Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 563 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| teamgrens | 2011-03-13 12:02 | |
![]() | Saade är väl inte dålig, men vi har ingen chans med den. Bara fjortisflickor som röstat ju... ehhh Danny var klart sämre så... hahaha... jajja jag höll på nicke, the moniker och brolle Men hade dynasti varit med och tävlat hade dem helt klart vunnit | |
| Palini | 2011-03-13 13:30 | |
![]() | Sicket tjat om fjortisar som röstar sönder sina mobiler. Enligt den här statistiken www.aftonbladet.se/n...86 71664.ab är det fler i åldern 26-45 än under 18 år som röstar på Saade och nästan lika många som är över 46 som är under 18. Och vilka röstade egentligen på tvåan Danny, då? Märta 87 år och Hilding 94 år, eller? =) Saade verkar enligt statistiken betydlig populärare bland den äldre publiken än Danny. Det var därför han vann, inte för att några fjortisar röstade på honom. Och alltid detta snack om låtstöld och så vidare. Nu får ni faktiskt bestämma er. Har han snott det från "Oh, mama" eller från "Kall som is" eller var Lili & Susie också och norpade från "Kall från is"? Var har Glennmark snott sin låt ifrån då? =) Jag förstår inte heller varför alla dessa hårdrocksälskare envisas med att titta på melodifestivalen. Hur många hårdrockslåtar har ni hört genom tiderna? Fyra och en halv? Vad kan det bli 0,0004% av alla bidragen? Ungefär som om jag skulle glutta på en hårdnackad deckare och hoppas på lite roliga stand up-skämt... | |
| Sussmimmi | 2011-03-13 13:33 | |
![]() | ta tillbaka som det var för 10 årsedan en enda gång | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-03-13 13:34 | |
![]() | Say what? | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-03-13 13:37 | |
![]() | Min mamma tyckte att Saade var så gullig att hon ville adoptera honom, hon röstade tills hennes mobilbatteri dog. Och hon är ingen fjortis, vad jag vet. Själv bryr jag mig inte om vinnarlåten är bra eller dålig, det enda jag vill är att den vinner ESC. Dannys, Saades och Sanna Nielsens låtar var de jag tyckte hade mest vinnarpotential i ESC, så även om jag aldrig aldrig skulle lyssna på nåt liknande själv är jag ganska nöjd. | |
| Peddape | 2011-03-13 13:54 | |
![]() | Vi som har ett öra för musik är eniga, The Moniker var bäst. Saade har nog dock större chans i europa, så låt gå. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-03-13 14:10 | |
![]() | Är benägen att hålla med Peddape. | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-03-13 14:12 | |
![]() | Pottis, visst var Linda fin igår? <3 | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-03-13 14:13 | |
![]() | Hehehe Robert! | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-03-13 14:17 | |
![]() | ;-P | |
| teamgrens | 2011-03-13 14:51 | |
![]() | Palini: Det kan inte vara så att barn upp till 15 år har mobiler som står på föräldrarna? Min kompis 8 åring röstade på saade från sin mammas telefon. Ingen i min umgängeskrets över 15 år röstade på saade eller danny. Men klart att det finns vuxna som gillar de låtarna. Jag tycker bara att dem låter exakt likadant. Inget som sticker ut. | |
| Gunilla _ | 2011-03-13 14:53 | |
![]() | Den enda jag VET som röstade på Saade är 46... Jaja, nöjer man sig med att bara titta så står man ut. Det är när lyssnandet sätter igång som det blir lite jobbigt. | |
| Fröken Sol | 2011-03-13 22:45 | |
![]() | Slånbär, du frågar var du hört låten förut, och jag gick hela dagen och funderade på samma sak, för jag tyckte att jag kände igen den så himla mycket. Så tror jag jag kom på det... "Kall som is" med Anders Glenmark låter väldigt lika, tror det är den låten som farit i mitt huvud iaf... Har int3e kolla om låten ligger på youtube, men vi kan ju kolla och höra efter om vissa likheter finns... | |
| slånbär | 2011-03-14 07:58 | |
![]() | Fröken sol. Nä jag tror att det är nån Army of Lovers låt som jag tänker på fastr jag har inte kolat upp vilken. Tänkte först att det var dom som låg bakom den här låten och att det var därför det lät så men det stämde ju inte heller. Annars låter den lite som Oh mama cant you tell men vet inte vem som gjorde den låten. | |
| vinter | 2011-03-14 08:45 | |
![]() | Lili & Susie gjorde Oh mama. | |
| janne121212 | 2011-03-14 08:49 | |
![]() | Nu väntar vi bara på det nordiska programmet där man spelar igenom alla låtarna och röstar. Sverige får som vanligt högst poäng och tippas som vinnare. Kvällstidningarna berättar om hur bra förberedelserna går för Sveriges bidrag och att alla andra är imponerade av Saade och hans låt. Varpå vi inte går vidare till finalen och alla blir upprörda och kräver Björkmans huvud på ett fat och sen är det dags för nästa uttagning 2012. | |
| marcus_aberg - Ej medlem längre | 2011-03-14 09:17 | |
![]() | personlig favorit var Nicke Borg och swingfly! tror även att någon av dem hade haft större chans än Saade ute i Europa! | |
| Kristallklar | 2011-03-14 09:31 | |
![]() | Håller helt med. Förstår verkligen inte att Saade fick fler röster än Swingfly och Nicke Borg. :O | |
| Palini | 2011-03-14 09:39 | |
![]() | Janne121212 har varit med förr. =) Och till 2012 förväntar jag mig att Danny ställer upp igen med hiten "Call some ice" som lånar lite här och där, eftersom han blev så sne när den här gruppen skaffade sig en tidsmaskin och lånade lite för mycket av hans låt. www.youtube.com/watc...re =related Sen tar jag även för givet att Håkan Hellström gör en helomvändning och ställer upp med låten "Polare". Musiken är som vanligt redan klar. www.youtube.com/watc...-D Vi0ugelc Sen måste naturligtvis även Fredrik Kempe göra comeback med en remakemakemake av sin megahit som nu med lite trixande och fixande får det finfina namnet "Vinschen e´ rå". www.youtube.com/watc...vH cSGuvdns Men den här gången överlåter han låtstölderiet till G:son, annars blir det lite väl uppenbart. =) Det florerar även rykten om att Bert Karlsson ska lämna in ett bidrag och sjunga själv. Den går just nu under arbetsnamnet "Strangeling" och lär enligt uppgift bli en riktig slagdänga hemma i stugorna, nästan i klass med "Tingeling". Han har redan frågat Linda B om han får låna hennes gula kreation... | |
| Palini | 2011-03-14 09:44 | |
![]() | Kristallklar... Vad är det som är så svårt att förstå? Saade fick flest röster, alltså vann han. Jag vet inte hur många som röstade på honom, men anta att det är 25% av tittarna. Det betyder alltså att närmare 75% av alla som röstade anser att fel låt vann. Inte konstigt att det gnälls hemma i stugorna. =) Det finns bara en vinnare, men det finns plats för hur mycket gnäll som helst. Det perfekta upplägget liksom. Länge leve melodifestivalen! =D | |