Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| strulmaska | 2013-05-29 07:11 | |
![]() | Frågan är bara hur du kan tro och fram för allt varför? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-29 07:45 | |
![]() | en park fick namn efter honom,Jesus måste sakt något enormt då eftersom han fått massor med statyer,Parker,Tavlor,Kyr kor,böcker,människor har blivit uppkallad efter honom ingen annan har fått så mycket uppkallat efter sig som Jesus,så där käns en park lite futtigt | |
| Claysune | 2013-05-29 07:50 | |
![]() | Till Strulmaska: Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv" Joh.3:16. Detta blir mitt enkla svar på din fråga: "varför" | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-05-29 07:55 | |
![]() | Strulmaska, man måste först och främst söka Gud och hitta honom, så att man vet att han existerar. Bevis på Guds existens kan man bara få personligen, bara du själv vet, om du har hittat Gud. Beviset för en själv, är att Gud svarar dig och rör vid dig med den helige ande. Det står i bibeln att tron är som en man som var ute på åker och plöjde, hittade en skatt.. talade inte om för någon vad han hittat, gick och köpte hela åkern, i syfte att hitta fler skatter. På samma sätt hittar jag skatter hos Gud varje dag. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-05-29 07:55 | |
![]() | Säll är den som tror utan att ha sett. | |
| Vaeldoft - Ej medlem längre | 2013-05-29 08:03 | |
![]() | Det måste ha varit guds svar på nutidens dataspel som fått "honom" att skapa detta livet ity att det framstår som meningslöst satt i relation till evigt liv, undrar just vad tanken annars är? | |
| Vaeldoft - Ej medlem längre | 2013-05-29 08:05 | |
![]() | Man kan väl sammanfatta det hela med att människans psyke är oerhört intressant. | |
| kajix | 2013-05-29 19:32 | |
![]() | om gud älskat världen borde han inte ha villkorat det där med evigt liv. | |
| Gunilla _ | 2013-05-29 20:08 | |
![]() | Det jag kan känna mig mest irriterad på är att så fort något är positivt och bra så är det Guds förtjänst, men så fort det handlar om elände, krig och svält så är det människans fria vilja/synd som är orsaken. Vilket svältande barn har valt det/syndat undrar jag... | |
| Claysune | 2013-05-29 22:39 | |
![]() | till kajix:Det är den fria viljan som Gud önskar . Om du inte vill så skulle det bli svårt att vara där Gud finns | |
| Sote | 2013-05-29 22:49 | |
![]() | Gunilla- precis,mycket bra fråga | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-05-29 22:57 | |
![]() | Den onde regerar ju på jorden nu och går omkring som ett rytande lejon för att hinna förstöra, förgöra , döda, vända upp och ner på Guds skapelse, och förstöra människors hopp till Gud. Gud är kärlek. Den onde är tvärtom. Många människor mår sämre och sämre idag, speciellt psykiskt and själsligt. Det hände ju fruktansvärda saker varje dag världen över. | |
| Skurkaktig - Ej medlem längre | 2013-05-29 23:33 | |
![]() | Den onde? I vilken gestalt? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-29 23:35 | |
![]() | inte fysisk i vilket fall | |
| Måns_E | 2013-05-30 00:04 | |
![]() | Hur kan man säga att den onde regerar idag, när vi faktiskt globalt sett har fått det bättre. Högre levnadsstandard, längre medellivslängd, har relativt få konflikter och med en läkarkonst som kan bota det mesta? Den typen av dystopiska uttalanden har funnits i alla tider, men med mer upplysning så kommer också ett ökat välstånd, det är inte så att världen på något sätt blir bättre med mer gudadyrkan. Det är ju bara att läsa lite historia så borde väl den saken stå ganska klar? | |
| Skurkaktig - Ej medlem längre | 2013-05-30 00:07 | |
![]() | Intressant aspekt Måns, nu väller det in "gudadyrkare" som inte vill anpassa sig till samhället utan lever som på medeltiden. | |
| Måns_E | 2013-05-30 00:11 | |
![]() | Nej det gör det inte, det finns lite drygt 100 000 troende muslimer i landet (jag antar att det är just den gruppen som du syftar på?) Merparten av dessa är inte på något sätt fanatiska. I så fall så skulle jag vara mer orolig för pingstkyrkan eller scientologerna. Å andra sidan så är jag inte så värst orolig över dessa trosuppfattningar heller. | |
| Skurkaktig - Ej medlem längre | 2013-05-30 00:18 | |
![]() | Det står i koranen att att alla ska omvändas till Islam, om det så skall ske med svärdet i hand. Frikyrkor svamlar ofta hit och dit men de förespråkar inte våld. | |
| Måns_E | 2013-05-30 00:22 | |
![]() | Nu har du nog blandat ihop islam med kristendomen Skurkaktig. Det är kristendom som förespråkar mission, och den har inte alla gånger varit helt oblodig. | |
| Claysune | 2013-05-30 00:24 | |
![]() | Till måns; varför är du orolig för pingskyrkan, är det för att den växer med raketfart över hela vår jord. Eller, vad då? | |