Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-01 00:45 | |
![]() | Eeeehhhh... Jo. Du har rätt. Den är på sätt och vis unik. Den har hållit sig till ämnet, något som är ovanligt här. Att den visar en gudslängtan är däremot en väldigt godtycklig tolkning. | |
| Rultatultan | 2013-08-01 00:47 | |
![]() | @LadySol Jag väljer att tolka in det :) Kanske inte en uttalad gudslängtan, men att många upplever något i livet som inte besvarat. Än. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-01 00:50 | |
![]() | många har ett tomrum i sig som jag tolkar som Guds längtan,inte för en efter frälsningen så kommer menniskor på vad tomrummet var Gudslängtan | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-01 00:51 | |
![]() | Som sagt. Vi har alla våra egna tolkningar. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-01 01:26 | |
![]() | omeganoll jag vet vad du snackar om. har du möjligtvis också uppfattningen att de aeons som nämns i de ursprungliga skrifterna mäts med hjälp av stjärntecknens position på himlavalvet? Fiskarnas tidsålder, vattumannens tidsålder osv? | |
| Rultatultan | 2013-08-01 01:37 | |
![]() | Jesus säger: "Jag är vägen, sanningen och livet." Vägen har jag klart för mig hur han menar. Livet har jag också klart för mig hur han menar.(Jag utgår från det som står i det sk. Avskedstalet) Men när han säger "sanningen" till lärjungarna vid den sista måltiden, hur menar han då? Uppenbarligen är det något viktigt, eftersom han nämner det. Säger han "Sanningen" om sig själv i motsats till andra självutnämnda eller folkutnämnda frälsare som florerade den tiden? | |
| stuvelsberg | 2013-08-01 06:40 | |
![]() | Sanningen är något som religiösa får vara sparsam med att använda, att religiösa har en blind tro är en sak, men att faktiskt ljuga är anmärkningsvärt, för att påstå att det i religionens namn inte hotas är oerhört falskt?? Finns det ingen gräns för er vad gäller tolkning? Har nu läst en massa som ni skrivit och det blir bara mer och mer luddigt, och mer tydligt hur viktigt det sekulära samhället är. | |
| dinodog | 2013-08-01 07:24 | |
![]() | ttiittii de sekter jag känner till är långtifrån atteister. De har en mycket stark gudstro. De sekter som begår kollektiva självmord är givetvis i våra ögon sett fel. Men vem säger att vi har RÄTT! Ja vi ser det som moraliskt fel. Men har vi RÄTT? | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-01 08:21 | |
![]() | Titti: Du är så snäll <3 Du och dina vänner gör mycket gott för mänskligheten. Det är vi flera som gör genom frivilliga organisationer. Missing People, Amnesty, Röda Korset (Halvmånen) för att nämna några. Jag träffar regelbundet Jehovas Vittnen och buddister. Jag har goda vänner som har någon naturtro, är kristna, muslimer, hinduer, neutrala eller benhårda ateister. Alla är faktiskt hyggliga. Efter den här tråden har jag bestämt mig: Jag är fortfarande medlem i Svenska Kyrkan men går nu ur. Jag ska övervägande umgås med folk som vet vad mänsklighet, solidaritet och kärlek innebär, utan att blanda in tvång, hot, arvssynd, grymma historier och bestialiska straff. Jag ska aldrig mer ha med pingstvänner att göra om jag inte är tvungen genom vården eller affärstransaktioner. | |
| stuvelsberg | 2013-08-01 09:20 | |
![]() | Kom att tänka på en historia om en pastor som sade säg kunna hela människor och som vid ett möte kallade upp folk som led av något för att hjälpa dom, den första som kom upp svarade på frågan vad han hette joland, joland frågade pastorn? Ja, jag kan inte säga j, aha sade pastorn, du kan inte säga r, ok ställ dig bakom skynket där borta, den andra var i lite sämre skick, han haltade fram med hjälp av kryckor och sade att han heter Harry, ok svarade pastorn, ta dig bort till skynket och ställ dig bakom det, det fanns inga fler så pastorn började mässa och stå i, när han var färdig sa han, Harry släpp kryckorna varvid ett brak hördes, sen sa han: Roland säg nåt, Roland svarade, Hajjy haj jamlat. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-01 10:27 | |
![]() | Bazinga! | |
| Kuralo | 2013-08-01 10:37 | |
![]() | Pink ribbon; Efter den här tråden har jag bestämt mig: Jag är fortfarande medlem i Svenska Kyrkan men går nu ur. Om du är så lätt att förändra, eller att ta till dig vad andra säger och tycker, så är det snudd på katastrof. Ingen "tråd"i världen skulle påverka mig så mycket att jag tog till dramatiska förändringar betr mig själv. Men det kan kanske ha varit "i stunden"!!! | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-01 10:41 | |
![]() | Man kan fråga Sheldon Cooper vad han tycker! Han skulle sagt: -Logically you may go to church, if you feel that it makes you a better person and I will also be left alone. | |
| dinodog | 2013-08-01 10:49 | |
![]() | Kanske är det så att Pink ribbon redan har haft funderingar på att gå ur kyrkan. Vi vet ju faktiskt inte, om det är pga av det som stötts och blötts här i tråden som är det avgörande beslutet om ett utträde ur kyrkan. Men jag skulle inte tro det. Snarare är det en bekräftelse på att det man redan har känt stämmer Har märkt här att båda sidor har väldigt lätt att fatta förutfattade meningar. Man gör felaktiga antaganden. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-01 10:55 | |
![]() | Pingstkyrkan var strängare förr och hade förbud mot många "roliga" saker. Förbön för sjuka och tro på helande, och tungomålstal finns kvar. Frikyrkorna är annorlunda än Svenska kyrkan. Personligen tycker jag att många präster verkar vettigare än frikyrkopastorerna. Prästerna har en gedigen teologisk utbildning till skillnad från de som känner sig kallade att bli frikyrkopastorer. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-01 11:03 | |
![]() | att gå ur svenska kyrkan när man inte tror är lite som att sluta prenumerera på en tidning man ändå aldrig läser - kanske inte världens intressantaste grej för främlingar i ett forum att veta. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-08-01 11:17 | |
![]() | Rätta mig om jag har fel men... Är inte kristna rädda för guds straff? Dom tänker väl inte utföra straffen själva? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-01 11:33 | |
![]() | Det är väl Gud som straffar. Jesus uppmanade väl människor att den som var fri från synd skulle kasta första stenen. Vilket i princip innebar att ingen kunde stena någon annan för ingen var ju fri från synd. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-08-01 11:37 | |
![]() | Ja. så uppfattar jag det också. Därför blir det så märkligt när flera säger att dom kristna hotar bara för att dom citerar vad som står i bibeln? | |
| Kuralo | 2013-08-01 11:39 | |
![]() | Dinodog; Jag menade inte att döma PinkR, därför avslutade jag inlägget med att det kunde ha skrivits "istunden". För övrigt har du en poäng, alla försöker hitta "fel" att slå andra i huvet med :)) | |