Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 685

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Lillstölla2011-12-18 00:07
Antal inlägg: 23831

Rabiesgalen: Det blir ändå en jäkla skillnad, när folk röker inomhus sätter sig ju lukten i väggar och tak, min lägenhet var tvungen att saneras innan jag flyttade in eftersom folk varit för jäkla lata för att masa sig ut på balkongen.

ttiittii - Ej medlem längre2011-12-18 12:56
Antal inlägg: 37631

skulle vara jobbigt att bo i en trapp som det luktar rök i,det biter sig fast i kläderna på en gång

kajix2011-12-18 13:13
Antal inlägg: 7767

vad är problemet med att det sitter lukt i väggar och tak?

wertigo2011-12-18 13:20
Antal inlägg: 172

Den här tråden är misstänkt lik en tidigare om just balkongrökning. Den startades av en annan fanatiker, eller kanske det är samma?
Hur som helst, nån innan nämde fanatiker. Så jävla rätt, fanatiker är jordens avskum helt enkelt.
Det måste vara bland det värsta som drabbat vår jord, se bara på all elände de ställt till med i religionens tecken t.ex.

Bara för att provocera ska jag röka en fet cigarr på julafton o hoppas att den sprider väldoft så långt som möjligt
Min julklapp till alla fanatiker inom tobaksfrågor.

ttiittii - Ej medlem längre2011-12-18 14:32

Då kan du bli sjuk,cigarr är inte nyttigt

minimaj2011-12-18 15:32
Antal inlägg: 51

Vag säger ni om e-cigaretter? Har ni koll på varför rökförbudet på krogen infördes?

Lillstölla2011-12-18 15:49
Antal inlägg: 23831

Kajix: Klart är man rökare och stinker själv så är det säkert inga som helst problem att det sitter röklukt i väggar och tak.
Men för de av oss som föredrar att inte stinka rök är det ett stort problem, i synnerhet när man får svårt som fan att andas av stanken och röken!
Men klart, du ser säkert inga problem i det heller.

bomah - Ej medlem längre2011-12-18 15:53
Antal inlägg: 1021

Men herrejävlar. Ska man inte ens få sitta på sin egen balkong och röka en cigg utan att nån överkänslig nörd börjar lipa...

ttiittii - Ej medlem längre2011-12-18 15:58

rökning på krogen upphörde för att passiv rökning dödar

Måns_E2011-12-18 16:01
Antal inlägg: 12023

Eller också för att det klassades som ett arbetsmiljöproblem. Vilket blir lite svårare att kategorisera in balkongrökning på egen balkong under.

__Nanna___ - Ej medlem längre2011-12-18 16:05
Antal inlägg: 844

wertigo 2011-12-18 13:20

Eh? Nej. Den förra fanatikern (läs; klokern) var av motsatt kön - för det första.
Du har ju ingen koll på läget alls, hördu. Dååålig stil.
Och dessutom (för det andra), _den_här_ tråden kom helt enkelt till därför att saker och ting gått framåt på tobaksfronten. Glädjande nog.

Och i övrigt så vet jag int riktigt vad mer jag ska tillägga - mer än att du verkar lite smått...hm..rabiat (?). Så här i december, och allt. :-l
VA?!
Hur jeevla många julklappar inbillar du dig att du ska få med den där stilen? Minus 253 blir min kvalificerad gissning (memorera det, hördu).

Men en sak har du allt rätt i, visst har de här två trådarna många likheter - dock så tror jag att le-lou den här gången väljer sina ord med lite större eftertänksamhet så hon slipper en nyårsafton till med en trave kattmatsburkar på menyn (när andra käkar kanapér å sånt).

Och till sist, ta till dig det ttiittii påpekade. Kloka ord.

zenlinpen2011-12-18 16:08
Antal inlägg: 89

Jag har varit periodrökare i typ 15 år kanske, give or take. Ibland har jag rökt massor och ibland håller jag upp någon månad. Grejen är att under alla de här åren har ingen granne, absolut ingen, klagat.

Jag bor ihop med en icke-rökare så jag måste gå ut och röka och balkongen är mitt val. På sommaren hör man hur grannen ovanför klampar ut på sin balkong och med enorm kraft drar igen sin balkongdörr när jag tänder en cigarett, men aldrig har han klagat, bett mig sluta etc, trots att vi träffas i hissen nästan varje dag och om jag får säga det själv så ser jag inte särskilt varlig ut alls om han nu skulle vara rädd för att säga något.

Det verkar som om de som stör sig på rökare mest gör det i diverse forum, ni som klagar över att er tvätt luktar rök och att ni inte kan vädra, har ni testat att prata med granne?. Om mina kom och klagade skulle jag lätt kunna kompromissa fram en lösning.

minimaj2011-12-18 18:23
Antal inlägg: 51

Förbud att röka på krogen infördes eftersom det var en arbetsmiljöproblem, precis som Måns sakligt skriver. Alltså för att skydda personalen mot giftig rök. Inte för att "rökning dödar" i allmänhet.

