Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-25 21:38 | |
![]() | ingson. ok. Men vilka utfall/fördelar tror du det skulle ge? | |
ingson | 2015-05-25 21:47 | |
![]() | Utfallet lär väl tyvärr bli att sd växer några procent men det får man ta. Ffa kommer den politiska kartan ritas om ,några partier ökar, några minskar. Och så önskar jag en ärligare valrörelse utan en massa löften och utspel varannan dag. Vad tycker du shälv, nora? Extraval? Varför/varför inte? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-25 21:52 | |
![]() | ingson. Jag har funderat men kommer inte på någon bra anledning egentligen. Tvärtom. Men jag kan ändra mig om jag det finns något bra argument. Jag förstår fortfarande inte vad du menar skulle bli bättre och för vem? | |
ingson | 2015-05-25 22:03 | |
![]() | Jag är inte alls säker på att det skulle bli bättre. Men inte ens de mest hängivna s och mp anhängarna kan väl vara nöjda så här långt. Än så länge har de lyckats gömma sig bakom att det är fel budget. Vad skulle nackdelarna vara,nora? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-25 22:15 | |
![]() | ingson. Först och främst tycker jag att de skulle svika sina väljare. Som enskilt parti hade de, trots allt bjäbb, flest väljare. Nu har de 3 1/2 år på sig att återställa lite av den skit som alliansen har ställt till med. (Allt går ju inte att ställa tillrätta på 3 år av förklarliga skäl.) Men framförallt behöver Sverige nu mer än någonsin ett parti som står på de mest sårbaras sida. (De arbetslösa, de utförsäkrade, de som inte får fasta jobb osv). För om vi inte ser till att de får det bättre så kommer integrationen inte en chans i helvetet att lyckas. Då får vi ett samhälle där kriminalitet och skit ökar. | |
kovikstippen | 2015-05-25 22:22 | |
![]() | Nu överväger regeringen ytterligare ett steg mot Europas lägsta arbetslöshet. - först höjer man skatt på ungdomsjobb - sen begränsar man ROT - och RUT - Man höjer bensinskatten med 52 öre - busskortet i Stockholm höjs drygt 100 kr - Nu drämmer man till med ytterligare en sjukresa för arbetsgivarna. Någon som tror att mikroföretagandet kommer öka? Den som vill ha jobb måste själv stå för sina pensioner, sjukvård, försäkringar............. Någon som tror att anställningarna kommer öka? - | |
ingson | 2015-05-25 22:23 | |
![]() | Jag har svårt att tro att vi skulle få en regering utan s efter ett eventuellt extraval. Men nu, med hjälp av mp, jobbar sig s hårdnackat ned mot 20% | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-25 22:33 | |
![]() | ingson. Jo, det är därför jag har funderat. Men jag hoppas, och tror, att de kommer att rätta till en hel del innan nyval och därmed få tillbaka väljare och ev fler väljare. Att backa nu är nog bara dumt och gör det svårare att komma tillbaka. | |
Mormodern49 | 2015-05-25 22:40 | |
![]() | Ytterligare en sjukresa ,för arbetsgivarna Kovik. Vad pratar du om nu ? | |
Måns_E | 2015-05-25 22:43 | |
![]() | Man skall inte glömma att Socialdemokraterna inte har suttit i regeringsställning med så lågt stöd sen 1920, faktum är att de bortsett från förra valet då de som bekant inte satt i regeringsställning och hade 0,3 procentenheter mindre stöd inte har haft så dåliga väljarsiffror sedan 1920. Så Socialdemokraterna är inte ett parti i medvind, trots att de är det största partiet. Siffrorna fortsätter att peka mot fel håll, och med tanke på hur oduglig den nuvarande regeringen är så lär det knappast vända den här mandatperioden. | |
Måns_E | 2015-05-25 22:45 | |
![]() | Och MP, deras regeringskompisar backade ju 0,4 procentenheter. Så totalt sett så har S + MP lägre stöd idag än vad de hade förra mandatperioden. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-25 22:53 | |
![]() | måns. Socialdemokratin har byggt välfärden i det här landet. De står på samma värdegrund fortfarande. Du lever kvar på hattarna och mössornas tid. Den tid där arbetare ska vara tacksam för smulorna som trillar ner från rikemansbordet. Smulorna är skattesänkningen, som du hela tiden påtalar, som de små får medans de rika (som blir allt färre) för ut miljarderna ur landet. Min åsikt är att väljarna inte förstår sitt eget bästa. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-25 22:56 | |
![]() | (färre och rikare) menade jag. Vilket innebär att de får alldeles för stor makt. | |
Minta | 2015-05-25 22:59 | |
![]() | Ingson, det är ju inget som säger att Alliansen får ett starkare parlamentariskt läge, de är i ett svagare läge idag om de inte vill samarbeta med SD. Same same. | |
calle34 | 2015-05-25 23:07 | |
![]() | Nåja vi som lever var dag vi får se om vi får en bättre vardag att leva tillsammans i | |
Måns_E | 2015-05-25 23:20 | |
![]() | Nora1, Socialdemokraternas största problem är att när antalet "arbetare" blir allt färre så blir även behovet av ett "arbetarparti" allt mindre. Jag tycker nog att det är du som lever i det förflutna, och liksom socialdemokraterna inte kunnat anpassa dig till ny omständigheter och omvärldsförhållanden. Jag redovisade enbart valstatistik för övrigt, det är övertydligt att S har ett historiskt mycket svagt stöd, trots att de sitter i regering. Sedan kan du tycka vad du vill om det. | |
Frasse2 - Ej medlem längre | 2015-05-25 23:50 | |
![]() | Visst dom har ett historiskt lågt stöd, inte så jävla konstigt kanske när det finns ett nytt parti som har 15 %. En gång i tiden hade C uppemot 25%.... vad vill du säga? | |
ingson | 2015-05-26 00:14 | |
![]() | Det stämmer, Minta. Jag har aldrig påstått något annat | |
Måns_E | 2015-05-26 00:25 | |
![]() | Jag vill säga att S har ett historiskt lågt stöd, och sitter i en regering som har ett historiskt lågt stöd. Framgår inte det Frasse? | |
janne121212 | 2015-05-26 05:57 | |
![]() | Minta även om alliansen också skulle befinna sig i ett relativt sett svagt läge skulle dom åtminstone kunna regera. Dom har nämligen sånt som är viktigt för att kunna styra ett land, nämligen idéer och en plan för mandatperioden. det har dom visat under 8 år. Sen är det klart att alla inte gillar deras idéer. Men om det är som för tillfället att vi har två partier som varken har idéer eller förmågan att samarbeta, och snart inte heller någon väljarbas, då kan resultatet bara bli ett, nyval. | |