Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stuvelsberg | 2013-08-05 13:59 | |
![]() | Trams, tyvärr, finns ingen substans i bibeln. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-05 14:01 | |
![]() | ok ordminna jag missunnar dig verkligen inte dina känslor av välbehag. grattis. men du, varför beskyddar gud inte kristna, svältande och sjuka barn i afrika? jag vet. dt kan väl inte du svara på, du är ju inte gud. så det är ett bivis för att gud finns på nåt skumt sätt. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-05 14:03 | |
![]() | "I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours." Stephen F. Roberts | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-05 14:04 | |
![]() | Väldigt bra citat. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-05 14:08 | |
![]() | faktiskt... alla dessa läkare med sina upplevelser och dras patienter.... har Gud presenterat sig som den kristne guden i uppenbarelserna? det kanske är allah eller oden som styr däruppe? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 14:41 | |
![]() | Har ni tänkt på att ni säger att kristna jämt ska pracka på människor sin tro... ...men många av er som är här försöker intala oss att Gud inte finns och samtidigt i många inlägg hånar och förlöjligar oss troende genom att säga att vi är dumma i huvudet, dårar, och lider av vanföreställningar med mera med mera med mera Jag har säkert också tappat humöret om jag haft en dålig dag, men jag har nog aldrig kallat er dumma eller förlöjligat er för att ni inte tror. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 14:53 | |
![]() | Men jag är inte förvånad över det. | |
| Kuralo | 2013-08-05 14:57 | |
![]() | Om man vill kan man tyda det som en gudomlig upplevelse, man kan å andra sidan se det rationellt, men det gör inte folk som vill tro. Fine struvels , kan vi få din nyktra rationella syn på saken? Chupa ; Du ska få källa till böcker skrivna av narkosläkare, ska bara gräva i både hyllor och huvud först, men ditt argument att patienterna skulle vara så pass drogade att de inte är trovärdiga, det tror jag att läkarna är så pass bildade att de tagit i beaktning i ett tidigare stadium isf. Det har gjorts stora och flera av varandra oberoende undersökningar kring ämnet, och alla har kommit till samma slutsats, det går inte att förklara som hjärnspöken utan det tyder på nåt annat. Ja vad? | |
| stuvelsberg | 2013-08-05 15:14 | |
![]() | Det duger för en del att försöka förklara det oförklarliga med nåt oförklarligt,Inte för mig iaf, och många med mig verkar det som. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-05 15:23 | |
![]() | Ordminna Jag har inte varit nedlåtande mot kristna i tråden. Bibeln kan delvis ses som ett historiskt dokument. Kanske har Jesus funnits men då var han en profet och inte Guds son. Muhammed var också profet. Judar, kristna och muslimer tror på samma Gud men har olika läror. Alla tror att just deras syn är den rätta. I litteraturen har många verk referenser till händelser i bibeln och många språkliga uttryck kommer därifrån. Höga visan är vacker poesi. Men Guds ord är det inte. Det är tolkningar av Gud och hens ord som människor skrivit ned som genom seklerna har haft olika agendor och använt sig av det som tjänat deras syften. Nej. Jag är inte medlem i Vetenskap och forskning med jag är mycket intresserad av neurologi, vetenskap, humaniora, psykologi, filosofi etc. Har utbildning inom alla områden utom filosofi. Har du naturvetenskapliga och psykologiska kunskaper så att du kan diskutera religiösa upplevelser och trosuppfattningar utifrån det? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-05 15:29 | |
![]() | Kuralo Vissa är mer benägna att tro än andra. Då tolkar man gärna sina upplevelser åt det hållet. Andra tolkar upplevelser kritiskt och är beredda att acceptera vetenskapliga förklaringar. Folk som vill tro kan ju tro på annat än Gud också. Andar, spöken, astrologi, spelkort, tomtar och troll, etc. Deras tro är väl inte mer fel än nån annan troendes. Inget kan bevisas eller motbevisas. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-05 15:30 | |
![]() | Spåkort, tarot, ej spelkort... | |
| Claysune | 2013-08-05 15:31 | |
![]() | Till Ordmina. Jag är heller inte förvånad över att bli kallad för lite av varje, skriften säger så här. "saliga är ni, om ni hånas för Kristi namns skull, ty härlighetens Ande, Guds Ande, vilar över er". PTL . Med vänlig hälsning. C-s | |
| stuvelsberg | 2013-08-05 15:42 | |
![]() | Skriften säger en massa saker, som man ska bortse från dessutom i vissa delar,märklig tro ni har. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 15:42 | |
![]() | Claysune, tack för bibelordet :) GVD | |
| Sote | 2013-08-05 15:45 | |
![]() | Ordminna- men ni talar gärna om hur illa det kommer att gå för dom som inte följer" den rätta vägen" . Fortfarande Så är de egenskaper du radade upp som guds nådegåvor inte förbehållet enkom kristna utan högst mänskliga egenskaper. Man måste inte vara kristen för att vara god, hjälpsam och empatisk. Snarare skulle jag påstå att just kristna människor i maktposition har utnyttjat sin ställning för att förtrycka människor i beroendeställning. Vilket då borde ses som betydligt värre än när en icke kristen gör motsvarande. Och visst, vi är alla människor med fel och brister men det är en kass ursäkt när man samtidigt framhäver att just kristna besitter extra goda egenskaper. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 15:49 | |
![]() | Sote, Guds ord talar om vad som ska komma, men Han talar också om kärlek, nåd och förlåtelse för alla. Det kan vara lätt att känna sig fördömd av ordet har jag förstått. Jag kände mig också fördömd av ordet förut. Jag är ju bara en "budbärare". Jesus vill att vi ska sprida budskapet och det är frivilligt att lyssna och ta emot gåvan. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 15:51 | |
![]() | Sote, jag tror inte att jag sagt något om att en icke troende inte kan vara en god människa, det tror jag absolut att man kan vara. Men för att bli frälst, måste man ta emot Jesus. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-05 16:04 | |
![]() | vad då illa,för dom som inte tror ,har jag skrivit det nä,vi har val och väljer man bort Jesus så gör man det,det är upp till den enskilde personen dit man inte kommer om man inte kommer till himlen kanske inte är så illa det vet vi inte vi kan bara tro | |
| stuvelsberg | 2013-08-05 16:18 | |
![]() | Exakt, bara tro, utan ett uns av substans, självbedrägeri kan man väl kalla det. | |