Spelrum
Giraffen | 10 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 13 |
Mobilspel
Pågående | 19 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
janne121212 | 2016-01-09 20:01 | |
![]() | Måns och totravel, ni brukar vara förespråkare av fakta. totravel "orkar" inte kolla upp hur många det rör sig om och Måns säger, jaså var dom bara 31 st. Allt för att det passar er världsbild, ohederligt, i mina ögon. | |
Måns_E | 2016-01-09 20:01 | |
![]() | janne, jaha, jag tycker att dina svepande generaliseringar och dystopiska föresatser om raskrig är värre. Vi är väl lite olika om vad vi tycker är allvarligt skulle jag tro. | |
micro113 | 2016-01-09 20:02 | |
![]() | Måns_E Jo, sex med barn eller att dra in barn i vuxnas sexualitet är absolut något att moralisera över ... | |
micro113 | 2016-01-09 20:06 | |
![]() | carlmartin 2016-01-09 19:49 Antal inlägg: 3102 "Det är i mina ögon ett antagande som inte grundar sig i fakta." Det antagandet (om det är just det som menas) är naturligtvis felaktigt, och inte på något sätt fakta. Å andra sidan - tycker du att man kan säga att vissa kulturer är mer kvinnoförtryckande än andra? (utan att därmed säga att alla individer tillhörande denna kultur är kvinnoförtryckande) ------------------------- ------------------------- ------------ Ja man kan absolut säga att vissa kulturer är mer kvinnoförtryckande än andra och man kan absolut säga att människor från en viss kultur är kvinnoförtryckande -- eftersom det är den generella sanningen. Däremot kan man inte peka finger på en enskild individ och säga att "det spelar ingen roll vad du säger eller gör eftersom du är från den kulturen är du per automatik kvinnoförtryckare" .... eftersom det alltid finns undantag i allt. | |
Måns_E | 2016-01-09 20:07 | |
![]() | Men snälla någon, nu får du väl ändå ge dig micro. Vad håller du på med? Först så förtalar du mig, vilket du omedelbart borde bli avstängd för. Sedan börjar du insinuera en massa annan skit. Du kan ju inte vara på riktigt. | |
janne121212 | 2016-01-09 20:07 | |
![]() | Raskriget är inte längre borta än din närmsta ISIS-sympatisör. | |
Måns_E | 2016-01-09 20:09 | |
![]() | Eller kanske din lokala nazist? Visst det finns extrema grupper i samhället, och de skall man självklart försöka bekämpa. Det är det vi har en underrättelsetjänst till. Bland annat. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-09 20:10 | |
![]() | carlmartin, Det har ingen relevans i sammanhanget eftersom vi har individuell asylprövning. Om vi börjar behandla asylsökanden i grupp och efter vilka karaktärsdrag och egenskaper det kan finnas i så och så många procent av gruppen så befinner vi oss på ett skarpt sluttande plan. Som svar på din fråga så kan jag säga att jag inte är kulturrelativist. | |
micro113 | 2016-01-09 20:11 | |
![]() | Måns_E Jag har inte insinuerat någonting - jag gör ett inlägg i diskussionen när det gäller vad som är lämpligt avseende sex och barn. Det är helt okej att moraliskt fördöma både ett agerande som omfattar barn OCH att delge barn/blanda in barn i vuxnas sexualitet. Det senare är väl det som sker om barn tar del av vad som skrivs om sex här på forumet .. (vilket var vad diskussionen handlade om) -- tog du åt så får du faktiskt tillskriva det till dig själv - och inte mig - jag konstaterar att det finns saker som är fullt skäligt att (man bör) moraliskt fördöma. | |
Yemanja - Ej medlem längre | 2016-01-09 20:12 | |
![]() | Men svenskar är dom alltid så perfekta ? Eller hur var det med detta www.expressen.se/nyh...-t hailand/ eller den här www.expressen.se/deb...kv innosyn/ Eller alla män som "importerar" sig en kvinna och byter ut henne om det inte passar har då svenska män bra kvinnosyn? | |
micro113 | 2016-01-09 20:13 | |
![]() | Måns_E Våra lokala nazister har i alla fall vare sig bombat räddningstjänsten med raketer och stenar eller gruppantastat kvinnor än... | |
Måns_E | 2016-01-09 20:13 | |
![]() | micro, jag kan väl bara säga att jag inte riktigt tycker att en skämtsam tråd på Betapet som heter "Skulle du ligga med personen ovan" riktigt kvalar in i att delge vuxnas sexualitet. Det blir lite fånigt. Precis som den tråden är för övrigt. | |
Måns_E | 2016-01-09 20:14 | |
![]() | Det har väl inga IS-anhängare gjort heller? De har åtminstone inte gått ut med det. Precis som att inga nazister har gått ut med det. | |
janne121212 | 2016-01-09 20:15 | |
![]() | Jag avskyr nazister lika mycket som ISIS. Men är mer rädd för ISIS eftersom dom älskar döden mer än livet. Finns liksom inga medel mot såna galningar. | |
Måns_E | 2016-01-09 20:15 | |
![]() | Jag håller med om att islamistisk terrorism är otäck. | |
janne121212 | 2016-01-09 20:16 | |
![]() | Yemanja tror du verkligen på det själv? "Svenska män har inte bättre kvinnosyn" | |
micro113 | 2016-01-09 20:18 | |
![]() | Måns_E Vad tycker du att tråden handlar om då? För poängen var väl vilken uppfattning den förmedlade till barn om de läste den -- inte att den sexualitet som diskuteras i tråden är autentisk .. Kan barn förstå att den inte är autentisk .. svaret är givetvis nej. De har inte gått ut med att där Daesh-anhängare menar du? Skillnaden är att inte ens de som skulle kunna tänkas vara nazister ägnar sig åt de aktiviteterna .. | |
Måns_E | 2016-01-09 20:18 | |
![]() | Det finns väl även svenska män som misshandlar sina fruar eller flickvänner såväl fysiskt som psykiskt? Så att enbart kalla det för ett invandrarproblem är ju väldigt onyanserat. Minst sagt. | |
janne121212 | 2016-01-09 20:19 | |
![]() | Upploppen på nyårsnatten kan ju mycket väl vara planerade för att dra igång en konfrontation som gynnar ISIS. Jag har hela tiden tyckt att det verkar märkligt hur koordinerade upploppen var, verkar nästan som beställningsjobb. | |
Måns_E | 2016-01-09 20:20 | |
![]() | micro, vad tycker du själv att den tråden handlar om? Tycker du att det är mycket sex? Tror du att omyndiga verkligen tar skada av det? Har du ett enda belägg överhuvudtaget? Jag skulle faktiskt inte tro det. Dessutom så är det fruktansvärt off topic. Så lägg bara ned den diskussionen. | |