Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 44 |
| Inloggade | 100 |
Mobilspel
| Pågående | 19 874 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ALFASUD | 2009-04-11 01:24 | |
![]() | Först och främst så kan man fråga sig om hon är det. Även om hon nu är en mördare så förstår jag inte vad det spelar för någon roll? Då kan man istället fråga sig varför USA skall ta hand om en svensk mördare. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-11 02:14 | |
![]() | Risotto, dina personliga analyser av vem jag är kan du väl ta personligen med mig i ett pm i stället för här!? Då kan vi uppenbarligen reda ut ett par missförstånd som du har gjort avsiktligt eller oavsiktligt angående vem jag är och var jag är och varför jag är där jag är. Tattare var personer från den lägsta sociala klassen. Hit räknades vanligen resandefolket, där merparten var romer. Jag förstår inte riktigt hur du skall få det att låta som att det på något vis skulle vara legitimt att säga "jävla tattare" utan att vara nedlåtande? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-11 02:24 | |
![]() | Risotto: "Din strävan efter att vara den stora humanisten kommer på skam genom din emigration till staterna, du har helt fullt och fast accepterat den stora stölden av land och anser att du själv har rätten till det land som en gång i tiden höll en annan och betydligt mer human befolkning än den civilisation som du lever i." Den var personlig! Menar du på allvar att om man bor och jobbar i ett land så innebär det att man är delaktig och skyldig till historiska orättvisor som skett i det land!? Du är utomordentligt löjlig och det du skriver utomordentligt fördomsfullt. Guilty by association? Som sagt, ta upp det personligt istället för att basunera ut personliga angrepp i en tråd. | |
| Snoosy | 2009-04-11 05:16 | |
![]() | vulcan,, det var egentligen inte menat som något påhopp. Utan mer som en förundran. Om man unnar någon nått gott så borde man inte fortsätta att hålla tråden levande. Utan låta människan i fråga få vara ifred. Annika har nog haft tid att tänka över vilken människa hon är/varit under sin tid i fängelset utan att andra ska börja ifrågasätta eller analysera henne. Tror det skapar negativa tankar kring henne, mer negativa än positiva. Kommer man med positiva meddelanden respektive negativa meddelanden så upprör det människor som läser tråden oavsett. Hoppas du förstår hur jag menar.. | |
| Snoosy | 2009-04-11 05:20 | |
![]() | Sen vulcan,, att lämna trådens huvudtema. Det gör ganska många, i varje tråd. Även mot slutet av denna tråd har jag märkt att det blivit en katt och råtta lek mellan två. Och vad gör det ? Det får inte gå för långt. Det förstår jag. Men är det inte bättre man tar det via privata mejl istället för att ge varningar rakt ut i trådarna ? | |
| Snoosy | 2009-04-11 05:24 | |
![]() | vulcan, sen huruvida man ska tycka synd om Annika eller inte. Klart det hon gjorde är hemskt. Men man måste gå till botten till problemen för att förhindra att sådant händer igen. De flesta brott utförs av personer som haft en jobbig uppväxt. Annikas uppväxt var vidrig. Får man ingen kärlek som liten så blir man skadad som människa. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-04-11 09:41 | |
![]() | Hon gjorde ju 2 brott, hon dödade en restaurangägare 1981.Så det är ju inte bara polismordet hon har blivit dömd för. | |
| micro113 | 2009-04-11 09:43 | |
![]() | Snoosy Det handlar inte om huruvida det är synd om AÖ eller ej, det handlar om det politiska spelet runt henne. Att hon dessutom framställs som en snyfthistoria i media, det irriterar men har inget med sakfrågan att göra. Om Kalifornien hade beslutat om frigivning och hon sedan åkt reguljärt flyg hem på egen bekostnad, då hade jag betraktat henne som välkommen. | |
| Bitte - Administratör | 2009-04-11 09:44 | |
![]() | Hon har fler än två brott på sin lista, om man läser hennes historia Bitte | |
| oggere | 2009-04-11 09:48 | |
![]() | Mindre fokus på Annika Östberg, mer på Dawit Isaak.. | |
| Snoosy | 2009-04-11 10:11 | |
![]() | micro, det är synd om AÖ.. Det är synd om många som begår brott. Istället för att hata dessa så kanske man skulle fundera på varför de blivit det dom blivit? Det finns alltid en störning av något slag. Den förflutna barndomen har ofta inverkan. Att media skapat debatt kring henne kan jag hålla med om är konstigt. Men media är ute efter att tjäna pengar. Främst på människor med problem. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-11 10:28 | |
![]() | dude, jobbigt att bli skärskådad? | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-11 10:35 | |
![]() | Vad lågt risotto! | |
| kajix | 2009-04-11 10:38 | |
![]() | Bildt: Dawit Isaak det fall vi lagt mest resurser www.dn.se/nyheter/sv...k- 1.836760 Det kanske helt enkelt är så att det är lättare att förhandla med en demokratisk stat än med en diktatur. | |
| Minta | 2009-04-11 10:40 | |
![]() | Tror ni inte att Christine Schurrer kommer att överföras till tyskt fägelse så småningom? Hur skulle AÖ kunnat tjäna sådana pengar i fängelset? | |
| Minta | 2009-04-11 10:45 | |
![]() | Det är möjligt att "förlåta" efter 28 år tycker jag. Eller åtminstone att sona ett allvarligt brott, om man under alla dessa år visat att man kan förändras och inte återfaller i brott förstås. Ett mord kan egentligen inte sonas på det sättet att det blir jämvikt i lidande, men få vettiga människor vill ha dödsstraff eller verkliga livstider. | |
| micro113 | 2009-04-11 11:03 | |
![]() | Minta Jag anser inte att det är vår sak att "förlåta" - det är upp till dem som drabbats av hennes brott och till det rättssystem hon dömts under. Det är typiskt svenskt att anse att någon skall särbehandlas enbart utifrån ett medborgarskap -- som om vi stod över andra människor och andra rättssystem. När det gäller förändring så vet vi ingenting om det i fallet AÖ. Att hon inte har återfallit i brott är ju föga förvånande när hon suttit inlåst hela tiden -- det säger ingenting om hennes karaktär. | |
| Minta | 2009-04-11 11:06 | |
![]() | Och vad ska vi egentligen göra med människor som är skadade eller störda på det sättet att de kan begå grova mord? Det finns människor som av olika orsaker är psykopatiska (även om långt ifrån alla begår mord). Ska de fångas upp och identifieras tidigt så att de kan få hjälp? Om man inte kan känna medlidande eller empati, är det ju ett allvarligt hinder. De flesta människor avstår nog från att döda därför att ens medkänsla med andra och respekt för människoliv hindrar en, inte i första hand för att det är olagligt tror jag. En borderlinepersonlighet eller psykopat som söker hjälp innan h*n begår ett allvarligt brott eller brott överhuvudtaget, kan ju få samhällets stöd, men inte efteråt. Då är de körda. | |
| Minta | 2009-04-11 11:07 | |
![]() | Micro, med förlåta menar jag oss andra när hon komemr ut. Ska hon betraktas som paria för resten av livet eller kan hon få en verklig möjlighet att sona sitt brott? | |
| Minta | 2009-04-11 11:08 | |
![]() | Är det verkligen typiskt svenskt? Har inte utländska personer som begått brott i Sverige kunnat överföras till sina hemländer? | |