Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:23 | |
![]() | Eller så är vi riktigt insatta redan. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:27 | |
![]() | nulltj, Gud belönar ju den som söker/ber. Syftet med att be/söka Gud är ju att få svar, samtidigt blir det ett personligt bevis på Hans existens. Ladysol- Det är många kristna som har fängslats, mördats, torterats för att dom spridit sitt budskap och det händer än idag. | |
| stuvelsberg | 2013-08-05 10:27 | |
![]() | Vilken del av bibeln är vi inte insatta i? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:28 | |
![]() | Stuvelsberg, om ni hade haft kunskap om Guds ord, då hade ni ju förstått budskapet inte sant? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:28 | |
![]() | Varför är syftet att få svar på något man redan måste veta för att vara berättigad till att få svar på? | |
| stuvelsberg | 2013-08-05 10:28 | |
![]() | Liksom många mördas och fängslas p.g.a. kristendomen. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:30 | |
![]() | Nej, jag förstår det inte alls. Trots kristen uppväxt, otaliga timmar i kyrkan, ännu fler timmar ägnade åt att försöka tro och åt att be, trots bibelskola, trots att jag läst både bibeln och annat. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:31 | |
![]() | Jag har inte ifrågasatt det, ordminnna. Jag ifrågasatte det motsatta - att kristna använt våld och tvång när de sedan påstår att Gud är överallt och Anden är ett oavsett vilket ursprung vi människor än har. Om man föds i Iran är sannolikheten stor att man bekänner sig till islam, om man föds i Japan är det lika stor sannolikhet att man utövar zenbuddism och om man föds i Afrika är det inte otroligt att man tillber någon lokal gud. Ändå har vi alla samma Ande. Varför inte låta det vara bra så istället för att blottställa, hota, tortera och mörda oliktänkande? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:33 | |
![]() | nulltj, om du har en längtan i dig efter att finna Gud, då kommer du ju att fortsätta be för att få svar på dina frågor av Gud. Allting har sin tid. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:34 | |
![]() | Jag har också läst bibeln, gått i både katolska och pingstkyrkans söndagsskolor, pratat i timtal med Jehovas vittnen och representanter ur mormonkykan och läst en hel massa om detta. Menar du att jag ska ha förstått det som sagts och lästs? Nu visar du varför det blir så fel när troende glömmer sitt faktiska budskap i sin strävan att visa sig duktiga på att förmedla guds ord. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:35 | |
![]() | nulltj, det kanske till och med finns en mening med att du hittade denna tråden, för att Gud söker dig och vill ge dig svar och hjälpa dig att hitta tillbaka. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:35 | |
![]() | Nej. Längtan dog när jag insåg att det var en längtan efter att få passa in; inte en längtan efter gud. Jag har aldrig trott på gud, jag har dock tidigare velat tro på gud. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:37 | |
![]() | Haha, måhända en fin tanke (om han fanns), men ett otroligt klumpigt och föga framgångsrikt försök isf. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:38 | |
![]() | Ladysol, kanske uttryckte mig lite fel där, för det finns människor som kan bibeln utantill och ändå inte tror. Tron är ju en gåva från Gud. Det är Guds Ande som öppnar hjärtat så att vi kan se. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:39 | |
![]() | Ladysol, Vad menar du med det faktiska budskapet? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:47 | |
![]() | Jag är här bara för att hjälpa till med svar utifrån vad jag vet. Jag är ingen bibelexpert, men jag har viljan att hjälpa. Men jag tycker också det är viktigt att prata om Guds ord utifrån bibeln, för annars är det ganska meningslöst. Det finns många som gärna vill plocka från bibeln som om det vore plockmat, ett smörgåsbord. Sen är jag också en generös och empatisk människa IRL | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 10:50 | |
![]() | ..som känner för sina medmänniskor, troende eller icke troende. Jag försöker alltid förbättra mig själv, försöka likna såsom Jesus var. Jesus var en fullkomlig människa, men det är inte jag. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-05 11:00 | |
![]() | I pakistan så mördas dom kristna,dom håller sina Gudstjänster i källare,hade En pakistansk Biskop på besök förra året,att vara kristen öppet i Pakistan är att begå självmord | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 11:03 | |
![]() | ttiitti-- Hemskt :( Det var ju en missionarbetare från min stad som blev mördad i Afganistan. Nu vet ni var jag bor också :) | |
| johnbonham | 2013-08-05 11:05 | |
![]() | Vilade igår, tur det....2:a Mosebok 35:2 | |