Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| corlini | 2012-11-20 19:21 | |
![]() | hundbiten, Måns, Ingson mfl ni har nog missuppfattat mig. jag menar inte att JAG blir kallad rasist, jag påstår inte att någon sagt ordet, jag påstår inte att jag ens skulle ta åt mig. det är inte mig det handlar om. det jag sade var bara att jag tycker det är trist att så många väljer att ta till det ordet eller ord som främlingsfientlig etc så lättvindigt mot den eller de som inte gillar dagens situation. jag tror att resultatet blir kontraproduktivt eftersom det leder till att få vill utsätta sig för pajkastningen och att debatten dör ut. man måste kunna lyssna, bolla tankar, komma med förslag, motfrågor osv både när den andra personen är på samma linje som en själv och framförallt när den andra personen tycker helt motsatt. inte ta till dessa låga ord. det gynnar inget ställningstagande. varför vill ni få det att handla om mig? jag har inte sagt ett ord om mig i detta. | |
| slånbär | 2012-11-20 19:41 | |
![]() | Men det är ju fortfarande ingen annan i tråden än du själv som har tagit upp detta med rasist. Så det stör nog dig mer än andra verkar det som. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-11-20 19:54 | |
![]() | Förlåt, jag kanske inte borde ha tjafsat om saken. | |
| Måns_E | 2012-11-20 22:08 | |
![]() | Har jag skrivit att du blev kallad för rasist corlini? Jag kan citera mig själv: "Du borde väl vara tacksam istället över att INGEN har kallat NÅGON för rasist i den här tråden, om du nu tycker att det är ett så stort problem." Du drar in rasistkorten när ingen överhuvudtaget har pratat om det, hur menar du att jag har missförstått? Det verkar ju lite suspekt att lägga in allmänna "varningar" mitt i diskussioner utan anledning. Om man nu inte har någon form av agenda eller vill styra diskussionen åt ett visst håll. Det är ingen som har ens diskuterat rasister innan du själv tog upp det. | |
| pabster1 | 2012-11-26 16:24 | |
![]() | I den allmänna debatten kan ju inte den här diskussionen att hållas utan att någon slänger in rasiststämpeln vilket får alla att tystna.... | |
| Måns_E | 2012-11-26 17:23 | |
![]() | Varför slänger du och corlini då in en massa tjat om rasister pabster? | |
| markusfe | 2012-11-26 18:07 | |
![]() | Måns du får nog ta och backa då du angriper corlini. Du har helt enkelt fel i sak. 2012/11/03 "diskuterar" stol och titti just rasism. Jag citerar titti "om man inte vill ha hit invandrare vad är det om inte rasistiskt.....," | |
| stol | 2012-11-26 18:39 | |
![]() | Måns Du som har svar på allt mot bättre vetande. De senaste månaderna har 50000 blivit varslade i Sverige. Samtliga fack menar att många av dessa jobb har gått förlorade för all framtid. Kan du svara hur vi ska sysselsätta de som kommer hit. Du kanske även kan passa på att redogöra var de ska bo och hur de ska betala hyran om de mot förmodan skulle få tag på en lägenhet. I Göteborg finns det inga hyreslägenheter lediga men väl bostadsrätter är det vi och du som ska stå för bostadsrätten. Vakna Måns , think outside the box du måste inse hur det står till. | |
| stol | 2012-11-26 18:40 | |
![]() | markusfe Tack | |
| ansayo | 2012-11-26 19:45 | |
![]() | Kasta sten på regeringen istället som är yttersta orsak till dagen lågvattenmärke rörande arbetslösheten. Så Stol tänk utanför boxen själv t ex på hur du skulle uppleva att vara flykting och inget land ville hjälpa dig....? | |
| Yamma | 2012-11-26 19:46 | |
