Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jellyflower | 2013-05-29 14:35 | |
![]() | www.bt.se/debatt/eng...38 58%29.gm Jag tog mig friheten att länka till debattartikeln ovan. | |
| corlini | 2013-05-29 18:56 | |
![]() | jaja kär politiker, som man bäddar får man ligga sägs det. ni ansåg oss kunna integrera, att arbetsmarknaden kunde svälja antalet och att det skulle vara bra för ekonomin. vänligen presentera resultatet för det resultat vi väljare ser är brinnande bilar på TV | |
| Sote | 2013-05-29 20:59 | |
![]() | Finns en viss skillnad på folk och folk här tror jag. Några pratar om vad dom har hört, läst och sett på tv medans andra ser det när dom tittar ut genom sitt köksfönster. Så man kan ju fundera på vilka som verkligen är utsatta här, dom som gapar mest eller dom som faktiskt lever mitt i detta och som dessutom har personlig anknytning till en del av ungdomarna som har ryckts med i detta? Jag tror verkligen inte att det är så enkelt att det bara handlar om oengagerade föräldrar och uttråkade ungdomar. Prova själva på att bo i ett av dessa områden och fösök sätta er in i hur dessa ungar har det. Att gå påen skola där allt hopp liksom är ute redan från början, där en förödande mängd inte klarar att komma in på gymnasiet och dom som gör det kanske inte ser nån mening med det i alla fall. Där föräldrarna inte heller ser nån ljusning och inte vet hur dom ska få tillbaka kontrollen över sina liv och sina ungdomar. Jag säger inte att det på något sätt är rätt det dom har gjort men det är jävligt lätt att sitta i sin trygga tillvaro och oja sig över det man ser på tv och nåt helt annat att leva mitt i det. | |
| Kokonut | 2013-05-30 21:41 | |
![]() | Men att skita i att gå klart skolan leder juh inte direkt till nåt jobb heller. | |
| Kokonut | 2013-06-05 08:44 | |
![]() | 190 brända bilar bara å försäkringspremierna kommer märkas av. Hela detta kalaset som sketungarna gjort kostar oss över 100mille. Applåd till dom snorvalparna som trodde dom skulle få det bättre av detta. Idioter!!!! | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-06-05 09:06 | |
![]() | Fast eftersom så många inte har tecknat nåt annat än vanlig trafikförsäkring i dessa områden så drabbas ju inte Försäkringsbolagen av detta nåt nämnvärt så om premien nu höjs får du nog skylla det på Försäkringsbolagen mer än upprorsmakarna. www.svt.se/nyheter/s...in g-saknas | |
| Kokonut | 2013-06-05 09:30 | |
![]() | Ändå runt 65%. Alltså över 100 bilar. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-06-05 09:33 | |
![]() | Ok, Loco. Du gillar att försvara upploppsmakarna, men nu tänkte du väl ändå ganska kraftigt fel? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-06-05 09:38 | |
![]() | Jag försvarar inte deras agerande, inte på något sätt. Kändes bara som att inlägget var på väg åt samma håll som många tidigare... | |
| Kokonut | 2013-06-05 11:32 | |
![]() | Vilkethåll??? Att vi skall tycka synd om ungdomarna och det dom gjort va kanonbra??? | |
| micro113 | 2013-06-05 14:02 | |
![]() | 100 bilar och troligen då bilar som anses värda att försäkra - dvs inte den gamla begagnade häcken för några tusen --- givet att oviljan att faktiskt försäkra sina bilar. | |
| corlini | 2013-06-05 20:37 | |
![]() | hur har de råd med dessa nyare bilar man sett på TV undrar jag? baserat på att det lagts mycket fokus på den höga arbetslösheten, bidragstagandet, fattigdomen i området. bara en tanke som slog mig. | |
| micro113 | 2013-06-06 14:27 | |
![]() | corlini Man kan ju tänka sig att de som faktiskt har bilar i stor utsträckning också är de som har inkomst/arbete. Det är i alla fall vad jag utgår ifrån. | |
| Bob100 | 2013-06-06 15:52 | |
![]() | NEJ! Ta inte fast dom och låt dom inte betala skiten. FÖRSTÅ istället den desperation och frustration som livet innebär för många. Endast på det sättet kan vi få ett humanare samhälle. Så DU lider också? Jag MED kan jag säga! | |
| micro113 | 2013-06-06 16:01 | |
![]() | Bob100 Jepp, jag känner mig både lite frustrerad och lidande just nu, men kan inte riktigt bestämma mig för vem av grannarna som skall offra sin bil .... | |
| So_open_mind - Ej medlem längre | 2013-06-06 18:02 | |
![]() | Svenska polisen är ett skämt precis som dom nollorna som förstör !!!!!!!!!! | |
| Kokonut | 2013-06-09 13:17 | |
![]() | Tycker alla sketungar åker hem till bob100 och bränner bil hus lr lgh lr vad du har. | |
| Sampa22 | 2013-06-09 13:22 | |
![]() | Bob100. Jag ä också frustrerad och desperat av olika anledningar. Men inte F-N springer jag runt och bränner bilar för det. | |
| kajix | 2013-06-09 13:57 | |
![]() | Bob100, kan du förstå dem som misslyckas att förstå? | |
| micro113 | 2013-06-12 08:30 | |
![]() | Göran Hägglund har visst tröttnat på offermentaliteten: Husby-upploppen beror till viss del på självvald utsatthet. Det menar Göran Hägglund som nu vill se hårdare krav. [...] I dag ägnar Göran Hägglund sitt tal i riksdagens partiledardebatt åt upploppen i Husby och andra Stockholmsförorter. Det nya tuffare budskapet som Kristdemokraterna vill nå ut med är att samhället måste ställa högre krav på individen [...] Partiledarens analys av orsakerna till Husby-upploppen är att det under en lång tid byggts upp en kultur av en till viss del självvald utsatthet, säger Hägglunds presschef Johan Ingerö: - Det man kallar för offermentalitet ibland. Det är ingenting som började i tuffa områden utan det börjar i politiken. Vi har sänkt förväntningarna på folk. Vi har sagt att om inte allting är busenkelt är det rimligt att man hivar sten, det är ett helt resonemang som Göran Hägglund tar avstånd ifrån. Många debattörer har framhållit att händelseutvecklingen i Husby inte är acceptabel men förklarlig, med tanke på sysslolöshet och ekonomisk utsatthet. Det avfärdas i dagens partiledardebatt som nonsensresonemang av Göran Hägglund. "Fantastisk demokrati" - Vi lever i ett land som är fenomenalt med fantastisk välfärd, ett exempellöst jämnt fördelat välstånd, vi har fri skola och fri sjukvård, vi har fantastisk demokrati, generösa sjukförsäkringar och bra bidrag. Det finns alla möjligheter i Sverige att faktiskt se framåt och ta ansvar för sitt eget liv. Får man höra att det är rätt att göra uppror och att man är offer för strukturer har man ursäktat nästan varje handling med detta, säger Göran Hägglund. www.expressen.se/nyh...-v aljarna/ | |