Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2013-08-06 23:08 | |
![]() | Har du verkligen funderat på hur lång en evighet är? | |
| Rultatultan | 2013-08-06 23:10 | |
![]() | @Måns_E Ja. | |
| Aquila1 | 2013-08-06 23:11 | |
![]() | Denna tråd verkar vara en evighet............... | |
| Måns_E | 2013-08-06 23:12 | |
![]() | Ja, och den blir ju inte direkt bättre för det... | |
| Aquila1 | 2013-08-06 23:14 | |
![]() | Verkligen inte......... | |
| Sote | 2013-08-06 23:16 | |
![]() | Rultan- sorgligt? Inte ett dugg. Jag är oerhört tacksam över att jag upptäckte i tid att det kristna livet inte var något annat än en fasad och fullt med människor med dubbelmoral. Och Clay , självklart kommer jag aldrig att ge det en chans igen, jag vet ju att det inte är ett vettigt alternativ helt enketl för att det inte är på riktigt. Kuralo- du måste skämta!!! Vi väljer väl för fan inte vårt levnadsöde själva?? Vi kan försöka göra det bästa av det men vi väljer tamig tusan inte att bli sjuka, växa upp i otrygga hem, bli mobbade, utsatta för övergrepp, misshandlade och annat skit. Att säga som du gör är ju att säga att ett barn som blir utsatt för övergrepp har valt det själv och vi ska bara låta det vara. Herregud!!! Man blir ju mörkrädd! Det är precis såna som du som fick mig att avsky människorna inom kyrkan. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-06 23:19 | |
![]() | Man blir ju lite nyfiken hur Kuralo tänker när hen skriver så här: "Om man tar i beaktning att människan väljer sitt levnadsöde så vore det direkt oklokt att ingripa om en svår sjukdom skulle ligga i den personens öde. Med den tanken som utgångspunkt blir även hemska saker, som svåra sjukdomar,något mer logiska. Då kan man förstå varför vissa dör medans andra blir friska." Helt obegripligt. | |
| Rultatultan | 2013-08-06 23:22 | |
![]() | @Sote Ja, det låter så sorgligt när du skriver att man dör och sedan spelar inget någon roll. Det om din förlorade gudstro också, naturligtvis, men speciellt det sista. För det SPELAR roll, även om man tar bort Gud ur ekvationen. Det vi lämnar efter oss spelar stor roll. | |
| Rultatultan | 2013-08-06 23:24 | |
![]() | @Kuralo Hur tänker du när du skriver att vi väljer vårt levnadsöde? Jag är med på att många av de val vi gör påverkar vår framtid, men det "levnadsöde" som är jag, i sin helhet, det är ingenting jag har valt. Det blev. | |
| Claysune | 2013-08-06 23:41 | |
![]() | Sote: tråkigt att höra vad du skriver, jag vill på inget sätt såra dig, vill endast hjälpa dig på något sätt. Om jag skrivit så att du blivit ledsen, så ber jag om ursäkt.mhh. c-s | |
| Måns_E | 2013-08-06 23:44 | |
![]() | Kan jag hjälpa dig på något sätt Claysune? Så att du inte behöver bygga upp ditt liv runt en lögn? | |
| Sote | 2013-08-07 00:06 | |
![]() | Rultan- men det är ju precis det jag säger, det är spåren vi sätter i andra som blir kvar. Det är det jag försöker göra med de mina. Visserligen så kommer jag väl alltid att minnas min mamma men inte pga hennes kärlek, för den kände jag aldrig av utan för hur hennes livsval påverkade min barndom. Mina barn har aldrig behövt vara rädda och otrygga, det är mina spår. Det har inget med nån gud att göra, det är mina beslut, mitt liv. Claysune , ibland får jag en känsla av att du är en väldigt väldigt ängslig människa. Men du är åtminstone väldigt trevlig och sansad om än förd bakom ljuset. Men vi blir alla lyckliga på vårt eget sätt. | |
| Claysune | 2013-08-07 00:43 | |
![]() | Sote: jag blir lycklig på mitt sätt och blir du lycklig på ditt sätt så står det för dig. Om jag är Ängslig? nää, men jag bryr mig om människor och vill det bästa för dem även om de inte förstår det. Måns: tack för att du är hjälpsam!! Men jag är trygg i min tro, och den håller jag fast vid under alla stormar. Kul att du är med och skriver, även om vi har olika åsikter... Med vänlig hälsning. c-s | |
| Claysune | 2013-08-07 00:45 | |
![]() | Gonatt på er alla!!! | |
| stuvelsberg | 2013-08-07 06:28 | |
![]() | Det är förvisso bra att det skrivs så mycket skit i guds namn, för en förnuftig, rationell och logisk person blir ett val att tro på ett fantasifoster än mer omöjligt, kan inte annat än ses som välgörande. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 07:30 | |
![]() | Inom katolicismen finns något som heter de sju dödssynderna. Jag tror att det ligger mycket bakom det. Att t ex frosseri orsakar sjukdom, kan ju vem som helst förstå. Och att högmod och vrede kan ge problem med hjärta och nerver, osv De sju dödssynderna är: Högmod, girighet, vällust, avund, frosseri, vrede och lättja. | |
| stuvelsberg | 2013-08-07 07:36 | |
![]() | Skapat av en gränslöst god gud, motsägelsefullt. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 07:46 | |
![]() | Det är för att du inte förstår helheten som du tycker så. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 07:46 | |
![]() | Snarare skapat av den onde. | |
| stuvelsberg | 2013-08-07 08:06 | |
![]() | Den onde är inga problem givetvis för en allsmäktig varelse, som dessutom har skapat den onde.Hela paketet är orimligt, vet inte om du inte kan se eller inte vill.All ondska som finns är naturligtvis skapad av gud. Så antingen ser världen ut som han vill, och då är han inte god,eller så kan han inte göra nåt, och då är han inte allsmäktig. Ni försöker äta kakan och ha den kvar. | |