Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-05 16:19 | |
![]() | Som bevis på att en kristen tillhör Gud så har man fått Guds ande i gåva som är levande och verksam i oss. | |
| Gunilla _ | 2013-08-05 16:53 | |
![]() | ordminna; "Som bevis på att en kristen tillhör Gud så har man fått Guds ande i gåva som är levande och verksam i oss." - och så sägs det att schizofreni är en sjukdom... | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-08-05 17:03 | |
![]() | Hur ska man kunna skapa ett vettigt sekulariserat samhälle där människor har sådan nedvärderande uttryck mot dem som har en religiös tro? | |
| Gunilla _ | 2013-08-05 17:07 | |
![]() | Porla; om jag hävdade att någon bor i mig så skulle jag kunna klassas som schizofren. Och skillnaden är..? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-08-05 17:08 | |
![]() | (otroligt dålig svenska) Använder så nedvärderande ord om dem som har osv | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-08-05 17:15 | |
![]() | Gunilla_ .Om jag misstänker att någon har schizofreni, eller någon annan sjukdom, så tar inte jag mig friheten att ställa någon diagnos, om jag inte har blivit konsulterad som läkare i frågan. Det kanske du alltid brukar göra? | |
| Gunilla _ | 2013-08-05 17:20 | |
![]() | Porla; nu hänger jag inte alls med i ditt resonemang... Jag bara påpekar att hävdar jag att jesus o/e gud bor i mig så är det okej men hur är det mitt alter ego NN..? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-08-05 17:22 | |
![]() | va? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-05 17:43 | |
![]() | Jag tycker att troende ska bemötas med respekt precis soml troende bör bemöta ateister och agnostiker med respekt. Vi har olika tro och synsätt, men det är synd när det tar sig extrema uttryck. Om jag har skrivit något som uppfattate annorlunda, så ber jag om ursäkt. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-05 17:45 | |
![]() | Svårt att skriva utan att småfel smyger sig in pga mobilen. Vore bra om man kunde rätta i efterhand. Ny funktion att hoppas på? | |
| Claysune | 2013-08-05 18:02 | |
![]() | Tänk på vad som skrivs och ges ut. Någon har sagt: " jag skulle offra min högra hand som jag skrev med, om det kunde göras om. " | |
| Sote | 2013-08-05 18:14 | |
![]() | Vad ska man säga om sånt här då? Tom kyrkan kräver bevis. Trodde inte att det gick att bevisa det gudomliga? www.aftonbladet.se/n...72 43304.ab | |
| karmannghia | 2013-08-05 18:25 | |
![]() | Ordminna, du påstår att Guds ord är sanna för att gud inte är en lögnare. Du förstår inte hur dumt det är? Offerkoftan är också ett plagg du frekvent använder dig av. Det är sååå synd om de kristna för de icke-troende avfärdar era anfäktelser som just anfäktelser. Jag ska omedelbart sluta avfärda era hjärnspöken som hjärnspöken om ni presterar åtminstone något litet belägg för Guds existens, men tills dess så är hjärnspöken bara hjärnspöken. Vår hjärna är synnerligen komplex och kapabel till väldigt mycket, bl a att lura vårt medvetna jag. Om du vill finna tröst i dina hjärnspöken så är det ju jättefint, men jag kan inte respektera något som jag tror är påhitt och tokerier, många gånger djupt destruktiva. Hur skulle jag kunna respektera något som jag tror är lögn och villfarelser? Respekterar du själv lögner och villfarelser? | |
| Gunilla _ | 2013-08-05 18:26 | |
![]() | Rena skräckfilmen :S | |
| Kuralo | 2013-08-05 19:16 | |
![]() | Mönjelilja; Nej jag har inga uppfattningar om hur eller bad folk tror på, jag kan bara utgå vad dom känns rätt för mig. Men även om man nu analyserar kritiskt så kan man ju tycka att vederbörande även ska kunna utveckla det, eller? Vidare undrar jag varför du frågade någon (tror att det var minna) om hon hade vetenskapliga/psykologisk a kunskaper för att diskutera vissa saker. Det var väl en onödig "klausul " det här är väl ett öppet forum där man möts och diskuterar utifrån egen erfarenhet. Är du ute efter vetenskapliga underlag/belägg så tycker åtminstone jag att det , som det så vackert brukar heta, fel forum | |
| Rultatultan | 2013-08-05 19:20 | |
![]() | Jesus lugnar lärjungarna när de oroar sig för att han ska lämna dem och försvinna för gott. Han talar också till alla kristna: Känn ingen oro. Tro. Ni vet vägen. Tro. Jag tackar Gud varje dag för trons gåva! "Känn ingen oro. Tro på Gud, och tro på mig. I min faders hus finns många rum. Skulle jag annars säga att jag går bort för att bereda plats för er? Och om jag nu går bort och bereder plats för er, så skall jag komma tillbaka och hämta er till mig, för att också ni skall vara där jag är. Och vägen dit jag går, den känner ni" (Joh 14:1-4) | |
| Sote | 2013-08-05 19:56 | |
![]() | Hå hå ja ja- Då var det dags igen...... | |
| Rultatultan | 2013-08-05 19:59 | |
![]() | @Sote Utveckla gärna. Jag spann vidare på TS inlägg. | |
| Sote | 2013-08-05 20:10 | |
![]() | Rultan- Ytterligare ett bibelcitat. Tror för övrigt att det enda som hindrar några av dom mer hängivna "bibelciterarna" att falla ut i tungotalande är att det skulle se så jäkla märkligt ut i text..........skulle liksom bli så påtagligt fånigt. | |
| Rultatultan | 2013-08-05 20:18 | |
![]() | @Sote Ja, ett bibelcitat. Precis som i första inlägget. Utveckla gärna ditt "Håhå-jaja." | |