Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 758 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-30 15:51 | |
![]() | som vanligt går ironi över huvudet på alla här...tror inte fånmåne var helt seriös va? | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-06-30 15:51 | |
![]() | Pg up, snarare spiken i tummen, det var ju bara klyschor inlånade från rödvinstankad 68-vänster | |
| Teppy | 2008-06-30 15:52 | |
![]() | Pg up, jag har läst. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-30 15:52 | |
![]() | Har jag fel? Du sa så i midsommarsveckan. Jag kan leta upp det. Men nu lever du alltså med en egen man. Okej. Får ni ha föräktenskapliga förbindelser? De katoliker jag känner, får inte det. | |
| Teppy | 2008-06-30 15:52 | |
![]() | ordhämnaren , exakt. Brukar ju vara så.. | |
| Miss_jk | 2008-06-30 15:52 | |
![]() | Haha, så nu är vi både sexslavar och hushållsslavar. Och allt detta för att vi inte fiser öpper framför sambon. Snacka om att ha förutfattade meningar. | |
| Miss_jk | 2008-06-30 15:53 | |
![]() | *öppet | |
| Teppy | 2008-06-30 15:53 | |
![]() | Mommesfrites, klart jag får ha förhållande, men sex, nej.. det väntar man på tills man gifter sig. Jo jag vet att jag skrev att vi gjorde slut, har du problem med att vi är tillsammans igen? | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-06-30 15:53 | |
![]() | mommesfrites, det får å andra sidan inga av de 2 miljarder kristna på jorden, men ack... de är inte perfekta bara för att de går i kyrkan, å baske mig... är det inte just att man INTE är perfekt som hela Nya Testamentet handlar om? | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-30 15:53 | |
![]() | No way. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-30 15:56 | |
![]() | Okej Teppy, nej jag är bara glad för din skull att ni är ihop igen. Jag ska inte fråga dig mer om Italien eller katoliscism, eftersom du ändå inte vill prata om det. | |
| Teppy | 2008-06-30 16:00 | |
![]() | Givetvis kan vi prata om det, men det hör fortfarande inte till denna tråden. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-30 16:00 | |
![]() | Jag tycker Teppy har mött dina frågor. Däremot kanske det inte passar att pressa någon på privata detaljer i ett forum. Om du är så nyfiken kan du väl maila Teppy? Eller ligger det möjligtvis andra syften än ren kunskapstörst bakom ditt brinnande intresse? | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2008-06-30 16:22 | |
![]() | Till alla såna hära människor som har svårt för det där med ironi, så var jag inte helt seriös i mitt senaste tiominutersinlägg. Eller, i grund och botten var jag seriös, men jag var tvungen att ta till grova överdrifter för att få folk att alls reagera. Jepps, så måsta man göra ibland, det kanske ni inte kände till? Men i grund och botten handlar det hela om en väldigt gammalmodig kvinnosyn, som Teppy tycks ha. (Hon säger det själv i trådens allra första inlägg, "En tjej ska faktiskt hela tiden se snygg och prydlig ut tycker jag. Ta hand om sin man bra osv.") Att kvinnor ska vara där för att behaga mannen på alla mer eller mindre tänkbara sätt. Det tycker jag är obehagligt, att det finns unga människor i det 21:a århundradet som anammar den bisarra människosynen. Att kvinnan liksom bara är ett objekt, vars enda syfte är att finnas till för mannen... Iofs står ju alla kvinnor i tacksamhetsskuld till mannen, som enligt västerländsk mytologi blev bestulen av herren Gud på ett revben, som samme herre Gud använde för att skapa kvinnan. (Bara för att förtydliga, så jag inte retar upp fler till synes humorlösa stackare, jag är rätt så ironisk där, när jag tar upp den västerländska mytologin, jag tror inte på sånt, annars hade det kanske låtit vettigt i mina öron... faktum är att jag hört en präst säga ungefär det där, han var... en mycket speciell man, ska jag tala om för er.) Och till Ordhämmarens stora förtret utläste jag inte allt det ur hennes rader, nej verkligen inte. Människor är för komplexa för det. Men det hon skrev, anser jag speglar en del utav den kvinnosyn jag alldeles nyss målade upp i en överdrivet tydlig bild. Näpp, nu ger jag upp för den här gången, middag väntar, och sedan ska jag sova ut (inte direkt sedan, måste handla), så att jag orkar med den mastodanta morgondagen. Jepps, sånt behöver man också göra ibland, sova, och inte bara hänga på diverse forum. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-30 16:26 | |
![]() | Hehe. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-06-30 16:27 | |
![]() | Fånmåne, jag upplever inget som helst förtret utan uppskattar helt enkelt att du försöker förklara. Men jag förstår inte varför du tycker att Teppy har en gammaldags kvinnosyn, hon har inte sagt ett pip om hur kvinnor bör förhålla sig till vare sig karriär eller sex. Italienska kvinnor tenderar att kunna vara ganska aggressiva inom båda två utan att för den skull försaka sin kvinnlighet. | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-06-30 16:32 | |
![]() | Så i grunden är det hur svenska kvinnor är till förhållande mot dessa underbara skapelserna italienskor? | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-06-30 16:33 | |
![]() | Det är naturligtvis en förenkling, men svenska kvinnor tenderar att vara osäkra, tråkiga och grälsjuka i jämförelse med många andra. Det är naturligtvis bara min egen åsikt och inte grundat på nåt annat än egen erfarenhet. | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-06-30 16:35 | |
![]() | Jag har aldrig varit i Italien. Så kan inte säga bu eller bä. Dock finner jag svenska kvinnor vara allt annat än tråkiga. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-06-30 16:36 | |
![]() | PmsKossa, då kan det kanske vara läge att ta sig en resa? Vem vet, du kanske gillar vad du hittar? | |