Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kuralo | 2013-08-03 16:57 | |
![]() | Var det till chupa eller till mig? Eller är du och chupa en och samma person? Här kan man snart inte skilja på äpplen oc päron. Jodå jag känner igen det gamla uttrycket. Men brukar inte använda det själv, jag vet heller inte om det passar in eller ej. Ja så kom sen samma gamla harang som så mången gånger förr. Ja jag tror på vår Gud och vägen till honom går via Jesus.oavsett krig och lidande på jorden så blir vi endast fri genom honom. Och det vare sig ni gillar det eller ej, det kan ni aldrig förändra om så vetenskapen skulle säga i morgon att vi alla kommer ur roten på en ek. | |
| stuvelsberg | 2013-08-03 21:20 | |
![]() | tycker det är synd att ni är oförnuftiga,men skit i det.....kanm ni inmte frörstå det viktiga med ett sekulärt samhälle?=????? Det är den viktigfa frågan | |
| Gunilla _ | 2013-08-03 21:49 | |
![]() | Kuralo; jag har förstått att frågorna är oerhört svåra och svaren inte helt bekväma vilket gör att de uteblir. Och nej, jag är jag och ingen annan - jag adresserade mitt inlägg till dig. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-03 22:20 | |
![]() | Inget av värde på länge. Har ni tältmöte :) | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-03 22:51 | |
![]() | Hittade en jättestor bibel på loppis, 850 kr. | |
| stuvelsberg | 2013-08-03 23:02 | |
![]() | Lyssnar på god muisil just nu , vet ointe varför jag berättar det men jag är en helt igenom ärligt människa som hatar oärlioghet och vad där tillhör, jag önskar lära känna er och mni mig. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-03 23:03 | |
![]() | Eh va? | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-03 23:04 | |
![]() | Du vara vad? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-04 07:43 | |
![]() | Man ska inte utmana Gud. Gud är Helig, Allvetande och Allsmäktig. Du är leran och Gud är krukmakaren. Om Gud vill forma dig till sin finaste skapelse eller slå sönder krukan, är helt upp till Honom. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-04 07:49 | |
![]() | Gud är även rättvis och full av nåd mot den som söker Honom. | |
| corlini | 2013-08-04 07:52 | |
![]() | bullshit, du formar dig själv. INGEN äger rätten att slå sönder ditt liv, styra över det eller forma det efter eget tycke. de som låter sitt liv formas av en gud rättar sitt liv efter självutnämnda ledare som påstår sig veta mer, veta bättre och vara mer värda än de som följer. de säger det inte rakt ut alltid men det är den bistra sanningen om man tänker efter vad det är för personlighetsdrag man ser när man ser en religiös förespråkare tala med en osäker eller sökande person. låga, elaka, innerst inne väldigt låsta och egoistiska personer blir religiösa förespråkare och ledare och det de säljer sin "väg" på är motsatsen till deras egna innersta personlighet. | |
| stuvelsberg | 2013-08-04 08:03 | |
![]() | oM NU GUD ÄR RÄTTVIS, ALLGOD, ALLSMÄKTIG, ALLVETANDE, varför syns inte det? Varför har vi inga belägg för en högre intelligens?Allt ont, alla onödiga lidanden,alla naturkatastrofer etc. går att förklara rationellt, om man tror på en gud så är det omöjligt!!!! Hur i h-e kan man bortse från det??? Är ni inte tänkande människor? hAR INTE ERA FÖRÄLDRAR LÄRT ER HUR VIKTIGT KRITISKT TÄNKANDE ÄR? aTT MAN MÅSTE SE NYKTERT PÅ TILLVARON?? hUR I H-E KAN NI ERSÄTTA DET VI INTE FÖRSTÅR MED NÅT SOM VI ÄNNU MINDRE FÖRSTÅR?????????????? | |
| Gunilla _ | 2013-08-04 11:06 | |
![]() | ordminna; "Om Gud vill forma dig till sin finaste skapelse eller slå sönder krukan, är helt upp till Honom." - men hur ska ni ha det egentligen, ni kristna? Men nu börjar vi iofs närma oss det mest troliga - finns gud så gör han det, all inclusive. | |
| stuvelsberg | 2013-08-04 11:13 | |
![]() | Han kan väl inte behöva forma det som är perfekt?? | |
| Kuralo | 2013-08-04 11:34 | |
![]() | Corlini; Verkar dom du missuppfattat det mesta. Du talar som om Gud var en av oss, och med illvilja ställde till det på jorden. Jämställ inte Gud med människan, det går inte att försöka närma dig Gud med logiskt analytiskt tänkande, du måste känna och tro. Det har diskuterats hundratals ggr här tidigare. Låga, elaka människor som du beskriver kristna visar återigen på din okunskap. Dåliga människor finns inom alla "genrer" just pga att vi är människor. Men håll dig till ett någotsånär vettigt resonemang. | |
| Kuralo | 2013-08-04 11:36 | |
![]() | Stuvels; Gå vidare i resonemanget !!! | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-04 11:39 | |
![]() | Om det hade funnits en Gud hade han låtit en blixt slå ner de människor som envisas med VERSALER och fjorton utropstecken. | |
| Sote | 2013-08-04 11:40 | |
![]() | Och jag som trodde Gud skapade människan till sin avbild? Men jämställa gud med människan går inte ? Nä nä kanske för att människan finns och Gud inte dårå. För övrigt så är det ju mycket värre att kristna eller andra religiösa är skithögar än icke troende helt enkelt för att man inte förväntar sig det av dom. Dom om några borde ju leva som dom lär men visar sig alltför ofta vara lika goda kålsupare som oss andra ogudagtiga. Vilket i mina ögon är värre då. | |
| stuvelsberg | 2013-08-04 11:53 | |
![]() | Det som är noterbart är att man kan se med all önsklig tydlighet hur viktigt det är med det sekulära samhället. Tron på en gud är och förblir obekräftad och det krävs en dåres envishet för att klänga sig fast. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-04 12:01 | |
![]() | Stuvelsberg, God morgon. Bakis? Tron på en Gud blir bekräftad för den som tror genom många personliga bevis. | |