Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 986 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-10-03 17:30 | |
![]() | tack gode Gud för jorden och alla människor gör en familj av alla en enda jättestor,tänk om det kunde vara så vad fint det skulle vara då | |
| slånbär | 2011-10-03 17:34 | |
![]() | Men ttiittii-nu vet nog alla här att du tror att gud finns .Du behöver inte missionera här också. Frågan var helt enkelt om man tror att han finns eller inte inte en uppmaning att försöka omvända och övertyga alla om din tro. Blir faktiskt lite tröttsamt i längden med alla dina frälsningsinlägg. Kom med lite substans nån gång och inte bara massa halleluja. Det är just sånt här som ger mig rysningar och mer än något annat övertygar mig om att ni som håller på så är fullständigt ute och cyklar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-10-03 17:37 | |
![]() | slånbär har du inget bättre för dig en att stalka mig,jag försöker inte omvända någon och har aldrig försökt och kommer aldrig att försöka,sluta hitta på | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2011-10-03 17:43 | |
![]() | Gud finns inte. Någon TROR att han finns. Om han funnits skulle alla vetat. Det jag mest är nyfiken på är, hur ska man få denna tro? Läsa bibel, besöka kyrkor osv? Du som är troende, var kom det ifrån? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-03 17:50 | |
![]() | Poussitiv>> Den logiken håller inte riktigt, eftersom alla inte känner till allt som existerar. | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2011-10-03 17:54 | |
![]() | Nä såklart. Men guden verkar så tror och märkvärdig och kan allt möjligt, då borde vi alla få ta del av den och inte bara några få förunnat. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-03 17:57 | |
![]() | Nu tror jag förvisso inte han/hon/den/det existerar alls. | |
| slånbär | 2011-10-03 20:05 | |
![]() | Ttiittii-för det första så vet du inte vad stalka är om du tror att det är det jag gör. jag kommenterar dina inlägg som för övrigt många gånger inbjuder till kommentarer. För det andra så fattar du säkert vad jag menar- om tråden hette"hur upplever du Gud och din tro" eller varför är du kristen/troende så skulle jag absolut tycka att du munde mala på med dina "gud älskar oss alla-gud är frälsning och kärlek -yada yada yada. men nu heter tråden "Finns Gud" och då räcker det med en motivation varför man tror det ena eller andra och man behöver inte hålla på i inlägg efter inlägg med hur fantastisk den Guden man då tror på är. Det blir irriterande och faktiskt Ttiittii så befäster bara såna inlägg bilden som vi icke troende har av er som är aktiva kristna. Jag behöver nog inte förklara hur den bilden ser ut....... | |
| slånbär | 2011-10-03 20:11 | |
![]() | För att göra det lite tydligare för dig Ttiittii så har jag läst igenom tråden och här är bara några av dina inlägg: Gud finns.han älskar oss.han har gett oss livet som gåva.vad vi gör med våra liv.är våt gåva till baka till Gud i Ja Gud finns ! han har skapat allt,Det är för bra för att kommit till av en slump Gud har lagt in en Guds längtan i alla människor,det är därför så många känner en tomhet,knäpp dina händer och be,säg Jesus hjälp mig,så ska du få se att det händer saker,ingen kommer att komma ner du kommer inte få se saker men det står i bibeln,att att du ber om ska du få,och dubbelt där till ,be om frid i ditt hjärta,be om sinnesro,ha en dialog med Jesus så kommer den inre friden Vi har alla fått en fri vilja av Gud det är en gåva,vad vi gör med våra liv är våran gåva tillbaka till Gud,han älskar oss så mycket han har skapat oss som en avbild av sig själv,och Jesus har dött för oss han tog all skuld på sig,vi är förlåtna,Jesus har tagit skulden för allt ont vi gjort,Jesus är sanningen vägen och livet och ingen kommer till fadern förutom genom Jesus det finns bara ett sätt att komma till himlen och det är genom Jesus,det räcker inte med andra bra saker,Jesus säger själv att alla som tror på honom har evigt liv så många människor som det blir fel för denna helg löning och barnbidrag,en helg full av alkohol,slagsmål,och gråt,det var inte tanken,Gud har blåst sin ande in i oss och vi har en Guds längtan,det fattas någonting...folk försöker fylla tomrummen med alkohol och andra eländen,när det bara är Jesus som fattas människor kan kriga det är deras val,jesus säger du ska inte döda någon,om alla levde efter Jesus fans inga krig,men människor går sin egen väg,då blir det fel,du ska inga andra Gudar hava Det finns bara en Gud,Gud är kärleken icke troende vill inte läsa nt,dom gillar bara gt.Ty så älskade Gud värden att han gav den sin ende son,för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv,Ty Gud sände inte sin son till värden för att döma värden utanför att värden skulle räddas genom honom det finns bara en Gud och han har skapat allt,han älskar oss så mycket,Ett barn ritade en täckning mamman frågade barnet vad hon ritade barnet svarade Gud,mamman säger det går inte att rita Gud för ingen har sett honom,barnet svarar nu får dom.Psalm 37 vetenskapen gör ingen lycklig,Gudsvinden bär Gunilla det var nog inte så det gick till,Jesus älskar oss så mycket,så han vill inte att vi ska knulla runt och få massa sjukdomar. Gud är Gud ,Gud är Herre och han skickade sin ende son till Jorden för att rädda oss.vi är skapade till hanns avbild,och han älskar oss har ingen aning om vem som skapat reumatism,Gud låter dig göra vad du vill,men säger om du följer du mig så får du evigt liv ett liv utan tro skulle vara fattigt,ett liv