Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-17 23:07 | |
![]() | Det är liksom lite svårt att förklara för just de som fortfarande befinner sig i dimridån. | |
| regression | 2010-08-17 23:09 | |
![]() | Okej. Men jag har läst både Herman Hesse och arbetat i Afrika. Det kanske finns hopp om mig. Vill du inte göra ett försök? | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-17 23:10 | |
![]() | Jag ska faktiskt gå och lägga mig nu, så vi får det en annan gång. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-17 23:10 | |
![]() | God natt på er allihop! | |
| regression | 2010-08-17 23:10 | |
![]() | Hejdå! Tack för ännu ett konstruktivt inhopp. Vi ses i morgon. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-17 23:13 | |
![]() | Hermann Hesse, ja. Jag har faktiskt inte läst honom, inte blivit av. Men du verkar ju fatta grejen lite iaf. | |
| apbur | 2010-08-17 23:14 | |
![]() | Nu tror vi ju på demokrati och det betyder att även vänsteranhängare har rösträtt. Det är ett pris man får betala. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-17 23:20 | |
![]() | Oj, en kvinnlig antifeminist. Intressant. | |
| tobbo | 2010-08-17 23:32 | |
![]() | @ Johanjos "Se lite förbi era egon och tänk lite på andra. Det finns andra. Jag lovar er." Bara för att man inte tycker att staten ska bestämma vad som är solidariskt betyder det inte att man är ett ego. Staten är dålig på det mesta till exempel bistånd. Vi har skänkt hundratals miljarder till ingen nytta och så skapar Percy Barnevik miljontals riktiga jobb i Indien för (i sammanhanget) kaffepengar. Hade staten inte snott mina pengar hade jag kunna skänka dem till Hand in Hand (som projektet kallas) istället för att SIDA ska betala massa svenskar höga löner för att glassa runt. På samma sätt kan man se det mesta. Staten är inte bättre på att ta beslut åt mig än jag själv. Jag kan vara solidarisk med mina pengar och det skulle ge betydligt bättre effekt. Jag röstar höger för att jag tror att människor själva tar bättre beslut än sosseförståsigpåare. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-18 08:14 | |
![]() | Tobbo: Bra inlägg där. Jag vill inte ha ett parlamentariskt Sverige. Men svårigheten ligger i vad det finns för andra alternativ. Folkomröstningar kanske. Jag önskar bara att varje människa kunde leva lite mer moraliskt och harmoniskt; sätta sig ner en stund, slappna av och tänka till. Gemene man är så skadad av samhället; av dess köpiver, moraliska dekadens etc. Det gäller att kunna ta sig ur detta. Det gäller att ibland kunna tänka utanför samhällets gränser. Nu kommer det ju bli så att folk kommer ju bara hacka på mig även för detta inlägg, kalla mig hippie, vara sarkastiska etc. Ja, gör det då. Jag är bara jävligt stolt över att kunna tänka lite mer på djupet och se saker från perspektiv ingen annan ens kunde ana fanns. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-08-18 08:23 | |
![]() | "Jag är bara jävligt stolt över att kunna tänka lite mer på djupet och se saker från perspektiv ingen annan ens kunde ana fanns." Det skulle kunna vara borgarnas slogan för hur man har rensat upp bland de långtidssjukskrivna. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-18 08:43 | |
![]() | Samt en slogan som sträcker sig långt bortom politik. Dessutom passar den ju inte då ingen idag kanske kunda ana att ni fortfarande kör en politik som diskriminerar folk. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-18 08:53 | |
![]() | Det är inte många ord om lokalvalen här. Istället är det ett tjat om skatter. En hundralapp mer eller mindre i fickan spelar väldigt liten roll för de flesta yrkesarbetandes vardag, och speciellt för oss höginkomsttagare. I praktiken betyder borgerligt styre lyxigare drinkar på krogen, och med vänstern billigare skola och sjukvård. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-18 08:56 | |
![]() | Om man struntar i ideologin så har utgången för oss som tjänar över trettifem lökar i månaden ingen som helst betydelse, vi kommer ha det bäst i vilket fall. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-18 08:59 | |
![]() | @johanejos Du är latjo - det låter som du har läst något dekonstruktivt på högskolan. Inga andra brukar snacka om dimmridåer. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-18 09:09 | |
![]() | Fisto: Nä, det kan jag inte säga att jag har gjort. Inga andra nä, precis det som är grejen. | |
| magnusito | 2010-08-18 09:15 | |
![]() | När jag läser de snaste inläggen här kommer följande ord upp inom mig: aningslöshet, egoism, historielöshet, uppblåsta egon som inte skulle klara sig som de tror utan andra och utan ett samlat solidariskt samhälle. Bortskämda ungar som talar om mina pengar som tas ifrån mig och är blinda över hur mycket de själva åtnjuter. Jag kan bara hoppas att det är en effekt som kommer av att man sitter och mallar upp sig framför datorn där man inte direkt möter någon annan och att det blir lite extremt i sådana här forum. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-18 09:17 | |
![]() | Exakt samma ord dyker upp inom mig faktiskt. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-18 09:18 | |
![]() | Jag förstår dessutom inte vad du menar med pengar som tas ifrån dig. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-18 09:19 | |
![]() | Det är väl egoistiskt om något att du ska tjäna de där extra hundringarna som istället någon mer behövande skulle kunna få. Tänk lite, för fan! | |