Spelrum
Giraffen | 5 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 6 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Måns_E | 2015-05-24 19:13 | |
![]() | Bisonbox, som sagt alla arbetande har fått skattesänkningar som har märkts av i plånboken. Jag tycker att det är mycket bättre än att höja skatter eller låta höga skatter förbli höga för att dela ut ännu mer i bidrag till höginkomsttagare i form av exempelvis barnbidrag. | |
Frasse2 - Ej medlem längre | 2015-05-24 21:05 | |
![]() | Nu är det ju inte barnbidragen till rika som det skurits ner på ... | |
Måns_E | 2015-05-24 22:05 | |
![]() | Jo då, sossarna brukar varje val gå till val på höjt barnbidrag, så även vid förra valet. | |
kovikstippen | 2015-05-25 08:02 | |
![]() | Den röd-gröna röran har självklart inte lyckats göra alla de förändringar man avser att genomföra. Men det är ynkligt att dom inte ens lyckats berätta för oss vad - och hur - man avser göra. Den röd-gröna röran står helt idélös och kraftlös. Man har ingen aning om hur man ska regera landet. Hela regeringen verkar aktivt söka medieskugga. När någon sedan hittar dom hoppar det ut dumheter ur de flesta miministrars munnar. Man kan inte regera med floskler. Ett land styrs med lagar. Och det orkar inte den röd-gröna röran göra. Man gnäller, skyller på andra, surar och gör rent dumma uttalanden. Det är en skymf mot oss väljare. Sitter man vid rodret kan man inte gå och vila mitt i stormen. Men sanningen är att röran enda mål var att vinna makten. Nu är man helt enkelt inte överens i någon vettig fråga. Ännu mindre är man redo att inleda förhandlingar med andra för att uppnå majoriteten för sina förslag. När S, MP. & V lyckats ena sig är spänningarna redan så stora att ytterligare kompromisser är omöjliga. Oavsett vad man vill kan man inte regera med 38%. | |
janne121212 | 2015-05-25 09:27 | |
![]() | "Regeringen vill skärpa Försäkringskassans kontroller för sjukförsäkringen. Det säger socialförsäkringsminister Annika Strandhäll till SVT Nyheter." Helt nödvändigt för att vårt förträffliga sjukförsäkringssystem inte ska haverera, och mycket modigt av henne. Till och med sossarna har nu äntligen fattat att det fuskas en hel del. Detta kommer hon att få mycket skit för både av kvällspressen och förmodligen en hel del rödgröna vänner, men som sagt heder åt henne. Synd bara att hon står fast vid att ta bort den bortre gränsen i sjukförsäkringen. | |
janne121212 | 2015-05-25 16:03 | |
![]() | Lena Mellin i Aftonbladet idag (obs garanterat sosse) "Flera av S-löftena till väljarna har redan brutits. Bland annat var partiet emot en höjning av bensinskatten i valrörelsen. Vid årsskiftet höjs den med 52 öre litern. Kamraterna i LO är inte heller nöjda. Omsorgen om arbetarrörelsens politiska gren gör dock att de avstår från att presentera sin plan för full sysselsättning till mitten av nästa vecka eftersom den kommer att hävda regeringen gör för lite. Rart. Att Stefan Löfven skulle få problem stod klart redan före valet. Förberedelserna för att bilda en koalition var minimala. Och därmed låg även förberedelser för att ta över regeringsmakten nära noll. Regeringsprogrammet fick förhandlas i hög fart. Men det blev värre än väntat. Om vi lämnar det nedröstade budgetförslaget därhän, det kunde inte Socialdemokraterna riktigt förutse, så har regerandet kantats av allmän tafflighet. Professionalismen har luckor. Till råga på allt gnisslar det mellan regeringspartierna. Inte öppet. Men det skvallras i korridorerna. Hittills förklarar Stefan Löfven det låga stödet för Socialdemokraterna med att de regerar på Alliansens budget. Men blir det så mycket bättre i sommar när den nuvarande regeringens första budget träder i kraft? Skulle inte tro det. Regeringen misslyckas nämligen med en grundläggande uppgift. Att kommunicera målet för vad den vill göra på ett begripligt sätt. Vad är syftet med alltihop, hur ser visionen ut? Och hur ser strategin ut för att stoppa Sverigedemokraternas frammarsch? Att Sverige har klara problem med integrationen är inte en fråga för ett parti. Det är i högsta grad regeringens ansvar. Men till lycka för Löfven är motståndet från den borgerliga sidan skralt. Alliansen existerar visserligen. Men lider fortfarande av sviterna av valförlusten och saknar framåtanda. Mellanmjölk även på den sidan blockgränsen, alltså." Ska bli lite småkul att få höra vad som sägs på Socialdemokraternas partikongress som börjar på fredag. | |
