Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 215

Forumkategorier

Användare Inlägg  
UffeUppsala - Ej medlem längre2008-04-17 14:12
Antal inlägg: 706

Håller med dig där Nattravn,,,

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-04-17 14:13
Antal inlägg: 706

Ordis: Det är du som har utsett och refererar till de tre som bättre vetande och mer intelligenta, de själva påstår inget sådant.

Jasså?

kartoffel2008-04-17 14:16
Antal inlägg: 456

Ord

Sa inget om utbildningssyfte utan skrev om inställning till begreppet nötter och förhållningssätt dem man anser vara på sådan nivå.

y not2008-04-17 14:19
Antal inlägg: 9014

Uffe. Kul att du nämner självkännedom och anklagar mig för att dessutom inte ha någon.. Det är ett intressant ämne jag vet väldigt mycket om och som jag studerat på väldigt många olika sätt. Just nu skriver jag faktiskt en uppsats i ämnet.
kan ändå inte låta bli att skryta med ett citat från min handledarrapport
"Handledarna uppfattar y not som väl medveten om vad han är bra på och vilka delar han behöver utveckla, han resonerar på ett sunt och nytert sätt. Handledarna uppfattar y not som en nyfiken och orädd person som gärna möter sina egna fördomar och att han kan omvärdera tidigare åsikter. Y not har god förmåga att kritiskt reflektera över verksamhetens sätt att fungera och att han på ett positivt och konstruktivt sätt kan framföra sina åsikter"

Ursäkta skrytet men kunde inte låta bli :)

Nattravn - Ej medlem längre2008-04-17 14:25
Antal inlägg: 9141

Vad roligt att dina handledare refererar dig som "y not", har ni varandras msn? *retas* ;D

y not2008-04-17 14:27
Antal inlägg: 9014

varför inte?:

Nattravn - Ej medlem längre2008-04-17 14:28
Antal inlägg: 9141

Fick bara en rolig bild i huvudet av citatet i "fel" miljö. ;D

Minta2008-04-17 15:10
Antal inlägg: 20042

Jag håller med Mouche om att det ska inte krävas "förkunskaper" för att delta i diskussioner här. Men om en person råkar ha större kunskaper inom ett område bör inte den personen få höra att den är en besserwisser som alltid vill ha rätt och tror att den vet bäst. Det händer ibland. Men den som råkar veta mer om ett område ska inte heller trycka till någon annan med dessa utan dela med sig av kunskaperna i så fall anser jag. Något som också ser väldigt illa ut tycker jag är man anmärker på en annans språk. Antiintellektualism är väl när man nedvärderar kunskaper.

Ond jävel - Ej medlem längre2008-04-17 15:12
Antal inlägg: 460

Större kunskaper räknas dock inte till kategorin "kunna länka statistikochobskyraforska rrapporter"

Solen_lyser - Ej medlem längre2008-04-17 15:13
Antal inlägg: 583

Är ni avundsjuka på ordvältaren och y not?

Undra varför, i såna fall.

Ond jävel - Ej medlem längre2008-04-17 15:14

Det finns tre som är avundsjuka..

vulcan2008-04-17 15:19
Antal inlägg: 7666

"Jag spyr av att läsa om de här människorna som har uttsett sig till så intelligenta och bättre vetande. Att dessutom inte ha någon självkännedom och förstå att man tillhör denna flytande skara av tre är ju bara ett bevis på att det är ett sjukt beteende."

Som y not redan påpekat så är det här ett klockrent exempel på ett argumentationsfel - därtill ett riktigt ömkligt - som brukar kallas för question begging. Man förutsätter det som man påstår sig bevisa. Uffe hävdar att det finns ett antal personer som "utsett sig till intelligenta och bättrande vetande" och uppvisar "ett sjukt beteende". Istället för att leda detta i bevis så åberopar han det som en vedertagen sanning varje gång någon argumentar emot. När det som i det här fallet dessutom åtföljs av personangrepp på en sån nivå att jag normalt skulle plocka bort dem - därtill framlagda av en person som gnällt i ett antal trådar nu om hur elaka andra är när de angriper Uffes och andras åsikter... ja jag vet faktiskt inte vad jag ska säga. Eller vid närmare eftertanke: För att inte sänka mig till Uffes nivå och börja diskutera uppkastningar så säger jag inget alls.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-04-17 15:22
Antal inlägg: 2483

Ond jävel, det finns alltså sex mystiska personer... tre som är intelligenta och tre som är avundsjuka...
*beställer omedelbart Falcon Crest-boxen*

Ond jävel - Ej medlem längre2008-04-17 15:23

...

Måns_E2008-04-17 15:25
Antal inlägg: 12023

Det är väl inte fel att man underbygger sina argument genom att länka till experter?

Om någon frågar mig varför jag tycker något så känns det bättre att kunna visa på att jag stöder min uppfattning på något istället för att svara att jag bara tycker så.

Men det är klart om man aldrig kan förklara eller bevisa varför man tycker något så blir det förstås jobbigt när andra länkar till forskarrapporter och statistik från SCB som visar att man inte har rätt.

apekattan - Ej medlem längre2008-04-17 15:28
Antal inlägg: 17

Detta forum verkar inte att klara av tänkande och reflekterande människor, helst ska trådarna som skapas handla om utseende, där alla kan berömma varandra för hur vackra och rara de är.
Det är låg nivå och väldigt ointressant, synd att de som verkligen försöker höja nivån blir uthängda som egenkära och översittare, frågan är vilka som verkligen är det?
Kämpa på ni som har lite att komma med!

Budalv - Ej medlem längre2008-04-17 15:31
Antal inlägg: 2199

vulcan: Vad tycker du som forumvärd? Känner du att det ens är möljigt för dig att plocka bort personangrepp i en tråd som handlar om tre icke namngivna personer? :D

Ond jävel - Ej medlem längre2008-04-17 15:31

som jag sagt förr är inte statistik något som är empiriskt bevisat faktum, utan ett underlag.
Sen kan man länka hur mycket man vill, i homotråden t ex hade jag nog kunnat länka tills kossorna kom hem för att bevisa min tes...
men när man väljer att en viss forskarrapport(rätt stavat?) är det enda rätta utan att lyssna på andra så blir det inte en debatt utan bara pajkastneing.

vulcan2008-04-17 15:31
Antal inlägg: 7666

... nu finns ju naturligtvis möjligheten att några blir arga bara av att läsa ordet "argumentationsfel". Skit i formuleringen i så fall - det handlar bara i grunden om kravet på saklighet. Vill man inte själv ha hårda ord och personangrepp får man banne mig själv ta och skärpa till sig och inte gå till storms mot andra med en massa påståenden som man inte ens gör sig omaket att bevisa.

Ond jävel - Ej medlem längre2008-04-17 15:31

pajkastning heter det..är svårt bakfull idag..;)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?