Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stuvelsberg | 2013-08-02 07:18 | |
![]() | Rationellt och bra. | |
| stuvelsberg | 2013-08-02 07:32 | |
![]() | Alla charlataner tackar för att den kategorin av människor finns. | |
| Kuralo | 2013-08-02 09:00 | |
![]() | Om du bara vore hälften så sarkastisk Stuvels när folk delar med dig av sina upplevelser. Är du som en snigel, ett tomt skal på ryggen? | |
| stuvelsberg | 2013-08-02 09:09 | |
![]() | Sarkastisk? Att ha en upplevelse är väl subjektivt så det förslår? Man får tro vad man vill,privat. Men att på seriösa frågor komma med meningslösa subjektiva upplevelser är ju inget klargörande, men som sagt, i det sekulära samhället kan man tro vad man vill, harmlöst, vilket är det viktiga. | |
| Gunilla _ | 2013-08-02 09:39 | |
![]() | Kuralo; "Jag förstod inte Gunillas fråga riktigt att om fostret fått en själ så måste det hitta en ny människa.? Fostret är väl människan, tycker jag." - det var utifrån att du tidigare skrev "Jag tror på fullaste allvar att själen nerstiger i en kropp vid specifikt tillfälle. Det är en av orsakerna till att man inte bör använda sig av abort om det inte är absolut nödvändigt." - alltså, vad är problemet med abort om själen (oavsett om ett foster har en eller inte) kan hitta en ny människa? | |
| stuvelsberg | 2013-08-02 09:50 | |
![]() | Hur många själar finns det isf? Reinkarnation dessutom borde leda till att antalet människor är konstant? Detta övernaturliga resonemang fallerar naturligtvis enär det är människan själv som fantiserar. Jag kan påstå att jag haft en uppenbarelse som bekräftar att gud inte existerar, vilket är sant. | |
| Rultatultan | 2013-08-02 11:33 | |
![]() | @dinodog Du skrev: "Har ni aldrig stött på en människa som känns som om den har en gammal själ?" Jo, flera gånger. Det känns lite...förunderligt när man gör det :) | |
| Rultatultan | 2013-08-02 11:39 | |
![]() | @dinodog Det du skriver om "tidigare liv"...jag tror inte på reinkarnation, det gör jag inte. En kropp, en själ - en själ, en kropp. Men ibland så undrar jag. Relaterar lite till dina känslor kring vatten bla och några andra saker till. (Men det blir för privat och jag vill inte riskera att få det privata nedsolkat med sarkasm och hån, så jag skriver inte mer än så.) Men jag undrar lite ändå... | |
| Rultatultan | 2013-08-02 11:42 | |
![]() | @stuvelsberg Du skrev: "Sarkastiska?" Ja. Sarkastiska. Du kan vara hur dryg som helst när skribenter delar med sig av sina upplevelser och tankar, vilket föranleder mig att tro att du, precis som ett par andra skribenter, inte är här för att dela med dig och ta del av andras syn på det som skrivs i "Vägen sanningen och livet", utan bara vill provocera. Eller kanske rent av bara såra. | |
| Gunilla _ | 2013-08-02 11:58 | |
![]() | Jag stöter ofta på barn som är brådmogna vilket jag alltid har trott - och tror - beror på helt andra omständigheter än "själen". | |
| Rultatultan | 2013-08-02 12:00 | |
![]() | @Gunilla Jag tror kanske inte heller att det beror på själen, men det är ändå en märklig upplevelse! | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-02 14:33 | |
![]() | Jag vill bara informera att Kuralo blandar ihop sniglar med snäckor. Viktigt sånt där! | |
| Kuralo | 2013-08-02 15:46 | |
![]() | Nice; :)) Gunilla; Jamen jag tänker så här att om själen nedstiger vid ett specifikt tillfälle som vi inte vet, då riskerar ju den själen att få sitt på började liv avbrutet. Nästa "chans" kan kanske dröja. Jag har läst olika ålder på fostren när själen nedstiger, oftast före eller runt sjätte månaden. Tack och lov så sker inte aborter så sent ändå. Men vi vet ju inte det exakta tillfället, som i din tur beror på omständigheter som ska synka med de upplevelser just den själen behöver. Flummigt? Tja, beror på hur öppen man väljer att vara. | |
| stuvelsberg | 2013-08-02 16:23 | |
![]() | Rulta, jag är inte det minsta intresserad av att varken retas provocera eller dylikt, jag ser det påståendet som ytterligare ett bevis på att intresset från dig och dina gelikar är att flytta fokus från frågeställningarna. Det jag gör och har gjort i huvudsak är att ifrågasätta gudstron samt och kanske framförallt konsekvenserna av tron. | |
| dinodog | 2013-08-02 17:58 | |
![]() | Gunilla_ Ja men brådmogen är en helt annan sak, än det jag menar och upplevt. | |
| Claysune | 2013-08-02 17:59 | |
![]() | Stuveisberg: Vill du ta bort Gudstron? Faktum är att Gudstron växer mycket snabbt i världen. Någon sade att det blir fler kristna i världen än människor som föds.. Med vänlig hälsning. c-s | |
| Gunilla _ | 2013-08-02 18:05 | |
![]() | dinodog; okej..? | |
| stuvelsberg | 2013-08-02 18:20 | |
![]() | Ja clay, gärna, har aldrig varit mycket för fantasier. Vi skulle få en bättre värld om alla kunde ägna sig åt verkligheten, men det är ju inga problem som jag sagt tidigare om man privat hänger sig åt fantasier. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-02 18:22 | |
![]() | Gunilla,jag håller med dig om att brådmognad har helt andra orsaker,men detta är annorlunda.PM Dinodog | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-02 18:23 | |
![]() | det tror jag inte stuvelberg,vi skulle få en bättre värd om vi ägnade åt oss Jesus och följde budorden,Inga krig ingen svält bla | |