Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dinodog | 2013-08-04 22:07 | |
![]() | Ge dig ordminna. Hur länge måste man bulta 1 år 15 år eller 20 år? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-04 22:07 | |
![]() | Chupa - Om de enda bevisen ni har att komma med är personliga bevis, som att ni "känner det inom er", eller att "gud har talat till er" eller nån annan sorts uppenbarelse eller mirakel ni anser att ni har varit med om... det är inte bevis. Det är era personliga upplevelser som ni tolkar som bevis, men det hjälper föga i en diskussion där folk vill se saker svart på vitt. -Det är ju det jag också vill komma fram till. Man kan inte få bevis för att Gud finns annat än genom att söka och finna Honom. Personligt bevis är ju det starkaste som finns för den som hittat Gud. Det är sällan en sådan här diskussion ger frukt/svar, där man vill ha bevis svart på vitt. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-04 22:10 | |
![]() | Dinodog, jag kan ju inte svara på varför Gud inte svarat dig, men Gud säger i ett löfte att han inte nekar någon som söker Honom. Men har du tron inom dig, så kommer du fortsätta att be. Nångång måste han ju öppna. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-04 22:11 | |
![]() | Dags att gå lägga sig snart, ut med hunden. Ha det så bra. Kikar in imorgon som vanligt :) Sov gott. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-08-04 22:18 | |
![]() | chupa. Vårt sunda förnuft bygger ju på erfarenhet. Har du ingen erfarenhet så kan du ju inte förstå det med förnuftet. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-04 22:22 | |
![]() | Men är inte alla guds sk löften förmedlade genom människor? Hur ska man veta att människorna inte lider av vanföreställningar och pratar rappakalja? Och om vi nu rent hypotetiskt utgår från att människorna nu förtäljer guds ord, hur vet vi att de inte blandat ihop dem? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-04 22:31 | |
![]() | Religiösa upplevelser kan bero på epilepsi. Heliga Birgitta, Paulus, och Jeanne d´Arc tros ha haft detta. www.lio.se/Nyhetsark...-B irgitta/ | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-04 22:36 | |
![]() | porla utveckla gärna det du skrev 22:18 för jag kände inte riktigt att jag förstod vad du menade eller vad du svarade på. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-04 22:45 | |
![]() | Be som Du vill på toa eller i kyrkan i sängen i skogen i bilen,Be i Jesu namn | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-08-04 22:46 | |
![]() | chupa.Jag fångade upp ditt "ja men "personliga bevis" är inte mer värda än personliga vanföreställningar." | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-04 22:52 | |
![]() | Man kan be så här :Jesus jag vill han en relation till Dig,jag vill öppna mitt hjärta för dig och vara ditt barn i Jesu Kristi namn vill jag det Amen. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-04 22:54 | |
![]() | På riktigt? | |
| Sote | 2013-08-05 00:02 | |
![]() | Ja i sängen är det ju många som använder Guds namn i alla fall........ Dinodog- prova att be nästa gång du har halsfluss eller snuva eller nåt lite enklare än nån riktigt allvarlig och livshotande sjukdom. Den där guden verkar liksom inte prioritera sånt. Ordminna- om det är så att man ska hålla sin tro lite mer lågmäld och bara mellan sig själv och Gud då har du verkligen tappat greppet. Jag har träffat på många präster, pastorer och annat löst folk i kyrkan och utanför och du slår dom med hästlängder. Jehovas skulle älska dig. Högljudd, påstridig, ihärdig och jävligt tröttsam i dina försök att få andra att fatta vad du vill ha sagt. Och ingen som lyssnar......och där har du problemet. Vill man så söker man själv upp något att tro på men folk som predikar och spyr upp bibelcitat är det effektivaste sättet av alla att stöta bort folk . | |
| Sote | 2013-08-05 00:03 | |
![]() | Och ta nu inte det som ett personligt påhopp. Det är min upplevelse av hur du uppträder i tråden och inget annat. Den är högst subjektiv. Du kanske är en alldeles förträfflig människa om man bortser från allt predikandet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-05 00:30 | |
![]() | Sote att du skulle komma i närheten av att förstå vad jag vill ha sagt ser jag som helt omöjligt ,precis som du inte kan förstå någon Kristen,Bön handlar inte om halsfluss,men tro det du,Gud för dig är en farbror som sitter på ett moln som du tror att vi tror på,som en 7 åring ungefär.Det står gå in i din kammare,Och Jehova skulle inte älska någon av oss här dom får inte ens umgås med oss om vi inte arbetar med dom.vore märkligt om det inte vore Bibelcitat i en tråd om sanningen vägen och livet,Men att någon skulle spy upp Bibelcitat låter bara äckligt på alla sätt | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-05 06:25 | |
![]() | "jehova skulle inte älska någon av oss här" wow, det var ju.. ja jag tamigfan inte ens vad jag ska säga. Jag vet inte om det är kristendomen eller ttiittii som är i sitt esse här. | |
| dinodog | 2013-08-05 07:11 | |
![]() | Lite märkligt är det. Alla "troende" här inne är inte överens om hur och var man ska be till gud. Om jag ber till gud ståendes på ett ben med en blomkruka på huvudet, eller helt naken på mina bara knän ska inte ha någon som helst betydelse. Är det inte så att gud hör bön? Har det då någon betydelse var när och hur jag nu ev skulle be ? Sedan kan man inte vara Jesus barn möjligtvis lärjunge/följeslagare då. Likaså dessa bibelcitat det är ett föråldrat språk. Vi lever i en helt annan tidsålder nu, än när bibeln skrevs. Dom talar ju för tusan om slavar och tjänare i den. Som om jag skulle vara förmer än någon annan här inne. | |
| Kuralo | 2013-08-05 09:35 | |
![]() | Apropå böner så finns det ju många fina bra att använda. Det bästa är kanske att formulera bönen själv och mer personlig. Men en bön som verkligen ger styrka är vår egen gamla Fader Vår. Här kommer en vacker bön som jag tycker innefattar allt man nånsin kan be om. Brukar mumla den för mig skälv innan jag somnar, Gud, din trofasta kärlek är mig dyrbar. I dina vingars skugga finner jag tillflykt Och njuter av ditt bords rika gåvor. Av din flödande godhet lever jag. Ty hos dig är livets källa; Endast i ditt ljus ser jag ljus. Amen. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-05 09:37 | |
![]() | Jag tror inte att du representativ för de flesta kristna i Sverige, Minna. Du bor väl i det s.k. Bibelbältet där frikyrkorna har en stark tradition? De många bibelcitaten tyder på att du förmodligen är medlem i en församling där bibelstudier i grupp är vanligt, och där det är viktigt att missionera om sin egen tro för att frälsa flera till läran. Jag gissar att du är pingstvän eller baptist? | |
| stuvelsberg | 2013-08-05 09:37 | |
![]() | Varför inte moder vår? jo eftersom "han" är skapad av män, män med makt som inte ville släppa ifrån sig den. | |