Västerpotten - Ej medlem längre | 2015-05-25 18:55 | |
![]() | nwt.se/kristinehamn/...to talsagas "Det handlar om att förvalta statskassan på ett förnuftigt sätt. Istället väljer regeringen en linje som går ut på att plocka snabba politiska poäng, i vissa fall så snabba att grupper man säger sig vilja gynna kommer i kläm." | |
Bisonbox | 2015-05-25 19:20 | |
![]() | Måns_E Problemet är att man fått de bättre på andras bekostnad eftersom inte kakan vuxit som man utlovade eller hoppades på. Ingson och andra Det är bara obegåvat att inte inse att om 2 partier måste kompromissa så måste man ge efter för att få något annat. Hur svårt kan de vara att förstå? 12122 Varför skulle LO eller någon annan på vänsterkanten vara nöjd? Man är bakbunden av det parlamentariska läget och det underskott om ärvdes. Tror inte viljan att kontrollera utbetalningar upprör särskilt många det gör däremot den barocka uppfattningen att folk blir friska efter X antal dagar. | |
ingson | 2015-05-25 19:40 | |
![]() | Bisonbox, jag är inte alls obegåvad. Jag inser fuller väl att två partier som samsas i en regering måste kompromissa. Men jag trodde att det fanns hjärtefrågor hos dessa, när Fridolin så ilsket framhävde att dessa kolkraftverk skulle stängas och man företräder något som kallar sig Miljöpartiet Som det är nu verkar det som allt som s & mp sa i valrörelsen kan de strunta i eftersom de måste kompromissa. Det blir fullständigt befängt | |
Minta | 2015-05-25 20:05 | |
![]() | Tycker du att de ska utlysa nyval? | |
ingson | 2015-05-25 20:18 | |
![]() | Minta, jag tycker det men majoriteten av riksdagen ledamöter tycker tydligen inte det. Måste bero på skräcken för sd framgångar. Men tro mig, de lär bli ännu större om man väntar tre år.tyvärr (Med reservation för att SD ledningen förgör sig själv inifrån men den chansen är bog rätt liten) | |
janne121212 | 2015-05-25 20:19 | |
![]() | Ylva Johansson uttalar sig om möjligheten att nå Europas lägsta arbetslöshet till 2020, och menar att det kommer att bli svårt att nå målet. "– När vi satte upp målet visste vi inte hur många som skulle fly till Sverige, säger Ylva Johansson (S) på en pressträff om arbetsmarknadsläget och framhåller att den ökade flyktinginvandringen gör målet ännu tuffare." Vad är det kvinnan säger, hon dämpar förhoppningarna att målet ska nås, och vems fel är det om så blir fallet, jo flyktingarnas. Ett riktigt präktigt SDuttalande, lite inlindat dock. Och förresten vilket skitprat att man inte visste hur många som skulle komma, man upprepade målet i hela valrörelsen, och då visste man vilka siffror som gällde. Om möjligt har siffran sjunkit så det kommer färre än man räknat med. Mycket anmärkningsvärt uttalande, och att redan efter 8 månader börja sväva på ett av sina viktigaste löften. Horribelt och fasansfullt oärligt handlande av dom som nu styr landet. | |
ingson | 2015-05-25 20:23 | |
![]() | Kanske en nödvändig kompromiss med mp, janne? Se ovan | |
janne121212 | 2015-05-25 20:25 | |
![]() | Kompromissen verkar mer vara med SD. | |
janne121212 | 2015-05-25 20:26 | |
![]() | Men viss mp har ju inte varit kända för att skapa några jobb. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-25 21:10 | |
![]() | janne. När kompromissar de med SD? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-25 21:14 | |
![]() | ingson. Varför tycker du att ett nyval skulle vara bra? | |
janne121212 | 2015-05-25 21:18 | |
![]() | Jag nämnde att Ylva menar att jobbmålet inte kan nås och så skyller hon på flyktingströmmen, låter mycket SD i mina öron, och om något alliansparti hade sagt något liknande hade det tagit fyr i h_e. | |
Måns_E | 2015-05-25 21:19 | |
![]() | Det är fullt rimligt att löntagare har fått det bättre på andras bekostnad. Dock så stämmer det inte riktigt då de totala skatteintäkterna faktiskt ökat trots lägre skatt på arbete och rutavdrag. | |
ingson | 2015-05-25 21:31 | |
![]() | nora, jag skrev inte att ett nyval =extraval vore bra. Dock det minst dåliga. De två viktigaste skälen har jag redan listat, regeringen är kompomissförvirrad samt sd växer i varje opinionsundersökning | |