Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:22 | |
![]() | Jag fördömer det jag anser vara fel och orätt. Att aldrig fördöma är att vara feg. Empati och fördömande utesluter inte varandra. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:24 | |
![]() | MissT: Men den dagen man får ont kan det vara försent att göra något åt saken. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:25 | |
![]() | Man får inte heller glömma bort att när man uppnår kritisk massa så behöver man inte längre träna, eftersom man får tillräckligt med motion bara av att borsta tänderna t ex, när armarna väger 50 kg var. | |
| MissT | 2008-06-28 23:25 | |
![]() | Allt jag försöker få fram är att alla är olika och om man stör sig så mycket på andra så säger det mer om en själv. Finns det NÅGON som kan titta sig själv i spegeln och ärligt säga att man är helt felfri? Varför kan folk inte få vara precis som dom vill? Anorektiker eller sjukligt överviktiga som inte kan ta sig ur sitt missbruk/sjukdom själva ska självklart få hälp. Det är en sjukdom precis som cancer. Eller ska vi skjuta alla med obotlig cancer på fläcken? De kostar ju sjukvården bara en jävla massa pengar de månader de har kvar att leva, lika bra att göra slut på det på en gång eller? Idioti! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:25 | |
![]() | Kan bara hålla med dig MissT!!! Det finns en hel del (orkar inte backa upp med artiklar osv) människor som anser att BMI ska skrotas helt! En studie visade att de med ca 26 i BMI var de som var mest hälsosamma TROTS att ett BMI på 25 är på gränsen till övervikt (alltså är 26 övervikt). Med bra blodarbete (olika värden, fetter, LDL, HDL osv) och en hälsosam kropp är en överviktig människa BÄTTRE än en smalis med skit i blodet!!!!! | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:26 | |
![]() | Att väga 102kg när man är 1.68 är inte nyttigt, jag är ledsen att behöva säga det... men det är inte nyttigt alls. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:26 | |
![]() | mamman, vilken studie? | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:28 | |
![]() | Förstår inte varför ni försöker få övervikt till något positivt. Finns väl ganska många fler studier som visar att övervikt inte är så bra? | |
| E_Cantona | 2008-06-28 23:28 | |
![]() | Måste vara skönt att se allt i svart eller vitt...The law according to upa... Tycker det är respektlöst att ta sig rätten att se ner på människor på det viset för det gör du när du bstämmer vad som är feller eller rätt...Patetiskt är vad det är.... | |
| jeehunmoon | 2008-06-28 23:29 | |
![]() | missT, i min jämförelse med USAs fetma menar jag att vi i Sverige kommer få betala solidariskt på skatten i större utsträckning. Därför bör skattebetalare måna mer om att människor inte blir 200kg tunga här i Sverige än i USA där det är en mer privatiserad sjukvård. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:29 | |
![]() | E_Cantona, det är en sak att försvara rätten att äta vad man vill och att ha några kilo extra, men ärligt talat... känner du en läkare som inte hade blivit oroad av 102kg på 168 cm? Det är ju direkt hälsovådligt... :( | |
| E_Cantona | 2008-06-28 23:29 | |
![]() | Klart det inte är nyttigt men de som är det är nog fan så medvetna om det utan att behöva få det nedtryckt i halsen av infantila förståsigpåare... | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:30 | |
![]() | Ord... Läs HELA inlägget om du ska kommentera!!! | |
| Snoosy | 2008-06-28 23:30 | |
![]() | ordprofeten.. det beror på hur mycket muskler MissT har :) | |
| E_Cantona | 2008-06-28 23:31 | |
![]() | Klart det är men MissT verkar ju vara medveten om det och hon är väl för fan vuxen att kunna bestämma själv??? Jag tror hon vet mycket väl vad det handlar om baserat på vad hon skriver här. | |
| kajix | 2008-06-28 23:31 | |
![]() | ordprofeten, problemet är kanske att ingen överviktig får rådet av professionella (dietister mm) att dra ner på kolhydraterna. | |
| MissT | 2008-06-28 23:31 | |
![]() | Ordprofeten du behöver inte vara ledsen för att säga det! Jag vet att jag är överviktig. Jag tar inte illa vid mig när folk säger det och jag skämtar ofta om min vikt själv. Jag har självdistans och just nu älskar jag mig själv, precis som jag är. Om någon tycker det är jobbigt att se tjockisar på stan så bör man kanske stanna hemma. Jag skulle aldrig få för mig att reta mig på en människa som är 1,68 lång och väger 40 kg. Jag skulle aldrig kommentera att den människan borde gå upp i vikt. Eller hur h*n skulle leva sitt liv. Folk som röker, dricker alkohol, snusar, inte motionerar etc ska vi hacka på dom med? Jag förstår inte syftet med att störa sig på överviktiga. Vad är problemet? Att vi kostar vården pengar? | |
| Snoosy | 2008-06-28 23:32 | |
![]() | ordprofeten,, Möter många äldre i mitt arbete. Kan säga det. Att dom som väger runt hundra. Mår fasen så mycket bättre än dom små taniga som itne har en gnutta fett på kroppen. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:32 | |
![]() | Snoosy, jag är inte helt ur form, är betydligt längre och väger inte i närheten av vad MissT väger... Försök inte prata bort en uppenbar hälsorisk bara för att plocka några kompispoäng. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:33 | |
![]() | E_Cantona, du sa precis att du vet att det är onyttigt att väga 102 kilo på 168 cm men ändå valde du att hylla det? Mycket märkligt. | |