Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:33 | |
![]() | MissT, jag tycker det var riktigt starkt av dig att komma ner till 83, det visar ju dessutom att du har en rejäl vilja. Hur kom det sig att du halkade upp igen? Var det nåt som hände eller gled du tillbaka i gamla vanor? | |
| Dyslekso | 2008-06-28 23:33 | |
![]() | Nej, 36,1 i BMI är nog inte så bra. Men jag förstår att det inte är helt lätt att ändra vanor. | |
| MissT | 2008-06-28 23:34 | |
![]() | jeehunmoon med den inställningen så måste vi ju ta tag i hemlösa, narkomaner, alkoholister, rökare, anorektiker, cancersjuka, KOL patienter och alla andra som kostar pengar. | |
| Snoosy | 2008-06-28 23:34 | |
![]() | kajix,,,, dietister har ju kommit fram till att fett inte är så farligt trots allt. Så hur allvarligt kan man ta deras arbete ?? Dom har lurat i människor i många år att man ska äta lightprodukter. Idag vet vi att light inte alls är bra. Konstgjorda produkter.. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:35 | |
![]() | Snoosy, där har du en poäng!!! Många av de äldre som mår bra är de som har haft något att ta av... Och blir man jävligt sjuk är det bra med ett litet lager... | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:35 | |
![]() | Det är iofs svårare att träna bort en cancer än att träna bort övervikt. | |
| Snoosy | 2008-06-28 23:35 | |
![]() | upa,, har du inte förstått det där med BMI ännu ?? | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:36 | |
![]() | Mamman, "En studie visade att de med ca 26 i BMI var de som var mest hälsosamma TROTS att ett BMI på 25 är på gränsen till övervikt" Jag upprepar frågan, vilken studie? Vem gjorde den? | |
![]() | Snoosy, ingen kvinna kan ha ett BMI på 36 utan att vara sjuk på ett eller annat sätt. | |
![]() | ingen kvinna på 1.68 | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:36 | |
![]() | Och du har en poäng i light-produkttråden också... | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:37 | |
![]() | Jag är mest förvånad att folket sänker sig till de som ogillar fetas nivå. | |
| E_Cantona | 2008-06-28 23:38 | |
![]() | upa, du läser det du vill läsa vilket inte förvånar mig med tanke på alla dina andra inlägg, passar det inte så finns det inte eller? Hyllade hennes sätt att se på saker och framförallt att hon har självinsikt vilket många andra saknar helt. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:38 | |
![]() | Ord... LÄS heeeela inlägget innan du kommenterar: "Det finns en hel del (orkar inte backa upp med artiklar osv) människor som anser att BMI ska skrotas helt! En studie visade att de med ca 26 i BMI var de som var mest hälsosamma TROTS att ett BMI på 25 är på gränsen till övervikt (alltså är 26 övervikt)." Läs igen och se om du fattar... annars ska jag stava det åt dej! | |
| E_Cantona | 2008-06-28 23:38 | |
![]() | upa, du läser det du vill läsa vilket inte förvånar mig med tanke på alla dina andra inlägg, passar det inte så finns det inte eller? Hyllade hennes sätt att se på saker och framförallt att hon har självinsikt vilket många andra saknar helt. | |
| jeehunmoon | 2008-06-28 23:39 | |
![]() | missT, "jeehunmoon med den inställningen så måste vi ju ta tag i hemlösa, narkomaner, alkoholister, rökare, anorektiker, cancersjuka, KOL patienter och alla andra som kostar pengar." Ja, och det vore ju förjävligt om vi inte gjorde det. Att vi åt hemlösa, narkomaner etc sa "gör som ni vill, vi har inga åsikter om det, vi sköter oss själva". Att "hylla" ovanstående kategorier och försvara det som något normalt är då inte rätt tycker jag, tycker du det? Du vill ju själv hålla dessa i samma kategori som feta människor? | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:39 | |
![]() | Snoosy, jag har förstått det där med BMI, har varit ansvarig för över 20 patienters BMI-skala och jobbat med parallela skalor där jag anpassat kosten efter behov med mycket goda resultat. Jag tror däremot du missuppfattar vissa detaljer. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:40 | |
![]() | E_Cantona: Kanske fler som har svårt att förstå innehållet i ett inlägg.. ;-) *jaja, jag är lite elak nu* | |
| MissT | 2008-06-28 23:40 | |
![]() | Ordprofeten, jag har, tro det eller ej, tränat för Miss Fitness och jobbat som modell. För 6 år sen så hände något som gjorde att jag var tvungen att ta mediciner som orsakade en viktökning. Detta ledde till en svår depression, från att ha varit träningsnarkoman och haft en fin karriär spolierades allt. Jag fortsatte gå upp i vikt pga av att jag rent ut sagt sket i allt. Vid 130kg så kände jag att det fick vara nog. Började träna igen och lade av med godis och läsk. Gick ner 45 kg på tre månader. Piece of kaka! Började med mediciner för ett år sen igen. Gick hos en kurator och undvek en ny depression. Fortsätter istället att träna och hålla humöret på topp. Därför säger jag att JUST NU är jag nöjd med mitt liv precis som det är. Det är mitt val att inte hårdbanta för jag är hellre lycklig än får en ny depression. Jag hyllar inte överviktiga och säger att alla borde leva som jag gör. Det enda jag vill få fram är att vi är individer. Ingen ska behöva skämmas för att man är överviktig. Ingen förtjänar att bli utstirrad eller pekad på. Ingen annan människa är värd mer än någon annan bara för att man väger mindre. | |
| E_Cantona | 2008-06-28 23:42 | |
![]() | Jo, jag kan vara lite korkad ibland det vet jag men jag tar det oxå, tror mig inte vara bättre än nån annan heller:) Så ös på med elakheterna bara mamman, jag tar det;) | |