Spelrum
Giraffen20
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade39
Mobilspel
Pågående19 718

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mrperfect2011-12-18 19:10
Antal inlägg: 11437

Det finns folk som störs av röken och Hyresgärstföreningen har svårt att styra det dithän att folk inte röker på balkongen, jag tror det blir många bråk som avstyrs ifall man kommer med ett rökförbud på balkonger. Personligen tycker jag det är rätt, jag är inte rökare.

Pandina2011-12-18 19:11
Antal inlägg: 727

Le-lou, joo jag har varit med om det. Och tack, Le-lou, för att du kallar mig för fördomsfull. Du får det att låta som att jag växt upp i en grotta och att mina bästa vänner är en palm och pingisboll. Framför allt verkar du ha missat min poäng:

Du håller uppenbarligen med om att det här med att blåsa rök i någons ansikte är fel. Bra! Då är vi överens.
Men att röka in i någons lägenhet verkar dock vara HELT acceptabelt, trots att det förra är så sjukt omoraliskt och förkastligt.

Det är detta jag inte fattar. Det är så otroligt fel att blåsa rök i någons fejja, men en ickerökares hemmamiljö respekteras inte för att "Jamen det är väl ditt val om du vill röka eller inte, men jag tänker röka för det är mitt val".
Nog fan skulle jag vilja spraya massa toalettdoft in i din lägenhet just for the heck of it - flera gånger per dag. Typ lavendel. Mmmmm...

minimaj2011-12-18 19:13
Antal inlägg: 51

Le-Lou: dina två senaste inlägg är kloka.

Som rökare blåser jag ju självklart inte rök i ansiktet på någon.

Rökning är ett infekterat ämne och det kommer upp väl mkt hat och många fördomar i forumet. Få saker verkar engagera icke rökare så mycket som rökning! Fascinerande.

väntar fortfarande på att få veta från debatterande ickerökare hur ni tänker reagera när jag blossar på min e-cigg? Viktigt för mig att veta om ni förstår rökförbudets innehåll eller inte.

le-lou2011-12-18 19:15
Antal inlägg: 17496

Pandina - jag tycker du drar en stor fet kam över alla som röker, när du skriver som du gör. Jag har fått spya på mig av en som var full som en kruka, men det hör inte till vanligheterna måste jag nog säga.. att folk som dricker spyr på mig.

Jag har aldrig sagt att röka IN i någons lägenhet är okej? Vart ser du det? Vi pratar om balkong. Och har man så jäkla otätt att man får in grannens cigarettrök/grillos/fisar så får man väl kontakta hyresvärden för att täta.

dannyboyFFS2011-12-18 19:17
Antal inlägg: 394

+1 lelou

ullis1164 - Ej medlem längre2011-12-18 19:18
Antal inlägg: 1019

zenlinpen: Har du tips på bra e-cig, jag hittade en till slut med nikotin - som jag vill ha, men det stod inget om hur länge nikotinbehållaren varade, + att man kanske sen inte kan fylla på om sajten försvinner? Skulle helst vilja hitta över disk med nikotin, typ i Malmötrakten. Eller någon annan som har tips?

minimaj2011-12-18 19:24

Ullis:
www.x3nordic.se/
finns bla på ica maxi. HK i Halmstad, när Malmö. innehåller inte nikotin eller andra gifter.
Behållaren laddas, usb, håller typ 200 bloss.

Pandina2011-12-18 19:26

Minimaj, nu är jag inte sådär bauta-påläst, men jag har förstått det som att lukten från e-cigg är luktfria? Ingen tobak, ingen tjära, inget utsläpp av kolmonoxid. Fantastiskt. Varför skulle inte det vara okej? Och vad menar du med förståelsen av rökförbudets innehåll?

Le-lou, det är ju det debatten handlar om. Hade alla balkonger varit långt från grannlägenheterna och cigarettröken inte kunde nå dem, så hade ju såklart inte den här debatten funnits. Det handlar om att röken kommer in i folks hem. Sen vad som är din avsikt, det är ganska skitsamma för RÖKEN KOMMER IN I MITT HEM.

Grillos/matos KAN jag faktiskt inte klaga på. För jag äter. Och jag vet om att mina grannar också äter. Och grannarna bredvid äter också. Och du, kära le-lou, misstänker jag att du också äter.

