Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2013-08-04 14:37 | |
![]() | Ordminna- hur kan du veta vad andra människor tänker och känner? Det är ju bara som du gissar och tror i vanlig ordning. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-04 14:43 | |
![]() | Sote- Inget jag tror. Jag vet. Man märker det och det står även i bibeln. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-04 14:44 | |
![]() | Det skulle vara intressant om vi kunde prata om det här bibelordet och vad ni tror att det betyder och innebär. Men allt det som var en vinst för mig räknar jag nu som förlust för Kristi skull. Ja, jag räknar allt som förlust, därför att jag har funnit det som är långt mer värt: kunskapen om Kristus Jesus, min Herre. För hans skull har jag förlorat allt och räknar det som avskräde för att jag skall vinna Kristus och bli funnen i honom, inte med min egen rättfärdighet, den som kommer av lagen, utan med den som kommer genom tro på Kristus, rättfärdigheten från Gud genom tron. Fil. 3:7-9 | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-04 14:46 | |
![]() | Vad är det som kan vara vinst? Varför räknar han det som förlust? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-04 14:47 | |
![]() | Det lilla som en rättfärdig har är bättre än många ogudaktigas stora rikedom. Psaltaren 37:16 | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-04 14:49 | |
![]() | Då ni alltså har uppstått med Kristus, sök då det som är där ovan, där Kristus sitter på Guds högra sida. Tänk på det som är där ovan, inte på det som är på jorden. Kolosserbrevet 3:1-2 Tre bibelord som "hör ihop" | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-04 14:50 | |
![]() | + en till som är bra. Lön för ödmjukhet och HERRENS fruktan, är rikedom, ära och liv. Ordspråksboken 22:4 | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-04 14:51 | |
![]() | Ty kärlek till pengar är en rot till allt ont. I sitt begär efter pengar har somliga kommit bort från tron och vållat sig själva mycket lidande. Men du gudsman, håll dig borta från sådant! Sträva efter rättfärdighet, gudsfruktan, tro, kärlek, uthållighet och ödmjukhet. 1 Timoteusbrevet 6:10-11 | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-04 14:51 | |
![]() | På vilket sätt tycker NI att pengar är en rot till allt ont? | |
| dinodog | 2013-08-04 14:56 | |
![]() | Rikedom behöver inte innebära pengar. | |
| Sote | 2013-08-04 15:00 | |
![]() | Tänker inte prata om några bibelord öht eftersom detta är en forumtråd i ett vanligt forum och inte ett kristet sådant. Det är inte en bibelskola. Jag är inte intresserad av bibelcitat alls utan av era egna ord och tankar. Ni som inte klarar av att själva bemöta inlägg och svara på frågor utan att hela tiden försöka predika uppträder mer som hjärntvättade. | |
| Sote | 2013-08-04 15:04 | |
![]() | Dessutom var det naturligtvis inget svar jag fick på min förra fråga. Hur märker man det och var i bibeln står det att många blir arga när sanningen uppdaga eller vad det nu var du skrev. Jag blev inte arg när jag upptäckte sanningen, snarare lättad över att ha hittat min egen vilja och egna tankar och kunde gå vidare i livet som en självständigt tänkande människa . Är oerhört glad att jag fattade det såpass tidigt som jag gjorde så inte hela mitt liv blev förstört. | |
| Sote | 2013-08-04 15:06 | |
![]() | Föressten, skit i det om var i bibeln det står för jag är verkligen inte sugen på fler citat från dig. Det måste väl finnas nåt kristet forum där du kan få predika fritt så kan du ägna dig åt normal diskussion här istället. Eller så är väl det för svårt. | |
| stuvelsberg | 2013-08-04 15:46 | |
![]() | Troende är tyvärr inskränkta,tänker ologiskt,irrationellt och oförnuftigt vilket framgår med all önsklig välmåga,bara läs i tråden,därför gott folk; Ett sekulärt samhälle är den enda vägen, eftersom det är så kanske det är påkallat av gud?? | |
| stuvelsberg | 2013-08-04 16:04 | |
![]() | Snart 7000 inlägg och ionga svar?För oss ateister är det självklart men för er troende borde det innebära problem????????????? | |
| Kuralo | 2013-08-04 16:18 | |
![]() | Knappast Stuvels - det är bara vad du tror! | |
| stuvelsberg | 2013-08-04 16:59 | |
![]() | hahhaha.......bra kuro,inget mer att koma med? | |
| Gunilla _ | 2013-08-04 17:17 | |
![]() | Kuralo; "Knappast Stuvels - det är bara vad du tror!" - jag är inte stuvelsberg men ja, jag tror. Skillnaden mellan dig och mig är att jag söker svar, att få VETA - jag nöjer mig inte med att bara "tro"... Godtar du att bara tro när det gäller exempelvis medicinering eller säkerhet också? | |
| Kuralo | 2013-08-04 17:20 | |
![]() | Jag kan tycka en massa Stuvels men det leder ju inte framåt, vad vill du att jag ska säga egentligen, som du inte redan anser dig veta svaret på? Jag tror inte ens att du vill försöka förstå och ta reda på hur de som är/ har blivit kristna kommit till den slutsatsen, du börjar ju med att idiotförklara folk innan. Skillnaden mellan dig och Gunilla (som också är ateist vad jag förstår) är att hon verkar ju åtminstone litegrann genuint intresserad. Jag nämner henne i sammanhanget för det är ni som är mest aktiva i forumet. | |
| Kuralo | 2013-08-04 17:23 | |
![]() | Gunilla; Svar - nej med det tillägget att jag är mycket skeptisk till all form av medicinering. | |