Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 004

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gloria562013-09-18 00:18
Antal inlägg: 437

Ja, jag tror att även dom har sneglat på de mannekänger som struttar runt som magra bengetter och dessutom tar dom fasta på hur de flesta män vill ha sina kvinnor. Istället för att sätta ner foten och bidra till att stoppa den utseendefixering som råder.

Resurrection - Ej medlem längre2013-09-18 00:20
Antal inlägg: 11463

Får jag fråga hur du tror att de flesta män vill ha sina kvinnor?

Aquila12013-09-18 00:25
Antal inlägg: 2463

Nu sa jag "nästan".........

Gloria562013-09-18 00:31

Det beror på åldern. Jag tror att många unga män idag vill ha en kvinna att visa upp. Finns undantag som inte ser till det yttre men jag tror att just kunna visa upp är viktigt för många.
Äldre/gamla män har fått andra värderingar förhoppningsvis (men att spana gäller nog högt upp i åldrarna).

125478 - Ej medlem längre2013-09-18 00:36
Antal inlägg: 8332

Nu säger du att de som inte är nöjda utan vill gå ner i vikt ska sätta ned foten... Du säger en sak och gör en annan själv.

Men om vi pratar rakning så gör jag det för min egen skull.
Det finns inget klädsamt med att se ut som Tore som klätt ut sig i kjol.

Resurrection - Ej medlem längre2013-09-18 00:37

Jag tror att kärlek är viktigt för många. Sån är jag.

apbur2013-09-18 00:43
Antal inlägg: 9699

Gloria, hur bidrar du till att stoppa utseendefixeringen när du benämner människor utifrån hur de ser ut? Magra, bengetter och fjolliga.

Gloria562013-09-18 00:49

125478; Du är verkligen tjatig med ditt prat om vikten. Jag börjar fundera på hur gammal du är - så gaggig!
Du har tagit fasta på det som jag skrivit i min tråd om 5:2dieten.
Du har ingen aning om mitt privatliv - varför jag håller diet.
Jag likställer dina påhopp vid mobbing - ditt förakt märks tydligt.
Om du inte slutar med detta så kommer jag att ta upp det med forumvärden.
Håll dej istället till ämnet så vi får höra dina väl formulerade åsikter!

LadySol - Ej medlem längre2013-09-18 00:50
Antal inlägg: 33199

Gloria 56- Du påstår alltså att detta med att ung män vill ha en kvinna att visa upp är något nytt? Henrik VIII och många av hans gelikar lär vända sig i sina gravar nu, skulle jag tro. *haha*

Jag förstår inte varför du envisas med att säga nedvärderande saker om oss som rakar benen, fixar håret, sminkar sig och använder de metoder i vill till att se så bra ut som möjligt (enligt oss själva). Det är väl egentligen det det hela går ut på? Att trivas med sig själv, menar jag.

Att sedan dra in attraktion och tycka om i det hela är bara sorgligt. Du påstår att din man är attraherad av dig som du är. Heja dig! Men vet du? Min man är attraherad av mig som jag är. Heja mig! Han bryr sig inte ett dugg om ifall jag rakar benen eller inte men protesterar inte det minsta över att jag själv inte vill se ut som nästa Fru Yeti. Visst kan man ha en enbart fysisk attraktion till någon, men är man tillsammans med någon är man förhoppningsvis det för att man älskar personen i fråga och då finns det sällan någon skillnad mellan att tycka om och att vara attraherad av denne. De går hand i hand. Kärleken framammar attraktionen. Man kan bli kåt på ett vrak om man nu råkar älska just det vraket.

Gloria562013-09-18 00:54

apbur; Mitt bidrag är att jag är naturlig, enkel utan schablonmässiga attityder.
Tyvärr räcker inte det långt i vårt ytliga, kalla samhälle.

apbur2013-09-18 00:58
Antal inlägg: 9699

Fast jag tycker det låter som du är väldigt fixerad vid ditt utseende. Det är ju det enda du pratat om i den hör tråden och du verkar vara väldigt engagerad när det gäller hur andra väljer att se ut.

