Spelrum
Giraffen44
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade65
Mobilspel
Pågående20 138

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MickelRav - Ej medlem längre2015-02-04 10:03
Antal inlägg: 323

Jag ser att du apostroferat mig kovikstippen. Utan att med ett ord be om ursäkt för dina oförskämdheter som jag citerade ovan!!!!

Fram med en ordentlig ursäkt nu i stället för att sitta och svamla om saker du uppenbart inte kan något om.

MickelRav - Ej medlem längre2015-02-04 10:20
Antal inlägg: 323

Nå!? Hur blir det? Du satt och anklagade mig för att ha "förespråkat" att "judarna" skulle "utrota palestinierna" - något jag självfallet aldrig skrivit eftersom bara en djupt oseriös för att inte säga psykiskt sjuk person skulle tycka en sådan sak.

Ska jag verkligen behöva vända mig till en spelvärd för att du ska be om ursäkt för dina vidriga anklagelser???

totravel - Ej medlem längre2015-02-04 10:23
Antal inlägg: 4735

Rhotheta,

Retar väl alltid någon.......

totravel - Ej medlem längre2015-02-04 10:31

Moose78 01-28 - 23.04

Den andra sidan av myntet. Mynt har alltid två sidor.....

www.dn.se/kultur-noj...p- to-gaza/

kovikstippen2015-02-04 10:35
Antal inlägg: 979

Självklart tänker jag inte be om ursäkt, mikelrav.

Om du uttrycker dig så slarvigt att jag missuppfattade din andemening ligger felet snarast på dina axlar. Antingen genom att förklara igen eller bita ihop.

Huruvida någon är insatt i Palestina/Israel-konflikt en kan man ju diskutera. Konstigt nog vet jag inte en enda vinkel som parterna är helt överens om.

Vad som är rätt och fel är med andra ord ett stickspår för att slippa försöka få slut på eländet. Lösningen ligger snarare i framtiden än i historien.

Jag tror inte krig och ockupation är lösningen.

Om du invaderar mitt hus, kastar ut mig på gatan och sedan vill bli min kompis - kommer du upptäcka att jag är ovillig och jävligt förbannad. Det kommer inte hjälpa att du hävdar att det är du som är offret

Min liknelse gäller tex judiska bosättningar i Palestina

totravel - Ej medlem längre2015-02-04 10:38

Janne121212,

Demokratiskt tvivelaktigt med preventiva beslut mot brottet "Hets mot folkgrupp", men kanske ett riktigt beslut. Malmö Kommun kanske skulle göra liknande mot den kommande demonstrationen av Pegida?

www.aftonbladet.se/n...02 39080.ab

kovikstippen2015-02-04 10:42

Mikelrav skrev:

"Vad tror du om att du försöker lära dig lite om hur det är att leva i Israel, ständigt under attack från de stackars oskyldiga "palestinierna". Innan du uttalar dig? Såklart att Israel, som är totalt överlägset militärt, skulle kunna radera ut allt vad motstånd heter inom några dagar. Fundera över varför man inte gör det."

Jag uppfattar det hotfullt och att du inte skulle opponera dig ifall judarna utrotade Palestinierna. Du rättfärdigar din ståndpunkt med att det är sund om judarna.

Jag ser ingenstans att du ser ett problem i att det dör 20, 50, 100 (?) Palestinier per död jude.

Moose72 - Ej medlem längre2015-02-04 11:06
Antal inlägg: 1910

mobil.dn.se/kultur-n...e- intryck/

Synd bara att svensk media visar fram ett mynt med samma fram och baksida....

Nora1 - Ej medlem längre2015-02-04 11:12
Antal inlägg: 2885

Kovik. Du skriver "Men i min oändliga okunskap kan jag heller inte förstå varför det helt plötsligt blivit så viktigt att visa sin politiska åsikt överallt och hela tiden. Jag tycker att denna modetrend är farlig för vårt samhälle - utan att bidra med något gott"

Är du medveten om att du själv aktivt deltar och visar din politiska åsikt i den här frågan på ett offentligt forum? Är du medveten om att vi har både judar och muslimer i vårt land som kan läsa vad du skriver här? Men jag kanske har missuppfattat vad du menar?