utan bön skulle vara märkligt,att inte följa Jesus,finns inte,Jesus är i centrum.mitt andliga liv är inte bara kyrkan då vore mitt liv fattigt,snart ska jag åka i väg till kyrkan, och vi sjunger lovsång det är fint,när många gör det tillsammans gud är på vår sida han älskar oss Jesus lever i himlen.nu Gud älskar oss,han har skapat oss till sin avbild,han gav oss sin son,som vi får följa om vi vill,han kom för att rädda oss till evigt liv,det är kärlek,tack för frälsningen tack gode Gud för jorden och alla människor gör en familj av alla en enda jättestor,tänk om det kunde vara så vad fint det skulle vara då Förstår du nu vad jag menar om att det är skillnad på dina inlägg och andra som motiverar sin tro/icke tro genom argumentation för och emot. Jag upplever dina inlägg som predikan och inte argument för din tro. Jag fattar att du tror men motivera gärna varför på ett mer konkret sätt då. | |
| difkepan | 2011-10-04 05:05 | |
![]() | "Gud finns ju på något sätt.. fast ändå inte. Troligtvis existerar inget högre andeväsen på det sättet men de människor som tror på gud gör ju att han existerar i människors medvetenhet. Kanske man kan säga att det är metafysisk pappa eller mamma som vissa vänder sig till som existerar i en del av vår hjärna. Eftersom vårt behov av förklaringar, tröst, någon att prata med och accepterande av döden är så stort så existerar ju behovet av gud i våra hjärnor. Så till stor del är konstruktionen av en gud en nästan naturlig del av våra hjärna." I den meningen så kan ju ingen förneka Gud. Inte heller om man med Gud menar den kraft som skapade oss, för någon kraft har ju uppenbarligen gjort det. Om det är slumpen som avgjort att vi är konstruerade som vi är, med hela vår komplexitet, så kan man verkligen tala om en näst intill oändligt stor tur att vi finns. | |
| difkepan | 2011-10-04 05:13 | |
![]() | "Gud finns inte. Någon TROR att han finns. Om han funnits skulle alla vetat. Det jag mest är nyfiken på är, hur ska man få denna tro? Läsa bibel, besöka kyrkor osv? Du som är troende, var kom det ifrån?" För mig kom det som en slags inre kallelse, ingen jag känner i min närmaste umgängeskrets tror. De är nog lite förvånade över min tro, på sätt och vis. Jag har fått vad man kan kalla bönesvar som jag skulle vilja påstå är ganska tydliga. Jag läser Bibeln och även om jag försöker läsa den med en viss portion kritik, så svarar den och "talar" tillbaka till det sannaste inom mig och jag känner mig vägledd, upprymd och bitar börja falla på plats i livets pussel. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-10-04 10:30 | |
![]() | tro kommer från insidan,det är någonting man känner att vara troende är ett sätt att leva,Gud har satt en Gud har satt en Guds längtan i alla människor,och det märks på Betapet med,i bland märks det så mycket att det är skrattretande,han är sanningen vägen och livet även om jag inte skulle komma till evigt liv ,så skulle jag följa Jesus,han är ljuset på stigen som vi kan följa om vi vill,att famla i mörkret är inget för mig | |
| Sote | 2011-10-04 11:10 | |
![]() | Orka hålla på...........vem bryr sig? | |
| Lindellan | 2011-10-04 11:51 | |
![]() | NEJ!!!! | |
| Fnesa Plugg | 2011-10-04 12:41 | |
![]() | ja! | |
| to the top | 2011-10-04 13:20 | |
![]() | ingen här på beta vet... | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2011-10-04 14:14 | |
![]() | Synd att en del målar in sig i nej-hörnet eftersom Han faktiskt finns och "lönar dem som söker Honom". Aminosyrar t.ex. kan inte spontant fogas ihop pga att de positivt resp. laddade molekylerna repellerar varandra. Det är bara en osannolikhet som omöjliggör evolutionen. Det finns fler och i andra discipliner överger man osannolika hypoteser men av ngn anledning så fortsätter man att föredra evolutionsmodellen framför den betydligt sannolikare Guds/skapelsevarianten. Religionsfobien får alltså styra tanken och därmed har man lämnat den annars gängse vetenskapssynen. | |
| Cardis | 2011-10-04 14:20 | |
![]() | Jag är ingen troende människa i religös mening, är faktiskt extremt intresserad av vetenskap och studerar mycket fysik/kemi vilket besvarar dem flesta frågorna och gåtorna idag. Tidernas begynnelse började inte med religionens kreationism. Samtidigt som jag t.ex. tror på big bang så tycker man ändå att det borde funnits något mer intelligent väsen som skapat energin ifrån början. Men givetvis inte "Adam och Eva" historien.. Att tro på gud och att tro på vad människan säger om gud är två helt olika saker | |
| Tjoskar | 2011-10-04 14:33 | |
![]() | Bara för att man inte vet exakt hur sammanfogningen av aminosyror osv. började så är det inte okej att bara stoppa in "Gud" utan att ha något belägg för det whatsoever. Cardis: Vars kom det intelligenta väsenet ifrån då? | |
| Cardis | 2011-10-04 14:39 | |
![]() | Tjoskar: Ja du, det är svårt att besvara. Antagligen inget vi någonsin kommer att få reda på. Angående sammanfogning av aminosyror etc. vilket tillåter evolutionen att stämma in så är det inte så jätte osannolikt som man kan tro. Med ett universum som startades av Big Bang (vilket med dagens teorier också är återkommande) gör att "tiden" liksom universum, dess massa och volym är oändlig. Detta gör inte sammanfogningarna till något osannolikt utan mer eller mindre oundvikligt. Även om den beräknerliga sannolikheten är väldigt liten så är det ändå oundvikligt i ett oändligt universum och en oändlig tidsram. Det är finns också med största sannolikhet andra varelser i detta universum som frågar sig samma frågor och tror sig vara unika. | |