Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stuvelsberg | 2013-08-02 18:27 | |
![]() | Ja du är naiv du ttiittii, återigen tackar alla charlataner inkl. andra oärliga för det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-02 18:28 | |
![]() | tack för det stuvelberg.men om vi följde budorden vad skulle du tycka vara negativt med det då?att du inte får vänstra eller? | |
| stuvelsberg | 2013-08-02 19:19 | |
![]() | Du förstår inte helt enkelt, dessutom är troende långt ifrån rättfärdiga så du kan glömma ditt resonemang helt. Inte ens gud mäktar med att få sina anhängare att leva rättfärdigt, inte så märkligt dock enär han inte finns, det är erat största problem. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-02 20:02 | |
![]() | du har lite svårt att förstå stuvelsberg,det är inte Gud som ska mäkta med någonting det är vi människor som ska gå den rätta vägen,Inte Gud | |
| Sote | 2013-08-02 20:33 | |
![]() | jahaja och den rätta vägen vet ni allihop vilken det är? Ttiittiis väg är ganska smidig och hindersfri, hon får svära, göra abort, skilja sig, och en massa annat som en hel del andra kristna aldrig skulle drömma om. För dom är det raka vägen till det där andra stället. Det är just detta som jag inte får nån ordning på. Var och en av er hävdar att er väg är den rätta och alla har ni olika sätt att tolka vilken som är den rätta vägen. Varför i hela friden anser sig så många behöva följa en mycket smalare väg än tex tittii om det faktiskt inte spelar någon roll i slutändan? Så många som lider helt i onödan för att dom får alldeles för många barn, för att dom inte får skilja sig från en elak partner, som får lida hela barndomen för att dom är födda utom äktenskapet. Gör dom det för skoj skull eller för att dom faktiskt tror att just det är den enda vägen att gå eller helt enkelt av okunskap och rädsla? Om man då lägger till det faktum att otroligt många krig har startats i Guds namn av väldigt gudfruktiga människor som på fullt allvar trodde att det dom gjorde var den enda rätta vägen också så blir det ännu märkligare. Och även om ni som då är kristna light eller nåt kommer med ert vanliga snack om att det inte är Gud som ligger bakom utan människans fria vilja så betänk att dessa personer på fullt allvar trodde att just deras väg var den enda rätta. Det är väl inte er sak att då säga att dom hade fel och ni har rätt? Det går helt enkelt inte ihop. | |
| Gunilla _ | 2013-08-02 20:51 | |
![]() | ttiittii; "det är inte Gud som ska mäkta med någonting det är vi människor som ska gå den rätta vägen,Inte Gud" - men vad ska du/ni då med gud till? Är man automatiskt på fel väg på jorden för att man inte tror på ett evigt liv? Hade du/ni varit körda om ni inte haft gud? Här på jorden menar jag. De flesta gör ju sitt bästa även utan någon gud. Medan många som tror på honom uppenbarligen inte gör det... VAD är det som gör att man tror så benhårt på någonting som liksom inte finns? Mer än i huvudet (och hjärtat om man så vill). | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-02 21:34 | |
![]() | sote,det kan vara så att allas väg är rätt bara man tror,nä inte okunskap,och jag är rädd för vissa saker men inte för döden,jag är rädd för själva dödsögonblicket för tänk om dom snålar på morfin huva,sen är jag åskrädd och mörkrädd och cellskräck också,men förutom det är jag inte rädd för någonting och definitivt inte rädd för vad som händer sen | |
| Sote | 2013-08-02 21:40 | |
![]() | Ja ttiittii det är ju du det. Men det går fortfarande inte ihop. Vad finns det för anledning till att man då kan välja alla dessa olika vägar? Varför ens bry sig om att skriva hela bibeln med alla dess vinklar och vrår? Om det faktiskt är skitsamma hur man tror, bara man gör det. Finns ju ingen som helst anledning att följa en massa jobbiga regler om man inte måste. Allas väg kan ju inte vara rätt om alla vägar är så olika. Det enda gemensamma ni har är att ni på något sätt tror på Gud. Allt annat skiljer ju sig åt fullständigt i vissa fall. | |
| stuvelsberg | 2013-08-02 22:02 | |
