Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade55
Mobilspel
Pågående20 028

Forumkategorier

Användare Inlägg  
totravel - Ej medlem längre2015-01-24 22:31
Antal inlägg: 4735

FinPralin,

Jag startade den här tråden och redan i tredje inlägget kom första påhoppet på mig. Sedan dess har jag och flera med mig på felaktiga grunder blivit kallade antisemiter och rasister. Det har liksom satt tonen. Jag har sedan dess försökt att återföra diskussionen till sakfrågan och rätt ämne vid några tillfällen, men det låter sig inte göras.

Men i grunden har du rätt. Min argumentation tenderar att bli dryg och otrevlig. Det sker framförallt mot de meningsmotståndare som tidigare har gjort personliga eller svepande påhopp på mig och/eller de som har liknande åsikter som mig i frågan.

Rhotheta2015-01-25 11:45
Antal inlägg: 4992

Och hur tycker du att det fungerar för dig?

Bitte - Administratör2015-01-25 12:31
Antal inlägg: 24121

Nu är även denna tråd på väg att spåra ut låt den gå tillbaka till ämnet och inget annat , dvs absolut INGA på hopp

Bitte

Moose72 - Ej medlem längre2015-01-25 14:47
Antal inlägg: 1910

monskrabbe.wordpress...er -israel/

"Den stora frågan som måste ställas är egentligen denna: Kan man i en region som Mellanöstern, där så många folk har levt och så många riken uppstått och fallit samman verkligen hävda ensamrätt till ett stycke land bara för att ens egen grupp är den sista som erövrade detta territorium? Är det faktum att araberna var de sista att erövra och befolka Palestina något som ger dem rätten att neka de folk som tidigare hade kontrollen där och som bor, eller har bott där, rätten till fri migration"

ingson2015-01-25 15:32
Antal inlägg: 4285

Har "folk" rätt till land?

Nora1 - Ej medlem längre2015-01-25 15:49
Antal inlägg: 2885

Nej.

janne1212122015-01-27 14:39
Antal inlägg: 4722

Skolan i Sverige där barnen inte får gå ut på rasterna.

www.aftonbladet.se/n...02 25858.ab

Moose72 - Ej medlem längre2015-01-28 23:04

mobil.dn.se/kultur-n...ak onvojen/

Hur många svenska vänstersympatisörer var med på denna konvoj. Tragiskt!

janne1212122015-01-29 18:21

Låter väl mysigt med en hatpredikant på besök som hatar judar, homosexuella och förespråkar sharialagar.

Ni som bor i Märsta har en chans att uppleva detta live 31/1 och se hur trevligt han hoppas vi ska få det här i Sverige.

www.unt.se/sigtunaby...74 968.aspx

janne1212122015-01-30 08:21

Margot ska träffa Abbas och ställa krav.

De grundläggande kraven är
"avstå från våldshandlingar och att arbeta på alla sätt konstruktivt"

Att ingen tänkt på att föreslå det förut. Nu blir det nog fred i Mellanöstern.

Tack Margot!!

Moose72 - Ej medlem längre2015-01-30 09:43

Vad skönt att allt kommer att lösa sig nu. Jag visste att det skulle vara en Socialdemokratisk utrikesminister som skulle lösa konflikten.

MickelRav - Ej medlem längre2015-02-04 08:54
Antal inlägg: 323

"Margot ska träffa Abbas och ställa krav. De grundläggande kraven är
"avstå från våldshandlingar och att arbeta på alla sätt konstruktivt"
Att ingen tänkt på att föreslå det förut. Nu blir det nog fred i Mellanöstern. Tack Margot!!"

Jag skrattar så att jag gråter! Finns det någon som är mer uppfylld av sig själv och dessutom utan anledning än MW? MW - som så käckt var med och erkände "Palestina" och som nu är persona non grata i Israel men som trodde att hon skulle få besöka landet?

Storskratt!!!!

kovikstippen2015-02-04 09:17
Antal inlägg: 979

Heder åt MW. Hon gör iof fel - men hon gör något......