Men det är bara spekulationer.

dannyboyFFS2011-12-18 19:34

Spekulera lite till då pandina! Måste man grilla maten på balkongen? Eller ska man göra det inne?

le-lou2011-12-18 19:35

Om röken kommer in i ditt hem Pandina, så har hyresvärden skyldighet att åtgärda det. Jag hade själv väldigt otätade fönster - ringde, och vi fick våra fönster tätade.
Menar du att det du har rätt att klaga på är sånt som du inte själv gör? Eftersom du tar upp matätande som något man inte kan klaga på, eftersom det "gör alla"? Aha okej. Så alla ska göra som dig? Eller mig? Jag har aldrig högljudda fester, så det ska ingen annan heller ha då.
Fin logik, som gjort för att bo i flerfamiljshus :D

Jag vet inte heller varför jag är sådär kär för dig, möjligen uppfattar jag att du retar dig på mina ofattbart rabiata åsikter här men det får du bara tugga i dig :). Jag tycker du verkar väldigt arg, har jag gjort dig nåt förutom att inte hålla med dig?

minimaj2011-12-18 19:39

Pandina: e-ciggen, den som jag använder i alla fall, är helt fri från alla gifter såsom nikotin, kolmonoxid, ja fritt från alla gifter. Därmed helt luktfri. Det kommer rök som är identisk med cigarettrök, men du kan inte känna någon lukt från min e-cigg som är smaksatt med jordgubb eller äpple. Bara för mig att njuta av men för omgivningen att kanske provoceras av.

Förståelsen om rökförbudet är mer intressant och jag fick några svar tidigare. Rökförbudet är en arbetsmiljöfråga på krogen och tex på arbetsplatser. Att personal som arbetar inte skall utsättas för rök. Sen har ju även passiv rökning tagits in i sammanhanget och det är ju bra att ingen utsätts för rök.

MEN, jag tror att min e-cigg kan bli väldigt provocerande för alla som gillar rökförbudet. att man inte fattar skillnaden utan istället blir provocerade. Då är vi inne på intelligens att förstå skillnaden mellan vattenånga och rök från en cigarett. klarar ickerökarna av detta utan att gå bananas?

Pandina2011-12-18 19:40

Man grillar faktiskt ute på gården, om man nu använder kolgrill. Elektrisk grill går bra att använda på balkongen.
Och där är det väl upp till var och en, jag kan tycka att det är mysigt att sitta på balkongen och grilla :)

I ärlighetens namn: skulle jag höra att grannen ovanför eller bredvid är vegetarian så skulle jag faktiskt skämmas lite för min grillning och välja att sköta matlagningen på annat vis. SÅ viktigt är det ju liksom inte att grilla på balkongen, även om det är väldans gott. Nu är väl inte vegetarianism pga köttlukt lika vanlig som ickerökning. Så där unnar jag mig att grilla i första hand.

le-lou2011-12-18 19:41

mysigt och mysigt - grillröken är inte särskilt giftfri om man säger så. Men det diskuterar vi inte här eftersom alla är överens om att det är mys att grilla.

dannyboyFFS2011-12-18 19:43

Förbud mot allt Pandina inte gör borde tråden heta

Rabiesgalen2011-12-18 20:06
Antal inlägg: 396

le-lou, en del hus har ventiler på balkongsidan. Även nya hus.

Pandina2011-12-18 20:07

Haha. Ni smickrar mig.

Le-lou, jag är kär i dig också. Tycker dina argument är helt fantastiska. Du säger att jag ska be hyresvärden täta mina fönster. Jotack, men hade de varit så himla otäta så hade jag nog aldrig behövt vädra. Det är ju grejen, att jag vill kunna vädra utan att det börjar stinka rök. Jag vill kunna få in syre utan cigarettrök. Ni får ju det om ni vill (genom att ni helt enkelt låter bli att röka). Vår hemmamiljö ligger i ERA händer och ja, det stör lite.

Herregud, dessa pikningar mot mina argument istället för att bara ge ett vettigt argument själv.

Minimaj, jadå, jag tror nog det går hur bra som helst.

dannyboyFFS2011-12-18 20:09

Tänd en cigg och låt den brinna
låt aldrig glöden försvinna
det är mörkt nu men det blir ljusare igen

Tänd en cigg för allt du tror på
för den här anstalten vi bor på
tänd ett cigg och tänd en till

Jag såg en tändare försvinna
det var en natt när alla sov
jag tror jag önskade
att jag hade två

för en minut sen brann den
för en sekund sen försvann den
det var det bara jag som såg

på paketet stod det "rökning dödar"
jag ville tro dom slitna orden

Tänd en cigg och låt den brinna
låt aldrig glöden försvinna
det är mörkt nu men det blir ljusare igen

dannyboyFFS2011-12-18 20:09

God Jul

Pandina2011-12-18 20:11

Kolgrillning RÅDER det förbud mot på balkongen - så jag tycker banne mig att rökning på balkongen också kan förbjudas. För här ser vi återigen exempel på att rökare får igenom sina önskemål medan ickerökare ska tvingas leva i deras avgaser. Men ja klart, en sponsor bör ju behandlas som kung av den som blir sponsrad...

Rabiesgalen2011-12-18 20:12
Antal inlägg: 396

minimaj, du verkar tro allt i tillverkarnas reklam. Det finns säkert andra gifter i den där skiten. Såg att det var cancerframkallande ämnen i vissa av dem. Tror att de kastar ut dig om du röker dessa. Vem orkar kolla vad det är för rökdon alla brukar. Rökning är förbjuden på krogen.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?