Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:42 | |
![]() | Låt MissT:s läkare avgöra om hon är sjuk! Värsta sjukdomarna här är ren elakhet. MissT ta hand om dig och jag ber för att det går bra med ditt barn. | |
| MissT | 2008-06-28 23:43 | |
![]() | Tack mommes *kramar om* | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:44 | |
![]() | MissT, jag beundrar verkligen din öppenhet och tycker verkligen att 130 till 83 är en enorm prestation, men tror du inte att dina blodvärdens toppbetyg kan stamma från den tid då du tog hand om dig? Jag menar du måste ju ha en grym grundkondition trots allt. Om det nu är fallet så kanske du lever lite på "lånad tid" nu när du har alltför mycket övervikt, finns det nåt som skulle kunna få dig att vilja ta nya tag och börja jobba på att komma ner igen? | |
| Snoosy | 2008-06-28 23:45 | |
![]() | upa, jaså.. det tror du. Kan säga som så. Att jag tycker det är tråkigt att höra att du arbetar med människor med övervikt när du har noll respekt för dom. Du verkar, trots att du tydligen arbetat med detta inte ha nån sympati för att det ligegr andra orsaker än kost bakom övervikt. Men nu pratade vi om BMI. Du menar att en kroppsbyggare som har ett högt BMI är överviktig ?? | |
| MissT | 2008-06-28 23:48 | |
![]() | Ordprofeten jag har inte planerat att vara överviktig resten av mitt liv. Så fort jag blir frisk och slutar med mina mediciner så ska jag gå ner igen. Kommer dock aldrig vilja bli så smal som jag en gång var för då var jag ohälsosam åt andra hållet ;) Jag tränar fortfarande som sagt och jag tror att det håller mig pigg och frisk. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:48 | |
![]() | E_Cantona: Elakheten var inte riktad mot dig utan mot annan med svårighet att läsa ett helt inlägg och inte bara det h*n vill se... | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:49 | |
![]() | mamman vill också krama om MissT och berätta att tummarna fortfarande hålls HÅRT!!! ;-) | |
| beaujolais - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:49 | |
![]() | I ren protest tänker jag nu (innan det blir för kallt ute) äta upp mig till i runda slängar 360 kilo (har rätt många kilo till det, men har grundat med en rejäl skål ostbågar under kvällen - och den som väntar på nåt gott väntar som bekant aldrig för länge), leta reda på alla Betapets "överviktsomtankemännisko r" och då dallra med magarna inför dem, endast iförd kortkort bastkjol, en dubbel McFeast samt en 0,75-liters milkshake (jordgubb). Yiihaaa, I'm on my way! Glömde säga att det kan bli lite problematiskt eftersom jag tyvärr, med jämna mellanrum, måste kräkas över en del av inläggen i det här forumet. Kicki, på väg... | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:50 | |
![]() | MissT, jag hoppas det går fint då och att du får sluta med dina mediciner så snart som möjligt. Jag är övertygad om att du inte kommer ha några problem att deffa ner dig den dagen du bestämmer dig. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:51 | |
![]() | beaujolais, go for it! | |
| Dyslekso | 2008-06-28 23:51 | |
![]() | Ser fram emot det nya nicket Bearnaise.:) | |
| E_Cantona | 2008-06-28 23:52 | |
![]() | Mamman, sa ju att jag var korkad ibland...haha beaujolais...I can be your bodyguard:) | |
| MissT | 2008-06-28 23:52 | |
![]() | Tack så mycket ordprofeten! Jag tror inte heller det är några problem. jag är lyckligt lottad. Finns dom som har det betydligt jobbigare och mår betydligt sämre över sin övervikt och dom behöver inte dessa påhopp. Tack mamman!!!!! So far so good.... | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:57 | |
![]() | MissT, jag tror diskussionen på en del plan har urartat och många pratar förbi varandra. Det är väldigt hetska tongångar mot t.ex. Upa, men hon har egentligen inte skrivit nåt särskilt farligt så vitt jag kan se. Det verkar som det finns mycket ilska hos många som känner sig konfronterade och den känns stundom väldigt missriktad... Det är ingen här som påstår sig tycka illa om en människa för att hon är överviktig, men däremot finns det människor som reagerar på fenomenet övervikt. Det kanske kan upplevas stötande av vissa, men borde man inte respektera de som är ärliga med hur de känner? De menar naturligtvis inget ont även om det säkert kan uppfattas så i diskussionens hetta, men om man går tillbaka och läser lite närmare så finns det faktiskt ganska mycket omtanke och respekt även i de inlägg som mött hårdast kritik. | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-06-28 23:59 | |