Resten av regeringen verkar mest sitta o sura. Snart 150 dagar i regeringsställning utan att någon förstår vad dom vill - och hur dom tänker uppnå denna vilja.

Iof lite roande med öppen strid inom S & MP om kärnkraft. Men innerst inne känns det inte helt stabilt.

Angående Palestina.

Det verkar lite hopplöst där nere. Kan det bero på att så många tjänar på konflikten? Att kriget styrs av andra mekanismer än sans och vett?

Om några år löser sig denna konflikt av sig själv. Då har judarna i rent självförsvar (stackars dom) utrotat Palestinierna. En kombination av ekonomisk och militär konflikt vinner de starkaste till slut.

Helt sanslöst att inte omvärlden kan stoppa judarnas (Israels) framfart. Hela konflikten är äcklig.

MickelRav - Ej medlem längre2015-02-04 09:21

"Helt sanslöst att inte omvärlden kan stoppa judarnas (Israels) framfart. Hela konflikten är äcklig."

Vad tror du om att du försöker lära dig lite om hur det är att leva i Israel, ständigt under attack från de stackars oskyldiga "palestinierna". Innan du uttalar dig? Såklart att Israel, som är totalt överlägset militärt, skulle kunna radera ut allt vad motstånd heter inom några dagar. Fundera över varför man inte gör det.

lamaglama2015-02-04 09:36
Antal inlägg: 439

Kovikstippen, är du helt vild? Kolla Israels placering på en karta. Israel är stort som Skåne. Det är omringat av muslimska stater.

kovikstippen2015-02-04 09:38

Synd om Israeler. Först bombar dom (i självförsvar) ett ockuperat land. Dom stryper tillförseln av medicin och mat till Palestinierna. .

Och nu det konstiga............ Palestinierna blir sura och slår tillbaka med deras enda medel - terror.

"Som man bäddar får man ligga"

Att judarna inte helt utrotar Palestinierna (som du verkar förespråka, mikelrav) beror troligen på att vapenlobbyn tjänar mer på krig än fred.

Det är inte det minsta synd om judar i allmännhet och judar i Israel/Palestina i synnerhet.

Att Ryssar och Nazister gjorde fel för 70 år sedan rättfärdigar inte att judarna är lika jävliga idag.

Självförsvar - kyss mig i arslet

MickelRav - Ej medlem längre2015-02-04 09:44

"Att judarna inte helt utrotar Palestinierna (som du verkar förespråka, mikelrav)"

Passa dig jävligt noga för att lägga oseriösa uttalanden i andras munnar! Nej, det har jag aldrig skrivit och till detta finns en anledning.

kovikstippen2015-02-04 09:45

Lamagama. Har landet flyttat på sig?

Är ockupation av Palestinsk mark ett sett att visa sig sårbar?

Jag stöder helt och fullt judars rätt att existera och anser att Israel ska finnas och skyddas av omvärlden (om det behövs). Men när man vill skaffa sig "lebens raum" blir man inte ett dugg bättre än Nazisterna.

Att det finns muslimer i mellanöstern kommer ingen få nobelpriset på att berätta.

Man kan inte välja sina grannar - men man kan välja hur man ser på sina grannar. I mina ögon verkar judarna hetsa minst lika mycket mot muslimerna som tvärtom

Rhotheta2015-02-04 09:53
Antal inlägg: 4992

Gjorde fel… Hoppsan.

kovikstippen2015-02-04 09:55

MikelRav.
Med tanke på hur många judar som aktivt väljer att flytta till och bosätta sig i Palestina kan det ju inte vara så hemskt. (Personligen fattar jag inte hur någon med fri vilja väljer att flytta sig och sin familj till krig).

Men i min oändliga okunskap kan jag heller inte förstå varför det helt plötsligt blivit så viktigt att visa sin politiska åsikt överallt och hela tiden. Jag tycker att denna modetrend är farlig för vårt samhälle - utan att bidra med något gott

Personligen tror jag på att ett samhälle mår bäst utan politiskt eller religiöst våld. Att framhärda varje individs rätt att klä sig skapar inga harmoniska samhällen.

Att vara "street smart" är inte fel

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?