Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 712 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2010-04-06 22:57 | |
![]() | Vad jag kan läsa ur många av inläggen så handlar dom ju om tråden dvs rökning. Inte rökning kontra alkohol. Vi kan ju prata om skadliga effekter på omgivningen vid användande av en massa saker i dagens samhälle men tråden handlade om just rökningen så då är det väl ok att hålla oss till just det . Skapa en annan tråd om ni vill diskutera skadliga effekter av annat. Håller absolut med om att alkohol, socker, mediciner, droger och en massa annat i samhället är lika illa som rökningen men det var just rökning som den här tråden handlade om. Men det verkar som att väldigt många känner sig personligt påhoppade vilket tyder på att det är en känslig fråga som berör många på många olika sätt. | |
| regression | 2010-04-06 22:59 | |
![]() | Får vi prata om rökheroin? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-06 23:02 | |
![]() | Det får du säkert göra, men det kanske är en annan tråd? Eller är detta en tråd om rökning i allmänhet? Hur röker ni eran fisk? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-06 23:06 | |
![]() | Jag pratar gula blend på 70-talet. | |
| Satyra | 2010-04-06 23:13 | |
![]() | "Men det verkar som att väldigt många känner sig personligt påhoppade" Ja vad märkligt - att man känner sig personligt påhoppad när det skrivs i inlägg efter inlägg att man som rökare är äcklig, hänsynslös, luktar illa, skadar allt och alla, belastar samhället på alla sätt och vis och dessutom ska det divideras om ifall det möjligen till och med kan vara så att rökare är mindre intelligenta än resten av befolkningen. :-O ;-) | |
| regression | 2010-04-06 23:19 | |
![]() | Ang. det där med IQ: förmodligen finns det inte ett kausalt samband mellan rökning och IQ. Att det finns en korrelation även när man jämför syskon eller till och med tvillingar är knappast ett belägg för att man blir dum av rökning. | |
| regression | 2010-04-06 23:20 | |
![]() | Däremot är det ''dyrt att röka. Och dumt.'' <--- Socialstyrelsen på nittiotalet. Minns ni? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-06 23:23 | |
![]() | Nä. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-06 23:32 | |
![]() | Jag anser att folk gör som de själva vill. Jag dömer ingen som röker för att vara dum i huvudet. Tror mej inte ha sagt det någonstans heller. Jag läste en artikel och blev mest nyfiken på om någon kunde tro på den eller inte. Man vill ju gärna tro på vad forskare kommit fram till men som sagt så ställer jag mej väldigt tveksam till den slutsatsen att IQ har med saken att göra. För övrigt så anser jag inte vara viktigt med ett högt IQ. Vad bevisar det? Inte ett skit egentligen. Jag har en nära vän som är 47 år och har rökt från det att hon var 14 år. Hennes pappa gick bort i kol vilket hennes 5 farbröder också har gjort. När man inte får sig en tankeställare då och gör allt för att sluta så undrar jag vilken kraft det ligger bakom ett beroende? Jag blir både orolig och ledsen att hon inte slutar med rökningen. Sen att det inte är enkelt förstår jag med, det är med rökning som alla andra ovanor, helt enkelt skitsvårt att bryta mönstret. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-06 23:36 | |
![]() | Men va fan är ert problem? Några få svenskar röker fortfarande. Vad ska ni lägga eran energi på när ni lyckats få alla att sluta röka? | |
| hummerapa | 2010-04-06 23:38 | |
![]() | kan ni inte bara sluta whina och ta en joint istället. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-06 23:41 | |
![]() | Det är illegalt.- där går gränsen! | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-06 23:42 | |
![]() | anneli72 är en fegis. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-06 23:44 | |
![]() | dU ÄR KRIMINELL! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-06 23:49 | |
![]() | den dagen jag har rastaflätor..är jag död. | |
| hummerapa | 2010-04-07 00:05 | |
![]() | vad har det med rastaflätor att göra? Är det ett måste? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-07 00:08 | |
![]() | anneli72 råka fimpa i sin sinande box. Det kan faktiskt göra vem som helst vansinnig, | |
| hummerapa | 2010-04-07 00:30 | |
![]() | vilka dåliga jävla fördommar.... rasistiska svin | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-07 00:32 | |
![]() | rasistiska svin! är en så skön öppen tolkning. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-07 00:33 | |
![]() | hummerapa: kan inte du utveckla din rasistiska tanke? | |