Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 09:41 | |
![]() | Sote, Ja, puss på dig också! | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 09:45 | |
![]() | Mönlilja- Jag är inte med i någon församling alls. Men har varit i pingst för länge sedan. Jag går gärna till Svenska kyrkan då och då. Jag gissar att du är ateist? Dinodog- Man kan be hur som helst och var som helst, men några bibelverser rekommenderar att man går in på sitt rum och ber och jag har personligen märkt att det funkar bäst för mig . Sen vet jag inte hur det är med alla andra. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 09:49 | |
![]() | Sote- "Högljudd, påstridig, ihärdig och jävligt tröttsam i dina försök att få andra att fatta vad du vill ha sagt. Och ingen som lyssnar......" Till och med Johannes döparen gick i öknen och ropade ut att Herren kommer snart. :) Alla kristna har olika uppgifter. En ber, en förmanar, en uppmuntrar, en undervisar osv osv | |
| stuvelsberg | 2013-08-05 09:51 | |
![]() | Och allt sker i fantasins värld. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-05 09:51 | |
![]() | Ok, ordminna, Då var jag inte helt fel ute när jag gissade på pingstvän... Varför lämnade du församlingen om jag får fråga? Var det något som inte stämde med din egna tro? Nej, jag skulle inte kalla mig för ateist. Jag är agnostiker som lutar åt det ateistiska hållet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-05 09:55 | |
![]() | chupa,eftersom jag är med i en organisation,som hade just den frågan uppe vad gör vi om Jehova vill sammarbeta med oss,Dom samarbetar inte med andra Samfund så det blev aldrig aktuelt,Nä stuvelsberg det sker i verkligheten | |
| stuvelsberg | 2013-08-05 09:56 | |
![]() | Det är omöjligt ttiittii, det går inte att styrka det. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 09:58 | |
![]() | Mönlilja- nej, allt stämde med tron, men jag känner att jag vill gå med i en lite mer ekumenisk församling, därför gillar jag Svenska Kyrkan numera lite mer, för dom arbetar mycket inom kommunen för icke kristna på olika sätt. Min erfarenhet av pingstkyrkan är att den är mer familje-inriktad och mycket av aktiviteterna sker inom kyrkan för familjen. Dom har ju mkt mission utomlands osv, men jag tycker man missar missionering i Sverige. Svenska kyrkan gör mycket för ungdomar, familjer, hemlösa, äldre i alla åldrar. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-05 09:59 | |
![]() | Ok, ordminna. Tack för svar! | |
| dinodog | 2013-08-05 10:00 | |
![]() | Eh har alla kristna olika uppgifter???? Okey vet man att man t ex. är en undervisande kristen då eller? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:06 | |
![]() | Dinodog- Nu klistrar jag in.. orkar inte skriva ner det själv, men man får nådegåvor av Gud: Till andliga gåvor räknas enligt 1 Kor 12:1-4, Rom 12:6-8 och Ef 4:11 gåvan att: förmedla vishet förmedla kunskap skilja mellan andar tala profetiskt tala i tungor tolka tungotal vara apostel vara lärare vara herde göra under hela hjälpa styra tjäna trösta frikostigt dela med sig vara nitisk som ledare visa barmhärtighet visa gästfrihet Samt: Trons gåva Förbönens gåva Vissa förkunnare innefattar även naturliga medfödda gåvor som kan användas till att förmedla budskap, till exempel: konstnärlighet hantverk musikalitet | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:07 | |
![]() | Men största nådegåvan är Kärleken. Kärlek överskyler många synder. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:08 | |
![]() | Och man kan ha en eller flera nådegåvor. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:11 | |
![]() | Så här står det i 1 kor 12:4 och framåt Det finns olika slags nådegåvor, men Anden är densamme. Det finns olika slags tjänster, men Herren är densamme. Det finns olika slags kraftgärningar, men Gud är densamme, han som verkar allt i alla. Men hos var och en uppenbarar sig Anden så att det blir till nytta. Den ene får av Anden ord av vishet, den andre ord av kunskap genom samme Ande. En får tro genom samme Ande, en får gåvor att bota sjuka genom samme Ande, en annan att utföra kraftgärningar. En får gåvan att profetera, en annan att skilja mellan andar. En får gåvan att tala olika slags tungomål, en annan att uttyda tungomål. Men allt detta verkar en och samme Ande, som efter sin vilja fördelar sina gåvor åt var och en. Ty liksom kroppen är en och har många lemmar, men kroppens alla lemmar - och de är många - utgör en kropp, så är det också med Kristus. I en Ande har vi alla blivit döpta för att höra till en kropp, vare sig vi är judar eller greker, slavar eller fria, och alla har vi fått en och samme Ande utgjuten över oss. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:13 | |
![]() | "Men den onde kan inget göra, såvida inte Gud tillåter det." Alltså faller tesen om en "allgod" gud. F ö: om man måste tro renhjärtat på något för att vara berättigad att få bevisen på dess existens; är inte bevisen fullständigt onödiga då? Aka blind tro. | |
| stuvelsberg | 2013-08-05 10:14 | |
![]() | Herre gud, det är då inget fel på fantasin iaf. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:19 | |
![]() | nulltj, det är människan som kräver tecken och bevis hela tiden. Så har det alltid varit. Att Gud skickar prövningar ibland för att testa vår tro, så är det för vårt eget bästa, för att bli starkare. Om Gud skickar en prövning, så är den aldrig övermäktig och han skickar även en utväg ur prövningen. Men det är upp till oss att se utvägen genom att söka Guds ledning. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:22 | |
![]() | Ni kommer ju bli riktigt insatta i bibeln i den här tråden :) | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:22 | |
![]() | Om vi fått en och samma Ande blir hela kristendomens historia ett stort frågetecken. Varför har man då förringat, skrämt, hotat, förföljt, torterat och mördat för att sprida sitt budskap? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:23 | |
![]() | Inte alls ett svar på frågan. Om du måste tro av hela ditt hjärta för att få bevis, varför behöver du då ens bevis; du tror redan? Dvs tror blint. | |