![]() | Stol, ändå verkar du inte ha några som helst problem med att det föds en massa nya barn. Kan du förklara skillnaden på att förhindra invandring och att förhindra barnafödande? | |
| stol | 2012-11-26 21:06 | |
![]() | Vadå hjälp, hjälp att få bidrag. Men de får inte en chans att stå på enga ben, det finns inga jobb och inga bostäder. Ena halvan av befolkningen de som har jobb sliter som fan och den andra halvan lyfter bidrag. Idiotisk fråga som jag inte kan svara på. | |
| limpan__2 | 2012-11-26 21:18 | |
![]() | "Samtliga fack menar att många av dessa jobb har gått förlorade för all framtid" Att jobb försinner och att sektorer krymper är en förutsättning för att nya ska kunna växa fram. I alla tider har det funnits sådana som dig som varit panikslaget rädd för en framtid som inte ser ut som man är van. Sörjer du att vi inte har lågbetalda sömmerskor ansällda i tusentals idag? Det kapital som frigjordes vid nedläggningen av tekoindustrin eller varvsindustrin skapade nya och bättre betalda jobb. Det kommer växa fram nya eller nygamla sektorer som kommer anställa arbetare. Att vi nu har en djup lågkonjunktur är en prövning men inget som bör få oss att sluta bejaka strukturomvandlingen som sådan. | |
| stol | 2012-11-26 21:28 | |
![]() | Vilka nya jobb, menar du jobben som skapas utomlands främst Kina. Eller menar du jobben, dom nya jobben i Sverige rulla kebbab, knåda deg, köra Taxi eller restaurangbranschen med alla svarta löner är det detta som ska få fart på Sverige. Även du Limpan måste fatta att vi aldrig kan konkurrera med låglöneländer. Vilken strukturomvandling snackar du om. Du använder massa fina ord om du inte har en aning om. | |
| stol | 2012-11-26 21:32 | |
![]() | Arbetsmarknaden krymper hela tiden, vilka jobb ska växa fram när allt flyttas utomlandss och kom inte och säg att vi ska växa på tekniksidan för där ligger vi redan rejält efter. | |
| stol | 2012-11-26 21:33 | |
![]() | Vilka pengar frigjordes, vad yrar du om. | |
| Måns_E | 2012-11-26 21:40 | |
![]() | Markusfe, ja du har ju rätt i att även stol har börjat gorma om att man inte får kritisera "invandringspolitiken" utan att bli kallad "rasist". Men vad jag kan se så har inte heller någon kallat någon för rasist i den här tråden innan stol tar upp det. Det retoriska greppet verkar således vara populärt att använda bland de som är "invandrarkritiska" (eller vad ni nu vill bli kallade?) | |
| limpan__2 | 2012-11-26 21:46 | |
![]() | "Vilken strukturomvandling snackar du om" Det finns inte "en" strukturomvandling, det är ett begrepp som syftar på att samhället och ekonomin ständigt är under ett förändringstryck. "Arbetsmarknaden krymper hela tiden" Nej inte sett över tid, men den har däremot inte växt tillräckligt på slutet. "Vilka pengar frigjordes" När vi inte längre behövde lägga resurser i textilfabriker och en omodern varvsindustri kunde dessa placeras i sektorer med en bättre avkastning, t.ex. bioteknik och fordonsindustri. På samma sätt frigör dagens konkurser och nedläggningar resurser som kan satsas i nya sektorer. För övrigt är det kapital i vid bemärkelse och inte pengar jag pratar om. | |
| Måns_E | 2012-11-26 21:54 | |
![]() | Det har väl varit en omställning från tillverkningsindustri till tjänsteindustri ganska länge i Sverige? Se bara på varven som lades ner i början av 80-talet eller tekoindustrin som avvecklades på 70-talet. Det är knappast något nytt som kommer som en total överraskning stol. | |
| markusfe | 2012-11-26 22:04 | |
![]() | Ja ibland sitter det långt inne att erkänna att man haft fel. | |