Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 56 |
Mobilspel
Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Ruckzuck | 2014-12-08 20:48 | |
![]() | Man kan undra vad KD får ut av allianssamarbetet, eftersom de aldrig får igenom något väsentligt på sina hjärteområden. Men jag antar att regeringsposter utan att få igenom något är bättre än opposition utan att få igenom något... | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-12-08 20:50 | |
![]() | Ser att S inte fick igenom sin budget för 2015 eller kunde tvinga igenom den. | |
meimse | 2014-12-08 20:58 | |
![]() | Minta. Ja, förr har ju partierna kunnat komma överens om budget och Sjöstedt är verkligen ingen bråkmakare. Men nu är det låsta positioner mellan blocken. Varför? Mitt inlägg var ett försök att hitta en annan infallsvinkel. | |
meimse | 2014-12-08 21:08 | |
![]() | Ps. En ingrediens i allianspartiet är ju kd. Vad anser de när det gäller den ekonomisk politiken. Har fått för mej att de är för en fri marknad. | |
Minta | 2014-12-08 21:13 | |
![]() | Ja, det är de. Jo, det är mycket som står på spel. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-08 21:15 | |
![]() | En liten delförklaring till det meimse är det Maud Olofsson är inne på i dn idag. Hon påtalar bristen på konkreta förslag från löfven, och även på det uppvisade föraktet mot alliansens politik. Jag tänker också den underligt agiterande tonen från magdalena Andersson direkt efter valet. I ett historiskt perspektiv är s ekonomiska politik väldigt lik alliansens. De har accepterat alla jobbskatteavdrag, rut och rot, rehabkedjan och vinster i välfärden, överskottsmålet, kömiljarden och förändringarna på bostadsmarknaden, och de vill inte återinföra vare sig fastighetsskatt eller förmögenhetsskatt. Att i det läget börja svamla om tomma lador är faktiskt konstigt. Vad var syftet liksom? Att odla en bra grogrund för det samarbete man avser starta konkreta samtal om kl 23.36 dagen innan budgeten ska klubbas? | |
Måns_E | 2014-12-08 21:15 | |
![]() | Jag har också läst Aschbergs debattinlägg angående KD och SKP, men skall vara helt ärlig så hade inget av dessa partier kunnat ställa till dessa skandaler på den tiden. Av den enkla anledningen att det inte fanns två budgetar plus deras egna på den tiden. Dessutom hade S ensamma 50% av mandaten 1944, och om det då mot all förmodan hade varit så att SKP hade röstat på sina allra värsta antagonister på den tiden så hade det väl slutat med lottning (1944-1945 så var det dessutom en samlingsregering där SKP inte fick vara med). 1998 hade S+V+MP 190 mandat, och då vore det väl svårt för KD att försöka kuppa igenom något? | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-08 21:18 | |
![]() | Även era fantasier om bland- och marknadsekonomi och om hur "mycket som står på spel " är fascinerande. Äntligen ett parti som inte justerar upp brytpunkten för statlig skatt med en halv procent? Eller? | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-08 21:28 | |
![]() | Vidare: s har ingen motsvarighet till arbetslinjen. Vad tycker han är viktigt? Skolan? Det tycker alla andra partier också. Läxrut? En extra hundring till pensionärer? Traineeplatser, vad nu det är? Med sin utsträckta, men ideologiskt tomma hand får man intrycket att han ser på sin roll som en slags samordnare, en förvaltningsregent som ska genomföra alla andra partiers idéer. Som Reinfeldt och flera andra insett. Han beter sig som någon som vill ha makt för maktens skull. | |
meimse | 2014-12-08 22:38 | |
![]() | Maud olofson? Är inte hon i amedrikat? Hur som helst prata som bara den kan hon, det är allt. Hennes argument köper jag inte. I ett historikt perspektiv har partierna kunnat samarbeta. Apropå historiskt perspektiv, är inte det ett nytt fenomen, att skattemedel används för att ge bidrag till privat företagsverksamhet? | |
mz_lzrd | 2014-12-08 22:49 | |
![]() | Maud Olofsson bör enligt min mening helst hålla snattran med tanke på hur hon ställde till det med Vattenfall/Nuon. | |
mz_lzrd | 2014-12-08 22:58 | |
![]() | SD startade vad jag minns som en reaktion på ett bråk där en skinhead blev ihjälslagen av ett invandrargäng. Hur började Vänsterpartiet? De har alltid haft revolution på sin agenda. Har de hittills lyckats i uppsåtet att arkebusera kungafamiljen eller massmörda självägande bönder? Är det vad Jonas Sjöstedt skulle tagit sig för om han nu fått en ministerpost i den nuvarande regeringen? I så fall förstår man ju att Löfvén inte ville ha med honom. Men varken han eller MA har ännu klämt ur sig nåt om VPs blodiga bolsjevikiska rötter. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-09 08:47 | |
![]() | Olofssons argument är vare sig komplicerat eller kontroversiellt. Är du orolig att poängen förknippas med någon som du och dina vänner ogillar går den att framföra på ett mer generiskt sätt. Ungefär: S visade med all önskvärd tydlighet att valkampanjen inte var över bara för att valet var slut. Detta bäddade (bland annat) för krisen. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-09 08:51 | |
![]() | Och jag håller naturligtvis reservationslöst med om att politiker inte ska vare sig äga eller styra företag. | |
Farnsworth | 2014-12-09 09:52 | |
![]() | Jaså, ska riksdagsledamöter beläggas med näringsförbud...? ;-) | |
janne121212 | 2014-12-09 10:33 | |
![]() | Intressant aspekt: www.aftonbladet.se/n...99 89192.ab Som alliansen tydligen mycket riktigt påpekade borde Löfven börjat med att avgå varefter man sonderar olika möjligheter för regeringsbildning. Sista ordet om extraval är kanske inte sagt. | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2014-12-09 10:34 | |
![]() | Chockerande nog tänker s nu ännu en gång köra spelet av att låtsas vara ett inte-så-vänster-så-någon- behöver-oroa-sig-parti: www.svd.se/nyheter/i...17 3415.svd Skönt. Nu kan folk återigen inbilla sig att s inte tänker sätta sig helt i knät på mp och v. | |
sjöstan | 2014-12-09 12:14 | |
![]() | Hur kan någon rösta på S som ju aktivt arbetar för att avskaffa monarkin? Sjöstedt styr över ett rent vänsterparti. Se så fint det blir med tex Putin vid rodret. Är även svenska kommunister sponsrade av Putin? Ut med språket Sjöstedt....... | |
mz_lzrd | 2014-12-09 12:44 | |
![]() | S arbetar för det första inte aktivt för att avskaffa monarkin och för det andra så är det förmodligen inte just monarkifrågan som känns allra viktigast för svenska väljare idag. För min del känns monarkin som en slags liten lustig bagatell. Invandring, arbetsrätt, sociala försäkringar, sjukvård, skola, äldreomsorg känns minst sagt en aning mer intressant för gemene man än kungahusets vara eller icke vara. Skulle jag gissa. Har ni förresten sett annonserna för gentest som kan tala om ifall man har Bernadotteblod i sig? Jag trodde först det var ett skämt, men det är det inte. | |
mz_lzrd | 2014-12-09 12:47 | |
![]() | Är Putin kommunist? Säker på det, Sjöis? En som absolut var kommunist var Pol Pot. Jag tycker att du ska ta honom som exempel. Om Sjöstedt får en ministerpost kommer vårt folk omedelbart att gå man ur huse för att skära halsen av alla som bär glasögon. Och det vore inte bra för tillväxten. | |