Spelrum
Giraffen | 17 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 37 |
Mobilspel
Pågående | 20 426 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
punatulkku | 2014-11-04 22:50 | |
![]() | Jag måste bara fråga dig Skrutta00, när du skriver att det ska sättas in mer resurser till ensamstående föräldrar med barn. Hur menar du då? Ensamstående föräldrar har: Bostadsbidrag Underhållsbidrag Och vid behov försörjningsstöd om lönen/lönerna inte räcker till.. Alla ensamstående svenska föräldrar har ju en möjlighet att läsa till sig en utbildning och med det byta arbete? Bara av ren nyfikenhet? Vad sätter man in för resurser där? Och att man sover på parkbänkar/går till ett härbärge..brukar inte man kunna få rätt bra hjälp innan det gått så långt om man själv bara vill? Lite Ot men eftersom du skriver så blir jag väldigt nyfiken på vad du menar för resurser? | |
punatulkku | 2014-11-04 22:52 | |
![]() | Och barnbidrag såklart ;) | |
Rhotheta | 2014-11-04 23:21 | |
![]() | Jag tror att det kan vara givande att läsa lite här. www.makalosa.org/ver...de -modrar/ | |
skrutta00 | 2014-11-04 23:35 | |
![]() | Mycket bra länk Rhotheta...hoppas många läser den.Jag har varit i just den situationen och känner igen mig i mycket.Tack:) | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-11-04 23:41 | |
![]() | Skrutta. Den där liknelsen är det nog bara ett barn som köper. Det största felet med den är att den så förenklad att den faktiskt inte ens liknar verkligheten. Jag la ut en länk om myter som sprids. Du skulle ha gjort dig besväret och läst den för då kanske du hade tänkt en gång till innan du skrev din liknelse. | |
punatulkku | 2014-11-04 23:45 | |
![]() | Rhotheta, jag vill ju höra Skrutta00 själv berätta hur och vilka resurser man sätter in. Att du har svar på precis allt betyder inte att du behöver svara för andra ;) Jag har varit ensamstående och har ensamstående bekanta. Jag vet att vi har bidrag till det mesta så vad mer för resurser som man sparar in på stängda gränser? | |
Rhotheta | 2014-11-05 00:12 | |
![]() | Levde du alltså på försörjningsstöd? Du hade inte arbete eller föräldrapenning? | |
skrutta00 | 2014-11-05 00:15 | |
![]() | Jag läste din länk Nora1 och hade de invandrare flyktingar varit inför ramen av din länk så hade den säkert varit tillförlitlig .. men så är det ju inte ..vare sig att Sveige kan erbjuda arbete...att de invandrare och flyktingar som nu strömmar till Sverige har specialkompetens.. de flesta är låg utbildade och har därför ända mindre chans att komma in på Svenska arbetsmarknaden. Då återstår en stor grupp som bidragstagare. Punatulkku..jag tror att en stor hjälp ville vara presic som i länken övanför att prioritera jobb till ensamstående med barn.Det finns nämligen en studie som visar att barn till ensamstående lågavlönade och arbetslösa inte prioriterar högskoleutbildningar. Även gymnasieutbildning hoppar många av eller aldrig går.Detta är ju fruktansvärd..båda för den personliga individen och i det stora sambandet för Sverige och Sveriges ekonomi. | |
skrutta00 | 2014-11-05 00:27 | |
![]() | Jag var arbetslös och utförsäkrad. För att få försörjningsstöd krävdes att jag skulle lämna min då 4 mnd lilla dotter till barnets far som var alkoholiserad så jag kunde söka arbete.Jag samman levde inte med barnafar och sökte ensam vårdnad.Samt att jag skulle sälja min bil....värd 10.000 kr....att och köpa en bil till 2000-3000 kr.De kraven var för mig absurda..så jag fick inget försörjningsstöd.Kontenta n var att jag levde på barnbidrag och underhållsbidrag samt det jag kunde jobba svart....jag bodde hos vänner här och var och hos mina föräldrar under en kort period.När dottern var 2 år fick jag fast arbete och möjligheter att skaffa lägenhet.Så jag vet va jag pratar om...att ta vara på de som redan finns i Sverige och hjälpa dom.Lev på lite över 2000 kr i mnd med ett lite barn ...så kanske ni tänker om.Och...jag var/är inte ensam om att ha varit i den situationen..de finns idag med. | |
punatulkku | 2014-11-05 00:34 | |
![]() | Rhotheta, vi kan starta upp en ny tråd om att leva på bidrag i Sverige. Har en hel del och säga om det. Skrutta00 Så ensamstående ska ha förtur på arbeten? Eller ska vi skapa arbeten till ensamstående? Det egna ansvaret då? Att själv se till att ha en utbildning och själv skaffa arbete? Att ensamståendes barn hoppar av grundskolan och skiter i högskolan? Går det att skylla på att man är ensamstående? Vart finns viljan att förändra och bryta? Titta på Zlatan och hans förutsättningar, fick han eller hans familj nåt extra? Fick dom bättre arbeten för att kunna ge det där extra till han som de andra rika barnen hade? | |
punatulkku | 2014-11-05 00:36 | |
![]() | Oj, där slant mobilen iväg. Zlatan kanske inte gick i högskolan men han fattade det där om den egna viljan iaf ;) | |
punatulkku | 2014-11-05 00:39 | |
![]() | förlåt men hade du ingen fp när ditt barn var 4mån? | |
skrutta00 | 2014-11-05 00:54 | |
![]() | Nej ....av ytterst personliga skäl vill jag inte utlämna mig mer än det jag redan gjord i den frågan. Svaret var till punatulkku:) | |
skrutta00 | 2014-11-05 00:59 | |
![]() | Svar ja...jag tycker att ensamstående kan ha förtur när det gäller arbete....det ville gynna båda ""svennson" och invandrare. | |
punatulkku | 2014-11-05 01:00 | |
![]() | Då avslutar du och jag konversationen då jag inte köper det du skriver. Men egna viljan Skrutta, det kan försätta berg och ge våra barn högskoleutbildningar! ;) | |
skrutta00 | 2014-11-05 01:06 | |
![]() | Olika meningar är ett steg närmare en lösning frågar du mig:) | |
skrutta00 | 2014-11-05 01:09 | |
![]() | Just precis egen vilja...men också i vårat rika land kan förutsättningar läggas bättre till rätta för de mindre bemedlade ....att hjälpa varandra . | |
punatulkku | 2014-11-05 01:29 | |
![]() | För att förtydliga Detta inlägg skulle va precis under ditt inlägg 00:54 "Då avslutar du och jag konversationen då jag inte köper det du skriver. Men egna viljan Skrutta, det kan försätta berg och ge våra barn högskoleutbildningar! ;)" | |
skrutta00 | 2014-11-05 01:38 | |
![]() | Nu blev jag faktisk aldrig så lite fundersam....köper du inte min livshistoria ..eller att jag inte vill utlämna mig mera?? Oavsett vilket så blir ditt svar knäpigt om du svarar JA på båda frågorna... Till punatulkku. | |
Sten_Saxpåse | 2014-11-05 05:00 | |
![]() | vi kan sjunga för dom | |