LadySol - Ej medlem längre2013-09-18 01:00

Det är väl ändå ganska ytligt att kalla andra fjollor baserat på deras utseende?

125478 - Ej medlem längre2013-09-18 01:07
Antal inlägg: 8332

Ursäkta gloria, men du skräder då verkligen inte orden!
Du talar om för allt och alla vad som är bäst och tycker att alla andra ska agera, när du inte gör det helt och hållet själv.

Du kallar mig "gaggig" och innan har du skrivit rätt syrliga kommentarer till mig, ändå tycker du att jag mobbar dig (!)

Jag har reagerat på din överlägsna attityd och att du rackar ned på andra samtidigt som du inte själv vill kännas vid det du skrivit i din egna tråd om viktnedgång.
Det är dubbelmoral som heter duga!

Om du inte tål att det du skriver blir ifrågasatt (utan att ropa att det är mobbing), varför skriver du på ett forum då?

Gloria562013-09-18 01:10

LadySol; Jag hävdar att vara naturlig är för mej en livsform och jag NEDVÄRDERAR inte er som jobbar med ert utseende. Det är upp till var och en vad vi trivs med. Är inte ute efter att omvända någon men jag har rätten att säja MIN åsikt. Jag sticker ut med mitt sätt att vara och det är MIN fulla rätt.
Och du - fint med dina lektioner i hur det är och ska vara.
Att det hela går ut på att vi ska trivas med oss själva - det är vi överens om.

Bucket Redux - Ej medlem längre2013-09-18 01:14
Antal inlägg: 1547

Gloria>> Självklart är det så att att det du kallar samhället formar individerna som ingår i samhället, men samtidigt är det ju individerna som utgör samhället. Att skylla allt på det abstrakta begreppet "samhället" är sällan en fruktbar väg framåt.

Mekanismen för hur ideal uppstår och förändras över tid ligger naturligtvis bortom min fattningsförmåga. Tittar man på ett par århundraden gamla oljemålningar av "idealkvinnor" noterar man att de hade en något högre procent kroppsfett än dagens "idealkvinnor" till exempel.

Vad det gäller kroppsbehåring så tror jag att man kan hitta vissa plausibla argument för sambandet mellan lite behåring och god hygien. Vidare tror jag att män många gånger instinktivt associerar en kvinna med mycket kroppsbehåring med höga halter av testosteron (utan att förstå sin association så klart, män är inte så smarta). En man som gillar hygieniska och feminina kvinnor skulle på hobbyvetenskaplig grund kunna föredra kvinnor utan kroppsbehåring, om mina argument håller. Vilket dom säkert inte gör.

LadySol - Ej medlem längre2013-09-18 01:18

Att kalla människor vid öknamn för att de väljer att jobba med sitt utseende är och förblir nedvärderande. Klart som korvspad att du har rätt att uttrycka din åsikt och att det är din fulla rätt att uttrycka den. Det är däremot inte ok att bete sig hur eller säga vad som helst bara för att man anser sig ha en naturlig livsform. Jag har läst igenom hela tråden och din retorik lämnar en hel del att önska och du behöver tydligen en spegel ändå, trots allt.

Gloria562013-09-18 01:31

LadySol; "Jag behöver tydligen en spegel ändå, trots allt"
Men det är ju just det jag "arbetar" MOT!!
Jag ger blanka faan i hur jag ser ut. Jag håller mej ren och det räcker för mej. Att stå framför spegeln och studera mej själv är mej totalt främmande!
Jag skulle aldrig ödsla bort min tid på dylikt. Anser att det finns annat som är mycket viktigare.

Resurrection - Ej medlem längre2013-09-18 01:32

Hänga på nätfora?

LadySol - Ej medlem längre2013-09-18 01:33

Vem pratade om utseendet?

Gloria562013-09-18 01:41

Ja, jag vet inte vad du gör med din spegel LadySol

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?