Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 40 |
Mobilspel
Pågående | 19 473 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
micro113 | 2012-12-16 17:31 | |
![]() | Behringer Jag tycker man kan fundera på det här som han säger också: "En person gör fel och förbjuder något i en släng av missriktad välvilja." För det han talar om är ju faktiskt konsekvenserna av den där missriktade välviljan - inte människors vilja att bevara sina traditioner. | |
Behringer | 2012-12-16 17:48 | |
![]() | Jag tycker att alla kan klicka på länken och läsa hela texten och förhoppningsvis komma fram till konklutionen att Kawa Zolfagary och hans närmaste omgivning aldrig kommit på tanken att peta i våra traditioner ( som ju faktiskt ändrar sig själva över tid utan att någon bestämmer att så ska ske) | |
Måns_E | 2012-12-16 17:53 | |
![]() | Det var en bra och nyanserad text. Och det är ju precis så där det är, populisthögern försöker få folk att reagera på uppblåsta skithändelser. | |
Vendela34 | 2012-12-16 18:00 | |
![]() | Vi har verkligen en dubbelmoral i detta land. Så snabba vi är är gå till försvar så fort det gäller invandrade - vare sej dom är svarta eller vita. Hur länge har inte tjocka/feta medborgare i vårt land klassats ner/mobbats för sitt utseendes skull. DÅ är det fritt fram att gotta sej i deras olycka. Att med vilka vidriga ord som helst racka ner på dom. Nidbilder på feta är inte tal om att censurera. Men en svart trasdocka i en tecknad film från 30?-talet engagerar. Jag kan tillägga att min dotter är gift med en svart man. Han skrattar åt detta spektakel och säjer -tokiga svenskar. | |
Måns_E | 2012-12-16 18:01 | |
![]() | Dubbelmoral, försvar? Vad menar du Vendela34? Det är väl ingen som går till försvar för invandrare för att man kritiserar populistiska rikspuckon? | |
Måns_E | 2012-12-16 18:03 | |
![]() | Disney Corporation är ju knappast svenska. Det är de som har bestämt att klippa i sitt eget material. | |
limpan__2 | 2012-12-16 18:07 | |
![]() | Det är ett amerikanskt företag som redigerat filmen, det svenska samhället, den svenska regeringen och den svenska nvandringsplitiken har inte haft ett skit med det hela att göra. Vad är detsom är svårt att förstå? | |
Behringer | 2012-12-16 18:08 | |
![]() | Inte ett enda exempel, Vendela. Bra jobbat! Och se ner på feta ( vad nu det har med svenska tradioner att göra) är inte okej. Eller är det en ståndpunkt du själv har? Hälsa negermågen att jag förstår om han skrattar åt hur svenskar vill skjuta skulden på honom för nåt som ett multnationellt företag gör | |
uffew | 2012-12-16 18:12 | |
![]() | Jag har nog missat detta men är det någon i denna tråd som skyllt på invandrarna? | |
Lika bra | 2012-12-16 18:18 | |
![]() | Uffew Vendela har gjort det åtminstone en gång, det kan säkert vara fler. Vendela34 2012-12-16 16:23 "Tradition är inte endast dans kring midsommarstång och julgran. Tradition är också att sjunga "Familjen Krokodil" som den skrevs från början och att se Tomtarnas julverkstad MED svarta dockan som får en stämpel i ändan. Att det har förändrats beror på invandringen. Mycket mer kommer att förändras - detta är bara början. " | |
Behringer | 2012-12-16 18:20 | |
![]() | "men jag är inte för att vi ska förändra så att de invandrade ska komma i FÖRSTA rummet." Lite lagom subtilt sådär, men var skulden för de påstådda förändringarna ( som ändå sker hela tiden) ligger här är väl inte så svårt att se, Uffe? | |
uffew | 2012-12-16 18:20 | |
![]() | Okej. Hade jag missat. | |
Lika bra | 2012-12-16 18:23 | |
![]() | Uffew För övrigt är det milsvid skillnad att, som Disney gör, driva med stereotypa drag hos olika folkgrupper och att, som Karl Bertil Jonssons jul gör, manifestera ondska genom hakkors-symbolen (om jag minns det hela rätt, var ett par år sedan jag såg programmet). Hur kan du ens göra den korkade jämförelsen? Utöver detta är hela diskussionen korkad. Gör som ni vill, titta på vad ni vill, fira jul hur ni vill. Varför upprörs ni över att en lärare, ett produktionsbolag eller liknande vill göra något nytt? | |
uffew | 2012-12-16 18:37 | |
![]() | Dy har rätt. Att få se en jude dansa och ha kul är fruktansvärt att se. Mycket värre än att se en naziflagga. Större stresspåslag av en som dansar än en naziflagga. Men förväntade mig ingen förklaring utan det kom en kommentar om hur korkad man är som du brukar svara. | |
apbur | 2012-12-16 18:38 | |
![]() | Det är skrämmande naivt att se etiska och politiska ställningstagande som var mans rätt att vara lite innovativ och rolig. Många av er hade suttit och nynnat er igenom ett politiskt paradigmskifte och man hade sedan förfasats över hur ni kunde vara så dumma i framtidens historieböcker. | |
Minta | 2012-12-16 18:50 | |
![]() | Vi kanske ska starta en arabisk vår mot svt: motivering? | |
Minta | 2012-12-16 18:51 | |
![]() | Eller en Disney-vår. | |
Maradona1986 | 2012-12-16 18:58 | |
![]() | Här är en intressant text om Disneygate. bloggar.aftonbladet....sf orstand/ Uppenbarligen minns jag rätt. Den omdebatterade scenen var inte med när jag var liten. Och jag kan inte påminna mig att jag tyckte att jag saknade några rasistiska stereotyper i mitt julfirande på den tiden. | |
apbur | 2012-12-16 19:03 | |
![]() | Jag tycker traditionsargumentet är oerhört fjantigt och mina fördomar säger mig att det används av spånhuvuden. | |
Minta | 2012-12-16 19:06 | |
![]() | Det är ju inte bara ett traditionsargument: "Inga folkstormar mot att vi inte får se Långben stoppa en gaffel i ett eluttag och blir strömförande? Inga förståsigpåare som känner att våra svenska traditioner är hotade för att Kalle Anka inte tillåts gå bärsärk med en kulspruta? Varför inte det? Raseriet mot Kalle Anka på julafton kan väl inte bero på att det är just en pickaninny-docka och en judekarikatyr som klipps bort den här gången?" | |