Vad menar du med nedanstående`?
"Det är inte det minsta synd om judar i allmännhet och judar i Israel/Palestina i synnerhet. Att vara "street smart" är inte fel"

totravel - Ej medlem längre2015-02-04 12:13

Moose72,

Båda sidor av myntet får komma till tals och debattera i svensk media. Vad är problemet?

kovikstippen2015-02-04 12:52

Nora.
Jag har aldrig uttryckt eller menat att ifrågasätta allas rätt till egen åsikt. Det står inte i motsättning till att denna frihet kan vara villkorad

Jag tycker inte det är synd om judar. Dom drabbades av något fruktansvärt för 70 år sedan oxh det ska inte glömmas. Liksom Incafolkwt i Mexico, Indianer i Amerika,, urbefolkningen i Australien osv.

Men det retar mig något fruktansvärt att judar skyller på Nazister och Ryssar för att rättfärdiga egna övergrepp. Allt allt allt kan tydligen hänvisas till händelser som skeddeför 70-80 år sedan. Det är som om offerkoftan fastnat på judarna. Det retar många.

Sen klippte du ihop en annan mening som rörde min vilja att förbjuda religiösa attribut.........

Att dra på sig religiösa attribut gör man aktivt. Jag förstår inte varför man vill provocera andra. Och om man nu välher att göra det tycker jag man försatt sin rätt att gnälla om man får stryk.

Det är aldrig någonsin rätt att ge sig på en annan människa - oavsett klädsel och religion.

kovikstippen2015-02-04 12:52

Men man kan inte både äta kakan och ha den kvar

Rhotheta2015-02-04 13:27
Antal inlägg: 4992

Du är väldigt bekväm med ordet judar.

Rhotheta2015-02-04 13:55

Skall man räkna med att bli misshandlad om man har AIK-halskduk? Justin Bieber-tröja? F!-dekal? Om man fikar på samma fik som någon i SD? Om man har judenäsa? Om man är vegetarian? Kan du rekommendera någon klädsel? Engsoss-overall med nässkydd, kanske? Finns det någon som inte förtjänar att bli misshandlad?

kovikstippen2015-02-04 14:51

Ingen förtjänar att bli misshandlad. Alla har sin frihet att klä sig hur som helst.

Det är lika fel vem som än drabbas.

Men religiös klädsel har och orsakar allvarligare konsekvenser, som bör beivras. Det ligger inte i ett samhälles intresse att stillasittande se hur landets invånare börjar slåss. Det är helt enkelt inte acceptabelt att något så trivialt som klädsel ska få splittra vårt land.

Visst kan man ha akademiska invändningar och filosofiska funderingar i frågan. Men problemen ökar fort ute i verkligheten. Den väntar liksom inte på att filosofer och jurister blir överens. ... Av den anledningen är "vänta-och-se" en dålig lösning

janne1212122015-02-04 15:04
Antal inlägg: 4722

totravel
Jämför inte Pegida med denne tokstolle till predikant med sina "kontroversiella uttalanden om judar, kvinnlig omskärelse, homosexualitet och sharialagar." Dom existerar helt enkelt inte i samma universum. Dessutom är det ju sådana idioter som drar igång en tråkig motreaktion, som man väl får räkna Pegida till.
Hade inte behövts och hade inte uppstått om alla muslimer hade valt att följa våra västerländska lagar.
Märsta unga muslimer vill inte uttala sig, varför kan man undra.

totravel - Ej medlem längre2015-02-04 21:14

Janne121212,

Pegida är ett äckligt islamofobiskt pack.......

Rhotheta2015-02-04 22:34

Fantastiskt vilken pli mullorna och imamerna fått på en del svenskar.

totravel - Ej medlem längre2015-02-05 07:26

Rhotheta,

Du behöver köpa dig en ny cykel. Den du är ute och cyklar på hela tiden börjar bli sliten.

totravel - Ej medlem längre2015-02-05 07:30

....och köp en med fungerande GPS denna gången så att den leder dig på någorlunda rätt väg.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?