att det finns någonting efter döden
Men ingen har heller lyckats att bevisa att det inte finns något efter döden.

Men för min alldeles högst personliga del, har jag svårt att tro att när livet är slut så är det bara svart."

Väl talat dinodog, precis vad jag också tror.

Gonatt, nu blir det ett snack med mannen i svart skepnad med lie.. Jag pratar med honom varje kväll... och han dyker bara upp vid midnatt.. ha ha.. skrattar åt mig själv.

LisaLong2010-10-18 00:22

hhdhhehehh du är rolig:) Jag ska träffa en poltergiest inatt hehehehehehe

anneli72 - Ej medlem längre2010-10-18 00:22
Antal inlägg: 11612

Skräms inte!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?