Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 215

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Minta2008-04-17 16:07
Antal inlägg: 20042

hehe

Ond jävel - Ej medlem längre2008-04-17 16:09
Antal inlägg: 460

Det enda allt handlar om är att inte folk lyssnar(läser) ordentligt på vad andra säger.
"läs vad jag skriver" är ett mantra som även jag själv gjort mig skyldig till.
Länka till döddagar om du vill, men det är inte din egen åsikt som speglas, utan det som känns rätt.
Man ska kunna ha en framgångsrik semantik utan att behöva hänvisa till utomstående.
Även om statistik är ett bra underlag, som sagt.
Men det är inte en anledning att utöva papistiskt förtryck.

Budalv - Ej medlem längre2008-04-17 16:10
Antal inlägg: 2199

vulcan:

Det verkar som om alla är med på och förutsätter att de tre som stämplats är tre nonchalanta och genomgående starka personer som kan ta kritik. Om det är så eller inte törs inte jag säga. Först o främst vet bara Uffe vilka de är.
Jag tycker inte att det är god forumsed (oavsett vilket forum) att samla ihop tre individer till en enhet på tre där varje individ "som förväntas ta åt sig"/känner sig offentligt utpekad, tvingas stå för inte bara sitt sätt att agera i forumet utan också de två andras.

Tre måtte väl ändå vara en minoritet? Tänk om en av de tre i och med en sån här tråd känner att glädjen med Betapet är borta. Det måste väl vara hårdare för en i treenigheten än det har varit för Uffe och alla andra sedan de tre tog över majoriteten av utrymmet i forumet så att glädjen försvann för så många?

Tänk om en av de tre har använt Betapetforumet som rekreation efter ett svårt trauma, äntligen fått lite självtillit och något att visa upp för sina tio barn som går omkring med omättade munnar där hemma? Ja, vore denna utpekning snudd på skamlig.

Men för guds skull, stäng inte tråden. Jag vill ta chansen att lägga in fula ord nu när det är så högt till tak.

oceano - Ej medlem längre2008-04-17 16:10
Antal inlägg: 1563

Nu tycker jag det är dags att alla tar varann i hand å sjunger
We shall overcome! Det e ju vår ute, nu ska vi vara glada;-)
Jag har i alla fall bestämt mig för att bli en snällare kicka här på forumet;-))

Bitte - Administratör2008-04-17 16:13
Antal inlägg: 24136

detta med om man läser vad som står eller ej ,, beror för min del på om det är ett kort rakt inlägg ,, eller en massa tomma ord,, bara för att visa att jag kan skriva mycket,, fast det inte står nått där egntligen,,

Sedan så ska man väl kunna diskutera och ha oilka åsikter och sedan vara vänner,, man ska även respektera andra och det gäller INTE att alltid ha rätt,, man får faktiskt ibland vara överrens om att man inte är överrens ibland

Bitte

Solen_lyser - Ej medlem längre2008-04-17 16:18
Antal inlägg: 583

Gör det simpelt istället: skriv och argumentera för er sak.

Måns_E2008-04-17 16:20
Antal inlägg: 12023

Men jag förstår inte riktigt. Vad får man ut på att gnälla på andras sätt att lägga fram fakta på? Man kommer alltid att komma fram till att en del håller med en och andra inte. Det finns flera skribenter på det här forumet som jag retar mig på, för att jag tycker att de har korkade och dåligt underbyggda argument eller för att de aldrig kan tänka lite friare eller what ever.

Men steget mellan att själv tycka detta och försöka skriva en manual för hur andra skall debattera är för mig ganska lång. Låt folk diskutera hur de vill, och får man mothugg så får man helt enkelt försvara sig.

Budalv - Ej medlem längre2008-04-17 16:23
Antal inlägg: 2199

Måns_E:

Håller fullständigt med dig. Forumvärdarna är de som har befogenheten att plocka bort personangrepp och stötande material.

ingson2008-04-17 16:24
Antal inlägg: 4285

Bra Måns

ordvältaren - Ej medlem längre2008-04-17 16:30
Antal inlägg: 2483

oceano,
"Nu tycker jag det är dags att alla tar varann i hand å sjunger
We shall overcome! Det e ju vår ute, nu ska vi vara glada;-)
Jag har i alla fall bestämt mig för att bli en snällare kicka här på forumet;-))"
•Eftersom den här tråden är i snack så sjunger jag gärna med dig. Kanske kan de som träter komma bättre överens om de ser att t.o.m. du och jag kan stämma upp i en duett? :)

oceano - Ej medlem längre2008-04-17 16:40
Antal inlägg: 1563

Det tycker jag vi gör ordis. Tar du ton så hakar jag på;-)

y not2008-04-17 16:42
Antal inlägg: 9014

Varför måste man vara vänner? Det finns flera här jag uppriktigt inte vill vara vän med, och jag har en känsla av att det både är ömsesidigt och kanske ännu högre grad finns de som inte skulle vilja vara vän med mig.

Sen förstår jag ordis "Tvärtom ser jag det som en komplimang att mina inlägg märks och rör om i grytan, att dessutom ständigt bli omnämnd som intelligent kommer göra mig helt odräglig i framtiden." som den ende av oss tre som inte är avförd från listan. Jag är faktiskt riktigt avundsjuk.

Men att peka ut tre personer som tre personer som förstör är faktiskt ännu värre än att namnge dem. Det är en medveten strategi att skapa mishälligheter och förslöka få fram mobbfasoner mopt dessa tre. Att sen sväva och glida undan gör det faktiskt bara otäckare.
Jag vill ha ett svar på vilka tre som avses.
Just för att det är avgränsat till tre (med ett ca framför?) gör den här utpekningen otäck. Uffe förutsätter att alla vet vilka det är han menar efter som han ger sådana exakta påståenden (som visserligen inte håller ens statisktiskt).

Sen fortsätter med svepande personangrepp. Nej för min del tillhör det den typen av argumentation jag blir jävligt less på. och ett exempel på en typ av person jag inte har den minsta ambition att bli vän med, eller ens en önskan att möta.

Solen_lyser - Ej medlem längre2008-04-17 16:45
Antal inlägg: 583

Jag och Y not är bästisar, eller hur, y not?

y not2008-04-17 16:46

jo solen :)

zimba - Ej medlem längre2008-04-17 16:55
Antal inlägg: 2256

jag kan sjunga så kan de 2 paren ta en svängom på golvet..
Gulligullan koko som en gööök, jag bjuder dig 2 rum o kööök kookoo..

Nemi2008-04-17 17:02
Antal inlägg: 5952

Ni är ju rätt så söta å charmiga må jag säga :)
(Jag tillåter alla som vill att ta åt sig ;) )

NoiseMaker2008-04-17 17:10
Antal inlägg: 134

Nemi: Åh! Tackar. *rodnar*

y not2008-04-17 17:20

typiskt att du inte menar mig

*surar*

NoiseMaker2008-04-17 17:25
Antal inlägg: 134

Men aaah! y not: Måste du alltid inte ta åt dig?

y not2008-04-17 17:26

jo som gåsen

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?