![]() | Det är tur att åtminstone vår del av världen har förespråkare för det sekulära samhället, ju mindre religiöst inflytande desto bättre,dags för alla och en var att börja se nyktert,logiskt och förnuftigt på tillvaron. Tänk om man kunde lägga ner lika mycket energi för mänskligheten redan nu här på jorden, vi kunde skapa paradiset här och nu.(som man gör på religionen menar jag).Vi blir varse dagligen hur människor fängslas,torteras,förtryc ks och mördas i kristendomens namn, avskyvärt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-02 22:22 | |
![]() | det är stor ide att skriva Bibeln,jag tror musslimer kommer till Himlen(inte dom galna fanatiska som dödar)men dom andra,jag tror alla som följer budorden kommer till himlen och ´dom som som tror kommer till himmlen,jag tror inte ett det går att tro fel,bara att det går att leva och att göra fel | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-02 22:25 | |
![]() | jag ser nyktert och förnuftigt på tillvaron,den är sellan eller aldrig logisk däremot.att människor fängsals och torteras som du menar stuvelberg sker inte i sverige,Det är omöjligt att mörda någon i Kristendommens namn det har du fått om bakfoten | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-03 00:37 | |
![]() | Lustigt, det senaaste avsnittet av Through the wormhole heter just "did god create evolution?" Jag tror det är andra gången det händer att det dyker upp ett avsnitt som handlar just om samma sak som en några veckor gammal forumtråd. Morgan Freeman kanske har ett betakonto? ;) ska kolla avsnittet nu här är en länk om det är fler som vill se. www.youtube.com/watc...7W Cvdkmnng | |
| siwu | 2013-08-03 10:45 | |
![]() | Men stuvel, alla krig bottnar inte i religion! Eller? Det händer att kristna fängslas, torteras och mördas just för att de är kristna. Ledare som blir vredgade för att individer byter religion och blir kristna. I vilket land torterar kristna? Eller tänker du då att tex USA är ett kristet land, ja de använder tortyr, aha, kristna torterar?! | |
| Kuralo | 2013-08-03 15:26 | |
![]() | Det har förekommit krig alltid och det kommer att så förbli. Så länge det finns människor så kommer det att härja krig! Alla vet i den här tråden att det har ältats hur kristna har under historiens tid begått övergrepp på sina medmänniskor. Kan inte Stuvels och Gunilla lämna den biten nu och ändra inriktning på diskussionen? Vi vet redan det där vi som är kristna också, och vi har aldrig motsatt oss den biten heller. Men ni har fastnat i nåt slags stammande och diskussionen kommer inte längre. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-03 15:30 | |
![]() | klart diskussionen inte kommer längre när ni vill bortse från allt som ni tycker är olämpligt att diskutera. | |
| Gunilla _ | 2013-08-03 15:40 | |
![]() | Hey Kuralo, jag har inte ältat några krig och övergrepp från kristna, sicket skitsnack. Jag försöker bara fatta hur man kan tro på något som inte finns och vad det är som gör att man gör det (jag misstänker att ni ofta vill ha bevis på andra saker). Svaret på hur man förklarar hans allsmäktighet med tanke på hur världen ser ut är att jag inte är tillräckligt öppen och inte "förstår" (duh) - nej, "diskussionen" kommer verkligen inte längre. | |
| Kuralo | 2013-08-03 15:57 | |
![]() | klart diskussionen inte kommer längre när ni vill bortse från allt som ni tycker är olämpligt att diskutera. Chupa, skulle även kunna stämma in på er övriga, Gunilla; Åjo, jag har nog sett ett och annat inlägg från dig också som tagit upp lidande och varför och hur en Gud kan åse både det ena och det andra, så skitprat är det inte, men sen kan jag ju i sanningens namn säga att Stuvels varit "värre" | |
| Gunilla _ | 2013-08-03 16:04 | |
![]() | Kuralo; okej, så frågan om lidandet i världen trots en god gud är att älta krig och övergrepp. Där ser man. Hur brukar fan läsa bibeln nu igen..? | |
| Kuralo | 2013-08-03 16:09 | |
![]() | Det kan jag inte svara på | |
| Gunilla _ | 2013-08-03 16:20 | |
![]() | Kuralo; men du känner till uttrycket? Det passar rätt bra in. Och det chupa skriver; "ni vill bortse från allt som ni tycker är olämpligt att diskutera" är bl a frågan om hur man kan tro att gud (som är allsmäktig (= har skapat jorden, människorna och även, genom sitt allvetande, redan räknat ut hur allt ska gå, från äppelätande till dagens problematik)) är god samt att påstå att människorna väljer (även de som är utsatta, som inte har några valmöjligheter öht). Svaret är att jag är för analytisk när jag ifrågasätter detta. Vadå svar liksom? | |