Rökförbudet är ett av få förbud som gemene man verkligen aktivt ser till att det efterlevs. Alla känner sig manade att hacka på en rökare även när de röker på tillåtna platser, exempelvis på en balkong.
Många av er här i forumet som säger sig avsky rök...det är ni som gärna tar en cig av mig när vinet lite grann har satt förnuftet ur spel. Skillnaden mellan en rökare och en drinkare ( stor eller liten konsumtion spelar ingen roll ) är att rökarna inte blir mer korkade av rökning, däremot blir en människa som dricker vin gärna röksugen ( alterntivt galen, slår och fäktar, misshandlar etc ). En rökare kan aldrig bli våldsam av sin rökning men det kan alla som dricker vin bli. inklusive vindrickande rökare såklart!

Min fråga är fortfarande: vet ni vad en e-cigarett är? Har precis börjat med dessa, funkar hur bra som helst. Tänker nu gå live och röka denna e-cig på krogen och på andra ställen där det finns icke-rökare.
Jag undrar hur argumenationen ska gå till? E-ciggen är ju bara vattenånga, finns inga gifter överhuvudtaget. Men jag tror att e-ciggen kan bli vansinnigt provocerande för en icke-rökare. Jag vill verkligen inte bli uppläxad av någon okunnig människa om jag blossar på en e-cigarett. När man följer debatten om rökning här påforumet så kan man lätt bli lite illa till mods då en del tror att det är "legal häxjakt".

Vill gärna veta vad som kommer hända när vi ses i en rökfri miljö och jag blossar på min e-cigarett.

Pandina2011-12-18 18:52
Antal inlägg: 727

"Detta gnäll får mig att vilja BÖRJA röka/alt. stoppa in en cigg i fejjan på folk".

HELT PERFEKT, det är i denna riktning jag vill få folk att argumentera. Fatta vad man kan få folk att göra..!

Känns skönt att läsa kloka inlägg i det här forumet, trodde att det var rökt för oss ickerökande luftnjutare.

Absolut fantastiskt är det att läsa inlägg från dem som anser att ett samhälle som förbjuder tobak skulle bli närmast diktatoriskt. Vad fan är det inte nu då? Snacka om att fimpa i ansiktet på någon, genom att inte respektera ickerökandet. Något av det mest respektlösa man kan göra i vardagssammanhang är att blåsa cigarettrök i någons ansikte. Har verkligen helt sjukt svårt för att se framför mig att rökförmedling in i en ickerökares hem skulle vara SÅ HIMLA OKEJ att göra, när det förra är så jäkla fel.

Eller ja, rökmotståndarmotståndarna kanske inte alls håller med om att det är så respektlöst?

le-lou2011-12-18 18:59
Antal inlägg: 17496

"Något av det mest respektlösa man kan göra i vardagssammanhang är att blåsa cigarettrök i någons ansikte. "

Är detta vanligt förekommande? Jag har aldrig råkat ut för detta nämligen. De rökare jag har träffat på och känner till, går undan från övriga i sällskapet och tänder sin cigarett. Att blåsa cigarettrök i nåns ansikte låter lika artigt som att spotta i fejan på nån ärligt talat. Har svårt att tro att rökare generellt är sämre funtade människor. Jag tycker ni har upp till öronen med hat och fördomar ärligt talat.

wertigo2011-12-18 19:01
Antal inlägg: 172

Hahahaha, hur i glödheta ska man veta könet på en profil? Jag utgår från att alla är som jag och har ett alias.

Så okej, jag har ingen koll där helt naturligt. "Klokern" jag nämnde var helt klart en fanatiker och det är utav ondo. Det kommer inget gott ur fanatism, försök ta er till det.

Ttiittii, lilla vännen, sluta skriv, det blir ju bara fel.

Pandina2011-12-18 19:01
Antal inlägg: 727

Angående parfymanvändning. Hahahha. Det finns de som både röker och använder tunga parfymer. Förbjud båda, så förlorar de sin identitet.

Nej vi kan inte göra rökning olagligt. Åtminstone inte sådär abrupt som folk drar upp här i forumet. Fatta vilken svarthandel det skulle bli på den industrin. Se bara hur gigantiska cigarettföretagen är - helt lagligt! I lagens namn följer alltid någon form av restriktion; men inte underground. Och tobak smugglas ju ändå, trots att det är lagligt, för att folk ska få det billigare och kringgå skatten.

Vi kan inte heller låta samhället ta fullt ansvar för vad folk gör med sig själv och sina kroppar. Däremot kan vi visa dem att "gör vad fan ni vill, men dra inte ned era medmänniskor i skiten".

Men ja, självklart, en ickerökare kanske inte alltid anses vara en medmänniska i en rökares ögon på grund av livsval. Åtminstone inte på balkongen.

jaws68 - Ej medlem längre2011-12-18 19:03
Antal inlägg: 422

Varför röker man? Ursäkta min naiva fråga.
Jag har aldrig förstått meningen med det.
Jag bodde hemma i 20år med en storrökande förälder.
Vila i frid mamma. 1943-1999
Mormor lever än trots KOL.

le-lou2011-12-18 19:04
Antal inlägg: 17496

Varför dricker man?

Varför snusar man?

Vad tror ni själva? Människan drogar sig själv och har alltid gjort. Hur svårt är det att förstå något så enkelt?

dannyboyFFS2011-12-18 19:07
Antal inlägg: 394

De e gött

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?