Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2013-08-07 09:07 | |
![]() | Att det skall vara lustfyllt att leva, och att lidandet försvinner, är väl bra på såväl micro- som makroperspektiv. Det är väl bland annat det som kallas för mänsklig utveckling. Men just det ja,gud är ju emot mänsklig utveckling. | |
| siwu | 2013-08-07 09:07 | |
![]() | Men skärp dig Måns, skäms du inte för att påstå att tsunamin blev för att någon masturberat?? Du hånar alla som dog. Det dummaste jag läst, blir illamående. Dåså Stuvel, du menar att jag missförstått ondskan och det onödiga lidandet. Så ge exempel. Skriv inte att du redan gett exempel, du upprepar frågor och påståenden så nu får du upprepa svar. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 09:08 | |
![]() | Om du vill tro, så måste du tro med hjärtat och inte använda den jordiska famlande logiken. Man kan be att Gud öppnar hjärtat så att man kan se. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 09:09 | |
![]() | Dagens lågvattenmärke.. | |
| siwu | 2013-08-07 09:10 | |
![]() | Blandade ihop tsunamin o vulkanutbrott...lika illa ändå | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 09:11 | |
![]() | Gud välsigne er. Ha en fin dag. | |
| krysopras | 2013-08-07 09:14 | |
![]() | Ha en fin dag du också, ordminna. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-07 09:14 | |
![]() | siwu... jag tror Måns syftade på just de kristna amerikanska grupper (har för mig dom kallade sig "God hates fags") som menade på att just tsunamin var ett straff från gud, pga homosexualitet. Alltså är det väl (som vanligt) dom kristna som ska skämmas? | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-07 09:15 | |
![]() | sorry EN av alla de amerikanska kristna grupper. | |
| siwu | 2013-08-07 09:18 | |
![]() | Skäms du som man varje gång en kvinna våldtas? Är det ditt fel? | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-07 09:20 | |
![]() | självklart inte siwu, men varför ska då måns skämmas för vad kristna amerikanska puckon sagt? | |
| siwu | 2013-08-07 09:27 | |
![]() | Ni menar att jag som kristen ska stå till svars för vad kristna puckon har sagt. Alla som kallar sig kristna är inte det. Att hata och förnedra är inte särskilt kristligt | |
| Måns_E | 2013-08-07 09:30 | |
![]() | Den där guden har ju t o m sanktionerat barnamord, så logiken hos de böghatande amerikanska kristna är det ju inget fel på, OM det nu hade funnits en kristen gud. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-08-07 09:31 | |
![]() | Man kan givetvis inte dra alla kristna över samma kam. Men lite för ofta dyker det ändå upp märkliga saker relaterade till någons religion. Som detta tex.... www.aftonbladet.se/n...72 44251.ab | |
| Bim1964 | 2013-08-07 09:32 | |
![]() | Det är väl lite det som är pudelns kärna siwu. Men nu förekommer det ju "kristna puckon" som du själv nämner. Och de ser ju inte sig själva som "kristna puckon" utan de som har rätt. | |
| stuvelsberg | 2013-08-07 09:36 | |
![]() | Siwu, ett exempel, finns naturligtvis många, avseende onödigt lidande,en skogsbrand orsakad av naturliga skäl leder till att t.ex. ett rådjur lider idagar i sitt försök att undgå lågorna för att sen dö. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-07 09:37 | |
![]() | och sen siwu, läs igen vad som föranledde vårt meningsutbyte. Måns förtydligade att det finns kristna människor som anser att naturkatastrofer är guds straff. Det i sig föranleddes av att någon ifrågasatte om en naturkatastrof egentligen är ondska. Ingen sa något om att ställa alla kristna till svars för amerikanska puckons uttalanden. Du däremot var snabb på att säga till Måns att skämmas. | |
| siwu | 2013-08-07 09:39 | |
![]() | Är skogsbrand det allvarligaste onödiga lidande du kan komma på, det är synd om djuren men skogsbrand är nyttigt för naturen. Komigen, ge ett bättre exempel. Om du har. | |
| siwu | 2013-08-07 09:41 | |
![]() | Du skrev att kristna ska skämmas! Skriv tydligare så slipper du missförstås. Ja Måns skrev att vulkanutbrottet skedde för att någon masturberat. Det tycker jag är upprörande att hävda sådant. | |
| Måns_E | 2013-08-07 09:47 | |
![]() | Sådana uttalanden har ju kristna gjort i ett par tusen år, men visst blir de löjliga nu när vi vet bättre? (eller i a f vi som vill ta reda på hur sakrt egentligen förhåller sig) | |