![]() | haha | |
| MissT | 2008-06-29 00:22 | |
![]() | Orprofeten, visst har det förekommit en hel del påhopp i den här tråden?! Några exempel kanske? Teppy 2008-06-24 kl 20:22 Men de som är småfeta och fortsätter äta och äta.. man ser dom dricka milkshake, äta McDonalds, pizza etc.. det är fan vidrigt. Teppy 2008-06-24 kl 20:39 Krösamajja, jag tycker anorektiker är otroligt dumma i huvudet. Fortfarande synd om dom, men inga jag skulle dalta med. Sök hjälp eller ät! Teppy 2008-06-24 20:49 Vad då? Fördomar mot fetma och anorektiker?..Ska man inte ha det? Det är knappast något jag tycker att man ska ha bra tankar om.. Man ska vara hälsosam, varken väga för mycket eller fr lite. Guppa 2008-06-24 20:59 Ironi är alltid skoj heart! Jag skulle nog tippa på att ungefär 98,7% av överviktiga är det endast för att de är lata och äter fel. Ordprofeten 2008-06-25 kl 23:51 Miss _ A, "Tror ni på fullaste allvar att alla överviktiga sitter i en soffa och svullar?" •Ja "Då kanske ni borde slita er från Betapet, ge er ut i verkligheten och titta er omkring." •Feta rör sig sällan i verkligheten, ofta är de hemma i soffan och svullar "De flesta överviktiga jag känner, mig själv inkluderad, trivs mycket bra med sig själva och sin kropp, äter sund mat och tränar." •De flesta överviktiga hatar sig själva men har svårt med karaktären, ofta är omgivningen medskyldig eftersom de inte sätter stopp för ätandet i tid, i vissa extrema fall utfodrar omgivningen den överviktiga, tills de slutligen dör. "Ska vi gömma oss under ett skal och banta, sluta ta en kaka till kaffet på helgen eller äta på McDonalds några gånger per år bara för att trångsinta människor anser att överviktiga inte har där att göra?" •Nej, ni bör göra det för att ni håller på att ta livet av er och de sjukdomar ni samlar på er kommer kosta samhället en massa pengar, pengar som kunde gå till ofrånkomliga sjukdomar, barnomsorg, försvar och sänkta bensinpriser. ETC.... Maariia 2008-06-25 kl 23:23 Kan säga att för många år sedan jobbade jag i ett gatukök. Kom det en kraftigt överviktig person och beställde hamburgare etc så tänkte jag att denna person borde ej äta sån mat. Jag har själv vägt mer än idag och om jag då handlade choklad eller chips tex så kände jag mig dum att folk skulle tänka att hon borde ej äta sånt och inte konstigt att hon e tjock. Men nu när jag väger mindre känns det inte dumt att handla sånt. Teppy 2006-06-26 kl 17:44 visst det är sant MissT.. men man kan ju fortfarande äcklas över det? Om det beställs en hamburgetallrik med extra ost och extra dressing, extra stor cola osv... det är vidrigt :/ och synd... Teppy 2008-06-27 kl 12:59 Jag kan tycka att det är tragiskt att dom inte tar tag i sina liv.. Kolla på dom feta som knappt orkar gå. Häromdagen satt jag och fikade på uteserveringen, kollade upp och ser en ¨jättetjock tjej, som går i för kort linne som är 2 storlekar för liten och super tighta leggings.. Är det så det ska vara? Plus att hon gick och drack en stor milshake och åt en vaniljbulle på köpet... | |
| Candee | 2008-06-29 00:23 | |
![]() | Så ordprofeten..du tycker inte att det är illa att prata om människor om man sägar att en person är äcklig för att den är överviktig? Du ger din tolkning av vad som skrivits här men enligt mina mått mätt så är det betydligt mycket mer som skrivits om hur överviktiga personer är...bl.a att de är lata, inkompetenta att förstå hur viktigt det är att hålla sig i form, självförnekande då de inte inser att de är i fara hälsomässigt, kommenterade för att de är känsliga och vill se sig som offer..jaja, ne..inget illa sagt om överviktiga..hehe | |
| Candee | 2008-06-29 00:24 | |
![]() | Tack miss T...du gjorde mitt inlägg lite lättare med fakta på hand..;) | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-29 00:27 | |
![]() | MissT, jag tänker inte försvara nån annans inlägg, men mina står jag naturligtvis för, jag besvarade ett inlägg punkt för punkt eftersom jag tyckte författaren generaliserade och kom med egna påhopp. Kanske ska ses just som ett svar snarare än som ett påhopp i sig självt? Flera av punkterna kommer även med konstruktiv kritik som svar på totalt nonsens. Jag är ledsen om det i helhet ses som ett påhopp bara för att bitar av det uttrycker en viss trötthet på att den andra sidan hela tiden förenklar saker ner till en verklighet som inte finns. | |
| Candee | 2008-06-29 00:30 | |
![]() | Och jag klassar det som BULL ordprofeten..;) | |